• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

    BS-antar att ni inte kommer att skaffa hund
    Här blir det nog en valp men om glassbåten fortfarande är en glassbåt så får nog valpen vänta lite

  • Snorkfröken77

    PB - Jag lider så med dig, vi har pratat om dig sen igår (jag och maken) jag hoppades så in i det sista. Maken hälsar till dig.

    Livet är jävligt orättvist, jag vet. Det finns inga ord.

  • start september

    Största kramen till PB som nu är längst ner. Så fel det känns och inte mycket kan jag göra er än att tänka på er.

    Jag hoppas så att ni kan känna stöd i varann.

  • start september

    Klockarbol,

    du har det verkligen tufft nu. Hoppas så att det kan ordna sig med huset på ett eller annat sätt. Hoppas också att ni kan prata med varann iallafall så att ni kan lösa vägen framåt.

    Du verkar ha slitit så hårt länge och skulle egentligen nog mest av allt behöva lugn och ro och ta hand om dig.

  • Hattis

    Neeeej

    Har inte hunnit in här i veckan och kommer nog inte att titta in så mycket nästa vecka heller men var ju tvungen att se hur det gått för PB och jag blir så ledsen

    Träffande uttryckt Nenne!

    Klockis - å, finner inga ord utom Kram!

    Lycka till på måndag EA, förstår att det känns nervöst.

    Kram Snaily, har tänkt på din mamma när jag smygläst på mobilen till och från jobbet (kan inte få till inlägg från den, tror att jag är teknisk idiot)

    Här har den glada gubbjakten inletts idag. Tjo.

  • BrudSommar2006

    God morgon. Iris är ute och skottar snö, hoppas hon inte tar ut sig alltför mycket innan simning, kalas och eftermiddagsfika med grannarna. Det blir mycket för henne idag. Astrid går fram och tillbaka här med gåstolen, sitta ner verkar inte vara aktuellt längre. Så jag får springa och vända åt henne varje gång hon kör fast.


    EA, vi skulle gärna vilja ha hund faktiskt men känner inte att vi har råd med både dagisavgifter och hunddagis, eller tid att lämna och hämta barnen på ett ställe och sedan åka en bra bit för att lämna hunden på närmsta hunddagis. Sedan har vi väl inte överdrivet mycket tid för kvällspromenader heller just nu så ekvationen går ju inte alls ihop.

  • BrudSommar2006

    PB, jag är så orolig för dig, hoppas så på ett livstecken så småningom.


     

  • BrudSommar2006

    Jag håller tummarna för plusjakter och VUL och annat här framöver. Och för att Snigeln slipper gå och vänta för länge!

  • Fru E

    BS-lät så roligt bara när du beskrev hur du jagade hundhår härom dagen så trodde inte att ni ville ha hund själva


    PB-pleeaase kom fram och skriv en liten rad


    Önska mig lycka till när jag ska väcka maken om en stund.......han var på pokerkväll igår och lovad dyrt och heligt att jobba järnet idag och imorgon med huset. Tror han kom inramlandes vid 5-6 imorse så det ska bli sadistiskt roligt att "tvinga" upp honom  mohahahahahaha så går det när man inte tänker efter före

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!