• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

    Telis korta sammanfattning vad så bra att den skulle kunna vara med i ett uppslagsverk tycker jag. Jag håller mao med fullständigt!


     


    Sedan nästa ämne:


    PORCHEZ! Var är du? Jag vet att du tagit paus, men du kan väl lämna ett litet livstecken? Jag undrar hur du mår. Kram på dig!

  • Lapinette

    mugglan - det finns inga! Men det är ju en av anledningarna till varför Mona blev vald .. de har inga alternativ.

  • muggles

    Jag tror sossarnas problem är att de lever kvar i det förgångna med klasskamp osv. Många som tidigare räknades som "underklass" är snarare medelklass idag; de har hus, bil, råd med utlandsresor osv trots att de kanske bara jobbar "på bandet" el är undersköterskor. Och då röstar de såklart på moderaterna nu istället för kanske tidigare sossarna. Och det har inte sossarna fattat verkar det som. Moderaterna har ju genomgått en stooor förändring under Reinfelts ledning och sas "kidnappat" många av sossarnas frågor. De måste haft en högtidsstund när de kom på uttrycket "Nya Arbetarpartiet"

  • muggles

    Lappis: men är inte hon den bästa de har nu? Hon är ju ändå väldigt erfaren och har rätt mkt stöd i partiet, på vissa håll. Jaja, det är ju inte mitt parti och därmed inte mitt problem. Jag är bara förvånad över varför det är ok att häckla henne hela tiden. Det finns väl många inom politiken som är betydligt mer värdelösa?

  • Telis

    Muggles, för att jag tror att dom flesta människorna inte har något emot en kvinnlig partiordförande (eller statsminister) så länge personen i fråga anses göra ett bra jobb. Jag tror till exempel precis som Lappis att Anna Lindh hade blivit mer accepterad än Mona Sahlin.

  • Telis
    Lapinette skrev 2010-11-15 11:30:45 följande:
    mugglan- men det stämmer ju (fet och dryg)!
  • Oupsie

    Jag tycker att det känns som att socialdemokraterna har tappat bort sig lite. De vet inte vilken politik de vill driva och hur de ska tackla vissa frågor. Moderaterna har dessutom förändrat sin retorik har gått mer mott mitten. Det blir svårt att slåss om medelklassväljarna. Men det kan knappast skyllas på en person, i det här fallet Mona Sahlin, utan det är något som hela partiet borde ta på sig.


    Men sossarna kanske ska starta "nya socialdemokraterna", och propagera för sänkta skatter och privatiseringar. Det kanske kan funka .

  • passionsblomman

     


    muggles skrev 2010-11-15 11:31:39 följande:
    PB: jag hade räknat RD 0 som äggplock för då skedde ju befruktningen... Tumhållning!

    Ja, det kan man ju tycka, men så räknar de inte. De räknar från ET.
    Och minus och blödning har kommit på dag 14 de andra båda gångerna. Om man då räknar dagen efter ET som RD 1. Räknar man som du så motsvarar det RD 17.

    Utiifrån ditt räknesätt så vore det alltså RD 13 idag, men som CvL sa, så är det bara 10.

    Det är därför jag är nyfiken på hur ni andra räknat.

  • Oupsie

    Fru E, jag får akupunktur en gång i veckan ungefär och det känns som att det hjälper en del . Kul med fynd på Kosta Outlet. Angående babyskyddet, det är nog ett bra pris, men om det  är den butiken som jag tror så tror jag att det priset endast gällde i helgen, om det är så behöver du kanske inte ens ta ställning själv .


    Angående träffen hade det varit jätteroligt att följa med, jag fortsätter att fundera på det. Fru E och Tinga, hur hade ni tänkt att ta er dit förresten?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!