• vinterbrud81

Skelleftebrudar 2011

Finns det nån fler än vi som planerar bröllop under 2011, i Skelleftetrakten? Vore bra om det fanns andra att byta idéer med och ge tips.
    Vi planerar att gifta oss i november 2011, så nu är det ganska precis ett år till. Vigselförrättaren är bokad men inte så mycket mer. Så jag tar gärna emot tips om lokaler som rymmer 50-60 personer, cateringfirmor, florist, frisör etc.
    Så om det finns fler hör gärna av er.

• Svar på tråden Skelleftebrudar 2011
  • Pinkgrape
    J och J skrev 2011-03-12 15:15:05 följande:
    Ja kolla med kontakter först. annars brukar man väl kunna kolla med kyrkan?
    ska ni va i kyrka förresten? men då kan det kosta en hel del.

hur går det för er annars me allt? 
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Ja, det kan man säkert. Jag vet ingenting känns det som :P

Jo, vi ska vara i stadskyrkan :)

Det går.. segt. Det känns som att det är för länge kvar för att göra något alls, men samtidigt har jag världens panik för det är ju snart. Jag vet som inte vart jag ska börja :P
    För er då?
  • J och J

Kolla med dom iaf =)

fint med stadskyrkan!

när gifter ni er?

jag får panik för att det känns så snart! men andra blir irriterad o känner att jag bara stressar =) 
    men jag känner att jag har så stora projekt som tar tid så.
    jag har gjort lista på allt som ska göras. kollat vad man kan pytsa ut på folk som vill hjälpa o sen delat upp det i månader. va som ska va klart innan mars är slut t.ex. annars skulle det aldrig funka. för mig =) jag måste ha lite koll annars kan jag inte sova. är ett planeringsfreak så jag vet inte alls riktigt hur jag kommer klara av att slappna av på dagen D =)

vi har bokat det mesta. vet inte hur jag gör med håret.
    men nu är det pyssel o sånt

imorrn blir det o pyssla med inbjudningarna. vi har bjudit in familj o så till en pysseldag 

vad har ni bokat? gör ni mycket själv? 

• Pinkgrape

Gifter oss 13 augusti och har hittills bara bokat kyrkan.
    Vi hade först tänkt ha ett litet bröllop och enkelt, men efter kyrkan blev bokad har det bara växt och växt.

Just nu är vi väl mest inriktade på att hitta en festlokal och boka den + min klänning.
    Det känns som att resten går lite "snabbare" att ordna.

Vi har en minimal budget och kommer nog bara lägga pengar på våra egna kläder + dotterns. Ja och en brudbukett. I övrigt så ska vi ha det så enkelt som möjligt. Bara närmsta familjen på middag där alla betalar sin egen mat, efter middagen en fest för alla våra vänner där vi (våra föräldrar :P) bara står för lokalhyra. Alla får ta med det de vill dricka och sen tar vi det som det kommer.

Jag är egentligen ett planeringsfreak som lägger ner enorm tid på små detaljer, men har lovat min käre sambo att jag inte ska bli sådan nu.

Skönt att ha det mesta bokat och klart :) När gifter ni er? :)
    Smart att ta familjen till pysselhjälp :D Kan tänka mig att det tar bra med tid om du skulle göra det själv.

• J och J

vårat var stort från början. vi hade aldrig klarat ett litet. även om jag tycker det är lika charmigt! o känns nu som att det vore sååå mycket enklare =)

va funderar ni på för ställen?
    va vill du ha för sorts klänning?

hehe. hade aldrig kunnat lova det :P

vi gifter oss 9 juli. fyra månader dit. känns sååå snart för det mesta.

själv hade jag aldrig klarat det! även om både jag o blivande är oerhört pyssliga av oss. men det tar ju tid. o sen jobbar man ju också. 

• Pinkgrape

Ja, vi började med ett stort, som sedan blev litet för att sambon skulle orka med det hela :P Nu är vi dock tillbaka på stort igen, från igår kväll. Vi får väl se vad vi landar på :P

Vi har ingen aning. Jag vill helst ha en lokal i centrala stan, men det känns lite halvsvårt. Vi har nu börjat fundera på folkets hus i Örviken.

