• vinterbrud81

    Skelleftebrudar 2011

    Finns det nån fler än vi som planerar bröllop under 2011, i Skelleftetrakten? Vore bra om det fanns andra att byta idéer med och ge tips.
    Vi planerar att gifta oss i november 2011, så nu är det ganska precis ett år till. Vigselförrättaren är bokad men inte så mycket mer. Så jag tar gärna emot tips om lokaler som rymmer 50-60 personer, cateringfirmor, florist, frisör etc.
    Så om det finns fler hör gärna av er.

  • Svar på tråden Skelleftebrudar 2011
  • linnis83

    Gah! Klickade precis hem klänningen... Är ju nån form av kinaklänningsbutik så jag hoppas verkligen att det går vägen... Men den var ju inte jättedyr och har ju dessutom en klänning redan, så sitter ju inte i sjön om det går åt skogen. Men lite läskigt känns det allt!

    J och J: Härlig dukning och jättefin frisyr! Önskar att jag oxå hade så där långt hår och kunde ha fina
    lockar...

  • vinterbrud81

    För oss går planeringen fortfarande trögt. Hade bokat frisör, men hon har fått förhinder, så det blir en kollega till henne istället. Känner mig dock nöjd ändå. Vet att kollegan är riktigt duktig hon också.
    Har ringt till herrgårn i österjörn nu också, så vi ska fara dit i maj och kolla lite. Vi gifter ju oss inte förrän i november så vi ar ju gott om tid att boka lokal.
    Nu fokuserar jag mest på att komma i form så att jag kan börja leta mig en klänning.

  • J och J

    tack så mycket =)

    ja jag tyckte om frisyren. hoppas den kommer sitta då. kommer ju hinna få ännu längre hår tills dess och lockarna tenderar vilja bli raka i mitt hår :/

    linnis83: ja alltid bra att ha en backup utifall. man vet ju aldrig med kinaföretagen verkar det som.

    vad tycker ni om att ha glasburkarna som vaser?
    blir det för högt med blommorna?
    vi funderar lite om vi skulle byta ut till plåtburkar kanske. dom är ju lite mindre o så. kanske he nåt snöre med knapp runt eller nåt bara.

    vinterbrud81: det är ju inte lika stort tryck i november heller då så man behöver inte känna sig lika stressad =)

    komma i form ja...man kanske skulle börjat med nåt sånt  


    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Pinkgrape
    J och J skrev 2011-04-18 08:30:19 följande:
    vad tycker ni om att ha glasburkarna som vaser?
    blir det för högt med blommorna?
    vi funderar lite om vi skulle byta ut till plåtburkar kanske. dom är ju lite mindre o så. kanske he nåt snöre med knapp runt eller nåt bara.
    Jag tycker du ska pröva den idén :) För jag tycker inte ni ska plocka bort böckerna, men det kanske blir lite högt med glasburkarna, även om dom är väldigt fina också.

    Tycker det lät gulligt och fint med ett snöre och knapp, matchar servetterna då :D
  • Pinkgrape
    Lucky Heart skrev 2011-04-19 20:32:11 följande:
    Ringen är verkligen jättefin!
    Tack :) Jag känner mig faktiskt nöjd. Trodde inte att jag skulle hitta något som jag gillar.. ja och inom budget :P
    Jag tycker inte riktigt om smycken och ville absolut ha något jag kan ha till vardags, alltså något som inte var för pråligt haha
  • julibrud77

    Vilka jättefina bilder som ligger ute på tråden.
    Jag undrar om det är någon som vet var man kan hyra vita dukar?

  • linnis83

    Har gjort första prototypen till bröllopstårtan idag. = )


  • vinterbrud81

    linnis83: Jättefina tårta. Våra tårtor kommer också att gå helt i vitt, inga blommor dock, men en massa snöflingor har jag tänkt att det ska vara på.
    Kan sätta in en länk till min syster tårtblogg så kanske nån får nån idé därifrån. Hon ska göra våra tårtor, vi håller på att planera utseendet på dom för tillfället.
    Här är länken http://cickanspieceofcake.blogspot.com/

Svar på tråden Skelleftebrudar 2011