• vinterbrud81

    Skelleftebrudar 2011

    Finns det nån fler än vi som planerar bröllop under 2011, i Skelleftetrakten? Vore bra om det fanns andra att byta idéer med och ge tips.
    Vi planerar att gifta oss i november 2011, så nu är det ganska precis ett år till. Vigselförrättaren är bokad men inte så mycket mer. Så jag tar gärna emot tips om lokaler som rymmer 50-60 personer, cateringfirmor, florist, frisör etc.
    Så om det finns fler hör gärna av er.

  • Svar på tråden Skelleftebrudar 2011
  • Pinkgrape

    Vi träffade vår präst för första gången idag också. Jisses vad nervös jag var, men nu känns det bra :) Han verkar jättebra. Nu ska vi bara lyckas välja in- och utgångsmusik. Blä!


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Moas
    Pinkgrape skrev 2011-06-12 20:25:34 följande:
    Huuua... vad tråkigt :( Då förstår jag ju dock att de valt att göra så. Hoppas verkligen att deras dotter ska bli bra! Det är så hemskt när barnen blir sjuka..

    Ja, jag ska hålla tummarna :) Vi gifter oss 13 augusti :) Ni då?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Vi gifter oss 23 juli
  • Pinkgrape

    Huuua... fotograf går inge vidare för oss. Vi har frågat två vänner som är duktiga på fota. Den ena är tyvärr redan upptagen, tyvärr, och den andra svarar inte, så vi känner väl att vi kan räkna bort den personen. Just nu lutar det åt ingen fotograf alls, då vi inte har råd att betala 7-15 000kr för fotografering. Speciellt inte när man får så få bilder sen. Vi vill ju ha alla bilder fotografen tar. Förstoringar och redigerade bilder struntar vi i. Blöööh.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Erika82

    Länk: http://en-eckerne.deviantart.com/gallery/


    Med risk för att få höra några väl valda ord av henne själv, så vill jag tipsa om min svägerska! Hon är en fantastisk amatörfotograf! Hon vill gärna poängtera att hon inte är proffs så om det är det man letar efter så är det här ingenting. Erika Laisfeldt heter hon, du kan ju maila henne och se vad hon säger.


    Pinkgrape skrev 2011-06-16 10:01:57 följande:
    Huuua... fotograf går inge vidare för oss. Vi har frågat två vänner som är duktiga på fota. Den ena är tyvärr redan upptagen, tyvärr, och den andra svarar inte, så vi känner väl att vi kan räkna bort den personen. Just nu lutar det åt ingen fotograf alls, då vi inte har råd att betala 7-15 000kr för fotografering. Speciellt inte när man får så få bilder sen. Vi vill ju ha alla bilder fotografen tar. Förstoringar och redigerade bilder struntar vi i. Blöööh.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Erika82 skrev 2011-06-19 21:18:03 följande:

    Länk: en-eckerne.deviantart.com/gallery/


    Med risk för att få höra några väl valda ord av henne själv, så vill jag tipsa om min svägerska! Hon är en fantastisk amatörfotograf! Hon vill gärna poängtera att hon inte är proffs så om det är det man letar efter så är det här ingenting. Erika Laisfeldt heter hon, du kan ju maila henne och se vad hon säger.


    Tack :) Min mamma har dock pratat med en arbetskamrat som tydligen fotar en hel del, så vi ska kontakta henne nu och se vad hon säger. Min mor har ju dock förvarnat henne lite :P
    www.carina66.fotosidan.se/
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    J och J skrev 2011-05-30 13:07:18 följande:
    Mitt huvud går i bitar av allt som ska göras o mycket på jobbet o bara mycket av allt..

    vi försöker med bordsplacering och DET är inte lätt.

    stressen minskar verkligen inte ju närmare man kommer =)

    fotograf är min svåger. Han ville bygga upp en portfolio för att börja fota bröllop.
    han fotar o skriver annars. eget företag o så.
    ekenstedts.se

    sara marklund kan jag rekomendera. vi tänkte ha henne först. mysig tjej duktig. inte super dyr.
    men vet inte om hon är ledig
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Nu väntar vi ju på att höra hur det gick igår? :D Ni fick ju varmt väder iaf :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • vinterbrud81

    Tror att jag har hittat min klänning idag. Gick in på Cinderella i Piteå när jag var där i andra ärenden, och den tredje klänningen jag provade kändes så bra. Dessutom var det 50% rabatt på den. Tog en massa bilder när jag provade den, och det känns bara bättre och bättre nu när jag sitter och tittar på bilderna. Kände mig så fin i den, jag är rätt stor men med den klänningen så kände jag mig inte alls så stor, utan mest bara vacker. Ska sova på saken nu sen kanske det blir ett samtal och boka fast den på riktigt.

  • Lucky Heart
    vinterbrud81 skrev 2011-07-12 22:40:00 följande:

    Tror att jag har hittat min klänning idag. Gick in på Cinderella i Piteå när jag var där i andra ärenden, och den tredje klänningen jag provade kändes så bra. Dessutom var det 50% rabatt på den. Tog en massa bilder när jag provade den, och det känns bara bättre och bättre nu när jag sitter och tittar på bilderna. Kände mig så fin i den, jag är rätt stor men med den klänningen så kände jag mig inte alls så stor, utan mest bara vacker. Ska sova på saken nu sen kanske det blir ett samtal och boka fast den på riktigt.


    Så kul!
    Hoppas att det känns lika bra imorgon, men det gör det säkert!
    Hur ser klänningen ut?
  • vinterbrud81

    Det är en axelbandslös klänning med ett band som är lite cremefärgat i midjan. Sen är det broderat blommor på som börjar på överdelen och rinner som ut på kjolen. Över kjolen så är det ett tunnt genomskinligt tyg som ger en vintrig känsla. Svårt att förklara, men den är bra mycket finare än den låter på min beskrivning
    Vill inte lägga ut nån bild i nuläget när jag inte bestämt mig + att det ev. finns folk som ska på vårat bröllop som läser denna tråd. Vill försöka hålla klänningen hemlig för gästerna

Svar på tråden Skelleftebrudar 2011