• vinterbrud81

    Skelleftebrudar 2011

    Finns det nån fler än vi som planerar bröllop under 2011, i Skelleftetrakten? Vore bra om det fanns andra att byta idéer med och ge tips.
    Vi planerar att gifta oss i november 2011, så nu är det ganska precis ett år till. Vigselförrättaren är bokad men inte så mycket mer. Så jag tar gärna emot tips om lokaler som rymmer 50-60 personer, cateringfirmor, florist, frisör etc.
    Så om det finns fler hör gärna av er.

  • Svar på tråden Skelleftebrudar 2011
  • Pinkgrape
    J och J skrev 2011-04-01 15:04:21 följande:
    kolla mitt blogginlägg får du lite hur jag tänker om blommorna.
    orkar inte skriva o klistra in alla bilderna igen :)

    jagochminfina.blogg.se/2011/february/blommorn...

    har en annan inspirationsbild i en tidning. ska försöka fota den o lägga upp den.
    men vi tänker färg o variation!

    vartifrån inte nå speciellt. utan mor min ska göra den. o i juni går vi o kollar vad dom har för blommor o tar av det o planterar lite o tar från naturen.

    har du inget hum om hur du tänker?
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Alla blommor som jag vill ha, finns inte att få tag på i augusti. Då blir jag lite ställd. Jag kan typ välja på kallor eller rosor. Då är jag hellre utan bukett. Känns inte roligt alls detta.

    Var in på interflora idag och dom är då iaf billigare, så jag tänker boka en tid där, så jag har det. Då kan jag fundera över blommor ett tag till.

    Hon tipsade även om någon tidning med massor av bilder på brudbuketter där dom tydligen är indelade efter säsong, men jag har letat och inte hittat den någonstans.
  • Pinkgrape
    J och J skrev 2011-04-01 15:04:21 följande:
    kolla mitt blogginlägg får du lite hur jag tänker om blommorna.
    orkar inte skriva o klistra in alla bilderna igen :)

    jagochminfina.blogg.se/2011/february/blommorn...

    har en annan inspirationsbild i en tidning. ska försöka fota den o lägga upp den.
    men vi tänker färg o variation!

    vartifrån inte nå speciellt. utan mor min ska göra den. o i juni går vi o kollar vad dom har för blommor o tar av det o planterar lite o tar från naturen.

    har du inget hum om hur du tänker?
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Din bukett kommer nog bli jättehäftig och riktigt härligt med mycket färg :D
    Knappsnöret där var ju jättegulligt :)

    Haha jag är dock inte lika modig, tänkte hålla mig till ljusrosa och vitt tror jag.
  • Myspys77

    Hej!

    Nu hoppar jag in här! Har hängt på BT sen förra hösten då vi förlovade oss och även läst denna tråden men inte skrivit något än. Vi gifter oss den 4/6  i Landskyrkan och middag o festen hålls på Nordanågården. Beställde ringen och buketten för någon vecka sedan, det mesta håller på falla på plats och det känns jättekul!

    Buketten beställde jag på Buketten, hade mailkontakt med henne från Skelleftehamn på Guldknoppen, vet att hon kan vara någon hundralapp billigare men kände att jag ville bocka av buketten från listan så jag gick in i stan eftersom jag både bor och arbetar här. Blir en rund bukett med vita och cremefärgade rosor vilket jag hade bestämt sedan länge. Vi har vitt, rosa och silver som färger och tycker rosa är så fint (dotter ska bla ha en ljusrosa klänning) så i sista stund bestämde jag mig för att lägga in några ljusrosa rosor också!

  • Pinkgrape
    Myspys77 skrev 2011-04-01 16:39:39 följande:
    Hej!

    Nu hoppar jag in här! Har hängt på BT sen förra hösten då vi förlovade oss och även läst denna tråden men inte skrivit något än. Vi gifter oss den 4/6  i Landskyrkan och middag o festen hålls på Nordanågården. Beställde ringen och buketten för någon vecka sedan, det mesta håller på falla på plats och det känns jättekul!

    Buketten beställde jag på Buketten, hade mailkontakt med henne från Skelleftehamn på Guldknoppen, vet att hon kan vara någon hundralapp billigare men kände att jag ville bocka av buketten från listan så jag gick in i stan eftersom jag både bor och arbetar här. Blir en rund bukett med vita och cremefärgade rosor vilket jag hade bestämt sedan länge. Vi har vitt, rosa och silver som färger och tycker rosa är så fint (dotter ska bla ha en ljusrosa klänning) så i sista stund bestämde jag mig för att lägga in några ljusrosa rosor också!
    Hej :)

    Vad roligt, då har ni inte så jättelänge kvar nu :) Vad spännande :D

    Jag har också hört att det kan vara lite billigare i Ske-hamn, men vi bor också i stan, i centrum, så känns lättare att bara gå in här. Jag var in på Buketten igår och Interflora idag. Jag kommer nog välja Interflora då de var mycket billigare. Jag har dock inte valt blommor ännu, det är alltför svårt, men jag vill också ha rosa och vita blommor tror jag :) Vi har färgerna svart, vitt och rosa.
  • J och J
    Pinkgrape skrev 2011-04-01 16:13:07 följande:
    Alla blommor som jag vill ha, finns inte att få tag på i augusti. Då blir jag lite ställd. Jag kan typ välja på kallor eller rosor. Då är jag hellre utan bukett. Känns inte roligt alls detta.

