• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • kängu

    På Lappis inrådan så tittar jag in här eftersom jag och maken dubbat 2011 till "resornas år". Vi får se vad detta i praktiken kommer att innebära men förhoppningsvis mycket resor

    Just nu sitter jag och kollar på en resa i början av juni- har kollat på Island (förstod att Lappis skulle dit) men undrar om inte det är lite bortkastat då Ru ännu är så liten. Kanske att vi ska vänta två år till med det så att han uppskattar valarna och fåglarna lite mer. Annars kollar jag också på en slapparvecka i Grekland och snöade precis in på NY då jag hittade t/r biljetter för 2 pers. för 8000 kr

  • Lapinette

    Kängu - ingen dålig variation, Grekland, Island eller NY! Jag röstar för alla tre men kanske inte på en gång.

  • _koko_

    Oj, vilka häftiga resor ni planerar!!!

    8000 för två till NY var helt klart bra pris, boka! *längtar tillbaka*

    God fortsättning från mig med. Vi har äntligen bokat högbo brukshotell för vår weekend. En natt med gourmetpaket och en med bara boende och bokning på restaurangen. Eftersom sambon varken gillar desserostar eller efterrätter generellt särskilt mycket kändes det rätt onödigt att boka 2 4-rätters när två av rätterna är just ostbricka och dessertbuffé... Jag talade om att vi firar 10 år ihop så de skulle välja en fin svit åt oss, hoppas det inte bara var något de sa.

    Sen blir det lite längdskidåkning(!) på lördagen, har kollat upp var man kan hyra sånt, och i övrigt bara slappa och njuta av att bara vara vi två. Vi tar ledigt på fredagen och lämnar barnen hos mina föräldrar på vägen. Åh, vad jag ser fram emot detta!!

  • Lapinette

    kokisen - låter verkligen supermysigt! Har själv blivit lite sugen på längdskidor. Nu när det är så mycket snö så kan man ju faktiskt ta och åka runt husknuten (Hagaparken).

  • kängu

    Vad mysigt det låter som att ni ska ha alldeles själva kokosen!

    Lappis, ja en hel del variation Får se vad det blir och i vilken ordning.

  • Lapinette

    kängu - skulle ta Island under sommaren, juni, juli eller augusti. New York under våren eller hösten och så Grekland när som mellan maj och september.

  • _koko_

    Ja, NY i andra halvan av september! Vi var ju där i början på oktober och det var helt ok men inte sommarvarmt fortfarande, vilket jag tycker vore härligt (fast inte NY-sommarvarmt utan sverige-sommarvarmt, kvalmiga högsommar-NY kan jag vara utan).

    Kul att ni tycker det låter bra, jag tror verkligen också att det kommer bli det. Skrev jag om "svitstugorna" i tråden? De visade sig ligga ca 100m från huvudbyggnaden, och det känns ju ok att gå även mitt i vintern. Det såg längre ut på deras karta.
    Vi kanske får sällskap av nenne i skidspåren, hoppas!

    Min sambo har varit på island på konferens. En sån där riktigt blöt där en i sällskapet vaknade med lite halvknepiga kvitton i fickorna... Har förstått att man vet hur man festar i reykjavik!

  • Lapinette

    Reykjavik ska vara den bästa partystaden i Europa. Tror dock jag och maken kommer att ta det ganska så lugnt och istället utnyttja hyrbilen för att se så mycket som möjligt.


    Och vi var i NY i andra halvan av maj och det slog precis då om och blev jättevackert och varmt. Superhärligt att ta en eftermiddagslur i Central Park.

  • kängu

    Tror att vi kommer skjuta Island på framtiden- kanske när Ru är runt 4- 5 år. Så får han ut lite mer av det. NY låter ljuvligt i september... tål att tänkas på.

  • kängu

    Men till saken hör ju också att Ru fyller 2 i slutet av juni, vilket innebär att vi sparar många sköna tusingar om vi väljer att ta NY innan dess. Kanske att vi skulle ta NY i böjan av juni och sen Grekland i början av september?

Svar på tråden Tur & retur