• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

    Nej EA! Jag vill inte tro det är sant! *kramar om*

    Nu får det vara slut på elände, jag orkar inte med mer.

    Någon som hört något från Muggles?

  • MSW

    Va fan! Nu får det väl ändå vara nog! Dags för lite glada nyheter i den här tråden nu!


    *känner mig också illamående*


    *stora stora stora stora kramar till Herr och fru E!!*

  • nennesjuttioåtta

    Ja, det borde verkligen vara förbjudet med dåliga nyheter efter IVF. Hoppas att de har fel och att de snart får veta vad som hänt.

  • Snorkfröken77

    Jag vet inte vad jag ska skriva...jag satt och väntade på en glad rapport om ett pickande hjärta och nu....har jag bara ont i magen

    Jag hoppas, hoppas, hoppas att det är som det ska och allt kommer ordna sig till slut.

  • kängu

    Neeeeeeej EA detta får inte bara vara sant Så himla ledsen för er skull

  • Fru E

    Hoppar in lite snabbt så ni får en förklaring om det vi vet:
    Läkaren såg bara en fin slemhinna på VUL och inget annat alls, tydligen en svullen äggstock med därav X teorierna. Blodprov taget för analys av hcg och andra hormoner och svar imorgon förmiddag så snabbt de kan.
    Vi tog nytt digitalt gravtest ikväll och det står kvar på 1-2 veckor vilket borde vara 3+ nu eftersom det gått 2 veckor sedan vi testade. Eftersom hcg finns kvar är det något som är kvar i mig som borde synts på VUL enligt läkaren, åtminstone en hinnsäck.
    Både maken och jag är lagom knäckta nu och önskar att vi sluppit de här två veckorna. Jag jobbar hemifrån imorgon medan maken är tvungen att åka in.
    Bara tanken på att berätta vad som har hänt för våra familjer känns så svårt eftersom både min svärmor och pappa kommer att bli så ledsna.


    Loggar ut nu för att kramas med maken, tittar in när vi vet mer


    bland alla tårar

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!