    Var in på interflora idag och dom är då iaf billigare, så jag tänker boka en tid där, så jag har det. Då kan jag fundera över blommor ett tag till.

    Hon tipsade även om någon tidning med massor av bilder på brudbuketter där dom tydligen är indelade efter säsong, men jag har letat och inte hittat den någonstans.
    men kallor är ju superfint! alla blommor går ju. men det blir ju lite dyrare om det inte är säsong. nejlikor då? dom är ju fina. du kanske kan ha rosor och sen nån annan blomma som är lite dyrare?

     
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • J och J
    Myspys77 skrev 2011-04-01 16:39:39 följande:
    Hej!

    Nu hoppar jag in här! Har hängt på BT sen förra hösten då vi förlovade oss och även läst denna tråden men inte skrivit något än. Vi gifter oss den 4/6  i Landskyrkan och middag o festen hålls på Nordanågården. Beställde ringen och buketten för någon vecka sedan, det mesta håller på falla på plats och det känns jättekul!

    Buketten beställde jag på Buketten, hade mailkontakt med henne från Skelleftehamn på Guldknoppen, vet att hon kan vara någon hundralapp billigare men kände att jag ville bocka av buketten från listan så jag gick in i stan eftersom jag både bor och arbetar här. Blir en rund bukett med vita och cremefärgade rosor vilket jag hade bestämt sedan länge. Vi har vitt, rosa och silver som färger och tycker rosa är så fint (dotter ska bla ha en ljusrosa klänning) så i sista stund bestämde jag mig för att lägga in några ljusrosa rosor också!
    välkommen välkommen =)

    oj så snart! måste kännas superspännande =D 
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • J och J

    Jag skulle fota min ring idag. och när jag gjorde märkte jag att en sten lossnade :/

    det är visserligen inte diamanter utan CZ.
    Men vill ju inte att dom ska lossna för det! 

    vi har inte råd med diamanter. samt att det är så lätt det blir blodsdiamanter och det vill vi INTE ha.
    ringen är såååå fin och älskar den.

    den kostade ändå hela 6000kr. vitguld.
    men va gör jag nu?!!

    blir så ledsen. var så glad över den.
    får nog gå dit o prata med dom imorrn när vi ska på stan 


    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Pinkgrape
    J och J skrev 2011-04-01 16:55:41 följande:
    men kallor är ju superfint! alla blommor går ju. men det blir ju lite dyrare om det inte är säsong. nejlikor då? dom är ju fina. du kanske kan ha rosor och sen nån annan blomma som är lite dyrare?

     
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Nej, jag fick då väldigt bestämt veta på både Buketten och Interflora att varken ranunkler eller anemoner gick att få tag på i augusti, alls, överhuvudtaget. Det var bara att glömma. Pioner kunde kanske gå, men då var jag tvungen att ha en andra handsbukett, utifall att..

    Haha ja, så olika det är. Jag kan tycka att det är fint med kallor, till andra, då kan det verkligen se jättefint ut :) JAG skulle aldrig vilja ha det i min bukett, inte heller rosor.

    Nejlikor.. inte jätteförtjust, men kankse.. kanske.. om jag inte hittar något bättre :P

    Jag betalar hellre mer för en bukett som jag verkligen vill ha, än mindre för en som jag inte är helt nöjd med.
  • J och J

    men prata med floristen. 
    säg vilka färger du vill ha och kolla vilka blommor dom kan ta hem.
    o kanske har dom bilder att visa eller så.

    augusti är ju inte sååå sent ju! 


    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Pinkgrape
    J och J skrev 2011-04-01 16:58:08 följande:
    Jag skulle fota min ring idag. och när jag gjorde märkte jag att en sten lossnade :/

    det är visserligen inte diamanter utan CZ.
    Men vill ju inte att dom ska lossna för det! 

    vi har inte råd med diamanter. samt att det är så lätt det blir blodsdiamanter och det vill vi INTE ha.
    ringen är såååå fin och älskar den.

    den kostade ändå hela 6000kr. vitguld.
    men va gör jag nu?!!

    blir så ledsen. var så glad över den.
    får nog gå dit o prata med dom imorrn när vi ska på stan 
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Men åh, vad tråkigt :( Jag skulle blivit jättebesviken.

    Jag tycker definitivt att du ska gå dit och prata med dom, det ska ju inte lossna så lätt.
Svar på tråden Skelleftebrudar 2011