• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

    vi håller ju på och renoverar Prickens rum och hade äntligen enats om en tapet. Naturligtvis hade den utgått ur sortimentet. Bajs.

  • Lapinette

    nenne - vad typiskt (med tapeten) men vad härligt med ett behändigt barn (jag vill också beställa en sådan ... undrar om det går??!!).

    Ja, vad har hänt här? Inte ett skvatt skulle jag nog vilja påstå. Känns mest frustrerande att inget händer .. och att jag inte gör så att något händer .. typ byter jobb, vinner lite kosing på Lotto (spelar aldrig så det är väl därför jag aldrig vinner), flyttar till en vindslägenhet med terrass (har kanske också med de där miljonerna jag ska vinna att göra) osv. Vi flyter liksom mest omkring jag och maken ... känns det som.

  • Lapinette

    Nå väl enligt maken så är vi på plats 56 i kön .. jag kollade i förra veckan och då var vi på plats 57. Det komiska är att vi går in och småkikar och talar sedan inte om det för varandra ... eftersom vi inte ska gå in och titta hela tiden MEN vi båda råkade försäga oss i helgen .

  • MSW

    Vinkar till nenne! (kikar mest in för att se om det kommit ngn rapport, fruE hade tid vid 16, vet jag)


  • BrudSommar2006

    Telis, jag hoppas att de är trevliga?! Vi har ju som sagt aldrig träffat dem men nu ska de ju komma tillbaka i slutet av året. Världen är liten!


    Vår andra granne, japanen, påstår att i alla fall hon inte gillar honom! Han har ju onekligen sina sidor även om han är trevlig, snöskottning är inte hans grej och just nu har han pålarpytsar och en trasig spegel liggandes på tomten, ser ju så där hemtrevligt ut... Tror inte han gjort något åt huset sedan det byggdes heller, ser inte ut så utifrån i alla fall.

  • BrudSommar2006

    Nenne, oj då, tänk att någon i mammagruppen hörde dig! Typiskt! Antar att hennes var en mindre sort när den tittade ut?

  • BrudSommar2006

    Lapinette, ja du såg att jag skickade länken till bloggen, bra att den kan vara till hjälp!

  • Snorkfröken77

    *smyger runt i kulisserna och väntar på rapport från EA och Muggles*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!