Okej, då börjar det dra ihop sig nu då :) Vart kommer ni ha vigsel och middag/fest?

Visst är det så, hela livet kan ju inte stanna upp pga bröllopsplanering :P
    Nu är min käre gubbe inte det minsta pysslig av sig, men jag räknar med att få mkt hjälp av min syster med sådant :) Då får sambon sköta hushållet och ta hand om dottern under tiden :P

• Pinkgrape

Skelleftebrudar, vart kommer ni ha middagen/festen? Vad kostar det att hyra där ni ska vara?

Hur har ni löst maten, catering? Från vart? Laga själv?

• Moas

Jag har varit till frissan i dag och gjort håruppsättningen. Nu börjar det kännas ännu mer på riktigt.
    Funderar på att fixa ringen snart oxå =)

Känns som jag har hyfsat koll på läget just nu. Väntar bara på att få skicka in hindersprövningen nu =)

• blommor80
    linnis83 skrev 2011-03-07 15:23:58 följande:
    Det finns 12 st bord som står utställda i lokalen som är 50x120 cm. Dessa står placerade 2 st mittemot varandra, oc då ryms det 4 st vid varje "par" av borden.
    I förrådet finns 14 st bord som är 80x180 cm samt 6 st stora bord som vi inte kom åt att mäta. Längden är uppskattningsvis 230 cm, bredden kanske 80-100 cm.
    Stolar finns drygt 100 st.
    Den större salen (närmare entrén) mäter 10,5 m på längden och 7,4 cm på bredden. Den mindre är 7,3 m lång och 6,75 m bred. Där skjutdörren mellan salarna går är det smalare, 5,6 m om dörren är helt uppskjuten.

Kikade in i din bakblogg lite snabbt och såg dina fina dekorationsblommor. = ) Hur knepigt är det att lyckas med sånt om man har noll erfarenhet och inte är särskilt konstnärlig...? = )
    Tack snälla för siffrorna, vilket lyx!! När vi var dit i somras fanns det inga bord alls framme och de som var inlåsta fick vi inte upp dörren till :( Men nu har jag ju fått veta och behöver inte dit och mäta själv =)

Blommorna...ja det beror på vilka blommor du menar =) Några av dem gör man enkelt genom att trycka ut dem med en utstickare och sedan pressa i en silikonform.
    Hör av dig om du funderar mer på blommorna, du kan ju skicka ett mail, adressen finns på bloggen =) 
  • J och J

det är inte alltid lätt att fatta det beslutet =)

vi hade tänkt va i örviken folkets hus först. då dom har stuga o så i örviken.
    fint golv, scen. inte dom roligaste väggarna. men man kan fara dit o kolla om man ringer dom.
    tror det var typ 1500 för helgen.

nu kommer vi ha allt i Bure.
    vigseln blir vid åbacka paviljongen utomhus på trappen där.
    sen blir festen i bure loge på campingen. den kostar dock 2500/dygn. och vi ska ha fredag och lördag.
    så dyrt men så värt för oss =)

vi caterar från festaurangen "din fest" skelleftehamn. dom är awesome.
    härliga att ha o göra med. anpassar efter vad man vill o priset därefter också. man kan hyra porslin från dom osv. ltie dyrt just det om man vill dom diskar också men vi måste för vi kan inte diska i logen. skönt ändå. o sen har dom personal man kan hyra osv. 

ja det känns verkligen att det börjar dra ihop sig =)
    hade idag en pysseldag med hela våra familjer och vek kuvert o pysslade me inbjudningar. fantastiskt roligt var det! 

• MISOMMARBRUD 2011

Hej alla skelleftebrudar!

Tack så jätte jätte mycket för tipsen. 
    Har nu bokat porslin mm på Bibo. Som jag skrev tidigare så har jag ingen möjlighet att åka förbi och titta på deras sortiment, men med lite bilder härifrån så gick det bra :)
    Men ett problem återstår...
    Vinglasen!!! De verkar bara ha en storlek på vinglasen och vi vill ha 3 glas i olika storlekar :(

Svar på tråden Skelleftebrudar 2011