• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Tinga

    Lappis - låter som ett absolut minst lika bra alternativ, det ni bytte till. Förstår att det känns långt att köra för er del; ni har ju ytterligare en dagsetapp för att nå lika långt som vi ut i Europa. I vårt fall måste vi ju köra pga sönernas mat, men det gick väldigt bra ifjol och i år har vi "uppgraderat" bilen med dubbla dvd-spelare i baksätet, så jag tror nog att det ska funka.

  • Lapinette

    Tinga - det kommer säkert fungera galant och har de för mycket spring i benen får ni väl stanna på en rastplats så de får springa av sig.


     


    Vi hade hittat hotell etc. för hela vår rutt och i Alsace hade vi tänkt att sova i Colmar. Hittade ett lite dyrare boutique hotel http://www.hotelquatorze.com/fr och så det här http://www.hotel-le-colombier.fr/fr/index.php. Båda har självfallet fått bra kritik på Tripadvisor. Nu kommer det bli Strasbourg för vår del, som vanligt. Det vore trevligt om vi en av dagarna vi är där kunde ta en liten vända i Alsace men när man hälsar på franska släkten så blir det oftast långa luncher och middagar så vi kommer knappt utanför dörren.


     


    Och hela vår resa är bokad! Från att vi började tveka förra onsdagen, till att jag ägnade stor del av torsdagen till att hitta alterntiva resplaner till att maken bokade ALLT i fredags, tåg, flyg, hotell, hyrbill. Känns jäkligt skönt att det är gjort!

  • nennesjuttioåtta

    Tinga  

    Lappis – nä, några tips vet jag inte. Åkte runt lite här och var, följde kusten norrut och in till Cognac, en annan dag till Saint Emillion, kusten utanför Lacanau, en neandertahlargrotta , Vi var bara några timmar i själva Bordeaux och åt innan vi åkte hem, men det vi hann se var väldigt fint. Tror nog du har bättre koll på vad ni ska se än jag har. kul att ni har bokat klart!

  • Lapinette

    nenne - ja, det känns jäkligt skönt att vi gjorde ett lappkast och ändrade oss totalt gällande semestern. Jag har ju alltid sett fram emot att få åka till den delen av Frankrike. Nu kommer vi inte röra oss så mycket norröver, från Bordeaux sett utan istället dra ned söderut till Biarritz. Sen fick vi til en bra kombo och hela 5 dagar hos makens familj (har inte varit där sen nyår).

  • Lapinette
    Tinga skrev 2011-06-29 08:34:43 följande:
    Du menar ett Lappiskast?
    of course, det blev en liten felstavning där!
  • Tinga

    Sitter här med mental nedräkning inför semestern, och har det segt med jobbmotivationen. Ska tyvärr jobba nästa vecka också, så än är det en bit kvar, men sen hägrar sex veckors ledighet. Vädret verkar inte så lovande här ändå nästa vecka, så kan lika gärna jobba av den anledningen.

  • Lapinette

    Tinga - jag har också börjat slacka mentalt men har faktiskt lyckats boka in ett säljmöte varje vecka tills jag går på semester i slutet av juli. Bra för då måste jag rycka tag i mig själv. Annars känns det tungt att jobba en dag som denna när folk laddar upp badbilder på fb.


     


    Hur var det er rutt såg ut? Minns i det stora hela .. Kroatien och Italien var det väl och ett besök i Alsace?

  • Tinga

    Lappis - så här blev det till slut:

    1 natt i Bayreuth i Tyskland, på väg söderut
    3 nätter i Salzburg
    7 nätter i Mošćenićka Draga i Istrien (Kroatien)
    2 nätter på Agriturismo utanför Verona
    7 nätter i Pietra Ligure i Ligurien (Italien)
    3 nätter i Kaysersberg i Alsace på vägen hem

    Ser grymt mycket fram emot alltihop. Gillar också ur ett matperspektiv att vi ska besöka olika länder, så blir det bra variation även på den fronten. Och så tror jag att vi fått ihop en bra kombination av sol & bad och andra upplevelser i form av natur, kultur och städer.

  • Lapinette

    Ja, matmässigt kan det bli lite trist att vara på samma ställe för länge. Håller helt med! Antar att du fått tips från C gällande Istrien. När ni stannar i en vecka, har ni då hyrt lägenhet?

Svar på tråden Tur & retur