• janos

    Äntligen fredag del 23

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd 1-22= 30.015 inlägg
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 23
  • Fru Hilde

    Har vår "kontaktfamiljhelg" igen. Väldigt ansträngande och jag börjar fundera på om vi kommer kunna fortsätta vara kontaktfamilj nu när barnen blir äldre och kommer kräva mer energi. Vår tjej som kommer tål inte barn som kräver att få höras och synas och om hon inte kan tygla sin tunga i framtiden får vi ta en rejäl funderare för jag kan inte låta henne såra våra barn, det går inte helt enkelt. Jag ska kontakta LSS-handläggaren för vi behöver få lite handledning nu. Måste kunna ställa krav på henne, samtidigt är ju det ganska svårt eftersom hon inte förstår sociala relationer speciallt bra.. 

  • anne på grönkulla

    Jobbigt läge. Jag vet ju hur mycket ansvar du tagit för henne och hur mycket det betytt för dig, samtidigt är ju ditt ansvar störst för dina barn. Hade en liknande diskussion med svågern nyligen som länge drömt om att kunna göra nåt för en handikappad kille de mötte utomlands för många år sen, men där de då inte hade ekonomiskt möjlighet - nu nör de kanske skulle haft råd är han både så stor och så rotad och deras ansvar för sin egen familj så stort att de fått avskriva iden. Det är så svårt sånt där.

    Här har jag annars tagit en dust med SJ om ombokning av en tågresa på fredag där tåget ställts in, istället får vi åka en timme tidigare men första klass - så ingen helt dålig lösning.

  • Cybermamman

    Äntligen fredag,


    En fredag när solen skiner, det är inte iskallt, snöar inte ... vad mer kan man önska Skrattande


    Jag ska ta och göra iordning en ny pärm för årets alla papper, dags att sortera in allting innan det blir för mycket. Sen ska jag ta och packa upp en flyttlåda till, inte för att jag vet var jag ska stoppa allting men jag får väl hitta på något fiffigt. Hur lång tid tar det för normala människor innan man hittat nya platser för allting efter en flytt?

    Härligt när dagarna blir ljusare och man kan känna att det kanske blir en vår den här gången också.

    Vad ska ni göra denna helg, jag tror jag ska ta mig en tur och kika på bokrean imorgon.

    Trevlig helg  ochSkål på er


    Fårskinnssulor
  • janos

    Hemma igen efter två veckor i solen. Sammanfattat kan jag säga att vi hade ju i alla fall tur med vädret
    7 av 8 blev magsjuka och jag och lillebror har dessutom haft det två gånger. Nu måste vi lämna salmonellaprov, eftersom jag jobbar inom livsmedel.

    Toppenväder ute!! Solen skiner och värmen, fåglarna kvittrar, det droppar från taken. Jag älskar denna tid som vi har framför oss! Njuter!!!

    Kram på er allihopa!

  • Cybermamman

    Välkommen hem igen janos, skönt att åka bort men det brukar inte vara så dumt att komma hem heller.

    Jag har återvänt från en liten promenad till bokrean, det blev en Klaras GI-mat och en presentbok "Till min Mamma" med små tänkvärda ord, den ska hon få när hon fyller år. Ju äldre jag bir desto mer förstår jag hur min lilla mamma har kämpat, saker man inte riktigt hade kläm på som barn, och det är ju precis som det skall vara.

    Här har också droppat från taken, även om inte vintern är över än på långa väger så är det ändå härligt att få hämta andan från snöfall och kyla för en dag Skrattande


    Sockiplast
  • anne på grönkulla

    Stackars janos att behöva vara sjuk på semestern! Men skönt att komma bort ändå o få lite sol kanske?

    själv har jag tillbringat helgen med mamma o syster yster.

    Är det möjligen Cm's dag idag? *ställer in chokladrutor o bubbel o firar fredag hela veckan!*

  • Cybermamman
    Njae, på sätt och vis, så där mitt emellan min inte riktigt, bara nästan. Chokladrutor och bubbel kan ju ALDRIG vara fel, så festligt så här på Mariadagen. Tack snälla apg Glad
    Snöskor
  • Fru Hilde

    Hejsan svejsan brudar

    Synd om de som är magsjuka. Är något av det värsta jag vet!

    Jag sitter här och är på riktigt dåligt humör. HAr svårt att säta tummen riktigt på varför, men jag har helt enkelt tröttnat grymt mycket på mitt begränsade umgänge. Att vara mammaledig leder alldeles för ofta till att man umgås med människor som man inte har speciellt mycket gemensamt med.  Jag har också en tendens till att uttala mig totalt motsatt "vissa" mammors världsuppfattning och då blir det knepigt tyst överallt... typ... eller nja om man säger fel sak på kyrkans öppna förskola dvs...

    Måste måste måste börja umgås mer utanför femtioskyltarna.... (dvs. utanför byn ) Men ärligt talat finns ju inget värre än självgoda människor som har begränsad världskunskap... eller omvärldskunskap.... eller vad man nu ska säga om de som bara är intresserade om vad som händer kring knuten och (HERRE GUD I HÖJDEN) tror att fotboll är något som ALLA tycker är intressant...  hummelihum dum mummeli dum dum.... Jo jag är sur idag... märks va?

Svar på tråden Äntligen fredag del 23