• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Lapinette

    Tinga - instämmer i det sistnämnda. Vi hade otroligt trevliga långa konversationer med olika människor när vi var i Californien.


     


    Ja, det där med att bada och sola känner jag att vi har försummat i år och är ju en av anledningarna till varför vi tar några dagar på Ibiza. (Snälla vädergudar låt solen skina i oktober). Sen funderar jag på att få den dosen rejält nästa sommar, kanske Korsika. Bila i USA hade varit trevlig men jag tror det blir Japan i mars och då känns som en långresa får räcka (så vi kunde ja ha tagit USA i år istället .. men alla planer lades ju om ganska så nära inpå).

  • Piggelin1

    Hej hej tjejer! Sitter just nu i köer ner mot tunneln som går söder om Sthlm (söderleden eller vad den heter). Mannen och jag har påbörjat vår hemendamma f-ledighet o drar t Sthlm över helgen m barnen f att hälsa på syrran o några kompisar. Grymt att vara lediga tillsammans!

  • Piggelin1

    Underbar reseberättelse Tinga! Fick ju förmånen att läsa den häromkvällen på mailen, sååå sugen på liknande resa! Ser att ni skriver om New England, vi var ju där i några veckor f 4 år sen. Rekommenderas varmt! Meckigt att skriva inlägg fr mobilen, så jag får återkomma Muffinstönt, otroligt intressant att läsa om din resa!

  • Piggelin1

    Södra Länken är nog bättre - Söderleden är ju hemma i Götet

  • anne på grönkulla

    USA har hittills aldrig lockat mig faktiskt, märkligt nog, men New York får det väl bli nån gång i livet iaf.

    I London var Victoria and Albert en rolig ny museiupplevelse, som rekommenderas faktiskt.

    Medelhavet är heller aldrig fel men det var länge sen jag var på riktig solsemester, har ju varit bortskämd med sol o badmöjligheter i vardagen i flera år så det har liksom känt överflödigt. I år fick vi ju också sån tid, nästa år får vi se. Jag gillar ju både Grekland o Turkiet men har aldrig vart på franska rivieran. 

  • Lapinette

    Hej Piggelin, long time no see! Så du är här i helgen. Visst är det underbart väder .

  • Lapinette

    Anne - det enda som har lockat mig (tidigare) i USA är New York och Kalifornien men efter att ha varit där känner jag att jag absolut kan tänka mig att åka igen och till någon annan del. Pratade i veckan med en kompis som precis kommit hem från en långhelg i Istanbul ... så nu blev jag sugen på det igen. Kanske till nästa höst? För maken har tjatat om Edinburg så länge så jag tror att det blir dit vi åker i vår (weekend).

  • Lapinette

    När man pratar om trollen. I dagens SvD så är det ett uppslag om weekend i Istanbul. Nämnde även för maken igår (vi var och åt en mycket god middag på Divino) om nästa års reseupplägg. Han verkade faktiskt gilla mina förslag.

Svar på tråden Tur & retur