• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Telis

    kängu, hit ska vi i juni: www.langley.eu/sv/solresor-sommar/kreta/almirida/  Langley brukar ha jättegod mat och muggles och hennes familj var där förra året och dom var supernöjda. Känns lite lyxigt också att man kan låna spjälsäng och att dom har barnstolar, barnpool och en liten trädgård också, det är väl inte helt vanligt i Grekland. Vi kanske ses?

    Jag har bara varit på Kreta en gång förut, i Rethymnon, och dit åker jag aldrig tillbaka, så det rekommenderar jag inte. Men å andra sidan är jag orättvis, vi kanske bara hade otur. Hade vi bott på ett bättre hotell hade det kanske varit okej?

    Vi kanske ses i augusti annars, vi brukar vara på norra Öland en vecka varje sommar.

  • kängu

    Telis, vi har funderat på att åka med Langley just dit ni ska!! OK så Mugglan och famlj har varit nöjda, det låter ju bra! Det är väldigt skönt om det är lite barnvänligt ju.
    Värst vad vi har liknande semesterplaner i sommar

  • kängu

    Telis, det var ju helt OK priser också måste jag säga! Ska pitcha idén för maken när Antikrundan är slut, innan dess lyssnar han inte

  • Telis

    kängu, ja jag tyckte också att det var helt okej priser! Jag tittade rätt mycket på olika alternativ på Kreta men hittade inget som var så värst mycket billigare. (Inte om man jämförde med att man har halvpension, havsutsikt osv).

  • Lapinette

    Hi, hi ... väntade bara på att Telis skulle komma med sitt Kreta-inlägg. Själv har jag varit på Kreta men mååånga år sedan. Vi bodde utanföra Chania på ett supermysigt hotel. Det var i september så lite folk på stranden och en härlig promenad i Samariaravinen.

    Vi var i Köpenhamn för fyra år sedan men det känns som jag inte har några speciella restaurang eller fikatips. Vi firade bröllopsdag så den kvällen minns jag vart vi åt men det var ett "snofsigt" ställe. Minns att vi åt smörrebröd i något stort varuhus (tips från en guidebok) samt en god pasta på ett litet undangömt ställe. Men här kan du säkert finna lite tips http://www.visitcopenhagen.se/.

  • Lapinette

    Har inte planerat så mycket resor på sistone då jag är i jobb-bytar-tagen. I allafall, nu fick jag en förfrågan från maken om att hänga med till Milano en helg. Milano är min hatstad no1. Så jag tänkte höra här om det är någon som gillar Milano och varför. Bara för att se om jag kan bli övertygad om att åka dit igen. Det enda bra jag hittade nu när jag googlade var att min favvoväska har tre affärer i centrala Milano .

  • Lapinette

    Och så får vi se om vi kan åka till Japan . Min pappa (som bor där) verkar ta det med ro eftersom han bor utanför det drabbade området medan vi följer framför allt kärnkraftsfallens utveckling. Tur i oturen så ligger vår resa en månad framåt och jag tror de närmast veckorna kommer att bli avgörande.

    Men usch, vilken tragedi!

  • anne på grönkulla

    Ja, det er verkligen hemskt ut. Har dock aldrig lockats av Japan, alls - ytterligare en sak man missar pga dålig fantasi när man väljer resor.

    Vi funderar kring sommarn, tänkte Turkiet med några kompisar, men sen har en längre jobbresa dykt upp, så vi får se lite hur planeringen faller ut.

  • Lapinette

    Längre jobbresa, kan den kombineras med egna utflykter?

    Japan är ett otroligt faschinerande land. Nu är jag visserligen partisk eftersom min pappa kommer därifrån men det är verkligen annorlunda. Gammalt möter nytt i allt! Jag hoppas, hoppas verkligen att vi kan åka. Tror det skulle krossa pappas hjärta om vi måste ställa in resan .

  • anne på grönkulla

    Jo, den kan nog det, när saker klarnar lite. Så det blir nog bra.


    Jo, Japan är säkert fascinerande - jag har bara inte alls känt suget. Dumt nog. Men det finns mycket annat skoj också. Hoppas ni kommer iväg, men skönt att ni slipper vara där nu.

Svar på tråden Tur & retur