• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

     


    fru AM skrev 2010-11-12 16:31:34 följande:
    Varför inga nyheter från Piggelin!? Lägesrapport ... något? Ska vi behöva ringa även det sjukhuset och säga: "Hallå - det är från Tråden! Hur går det för X?"?


     


    Parnassia skrev 2010-11-12 16:36:39 följande:
    Muggles - vilken fin mage! Var det morgon eller kväll?

    Det var kväll faktiskt. Fast den ser mindre ut på bilden än i verkligheten konstigt nog.


     

  • muggles
    Snorkfröken77 skrev 2010-11-12 18:59:06 följande:
    Apropå bristningar så vänjer man sig och dessutom kan jag tycka nu i efterhand att de är som fina minnesmärken på min kropp efter S.(Fick på nedersidan av magen, på insidan av överarmarna, insidan av låren och på höfterna) Jag ville inte heller ha det innan, men nu när jag har dem så är de ju en del av mig och en del av att ha varit gravid.
    Fint och klokt skrivet! Och jag tror att jag kommer att känna som du när det är över. Det enda minnet jag har på min kropp efter Moa-graviditeten är en liten putmage (dvs den är inte lika platt som innan) - i övrigt syns det inte att jag varit gravid. Och jag har förlikat mig med min lilla putmage och är lite stolt över att min kropp burit och fött ett barn. Jag tror att rädslan för bristningar var en av alla negativa tankar jag fick för att jag fick en chock, det är inget jag tänker så mkt på nu.
  • BrudSommar2006

    AM, det blir jättebra, vad trevligt! Inga allergier. Återkommer, ska bara sopa lite mer hundhår.

  • _koko_

    Åh, tack för påminnelsen om galleriet! Hade ju vare sig sett bilderna på pricken (hur söt får man vara??) eller mugglans lilla kula.

    BS - Hua för hundhår! När vi bodde i lägenhet (och var dåliga på att städa) hade vi stora präriebollar med katthår som rullade runt, speciellt under våren. Äckligt! Nu när de kan gå ut och vi har städhjälp har vi i princip inget katthår alls (behöver inte ens rolla svarta kläder!), stor skillnad!

    Håller nu tummar och tår (tummarna räcker ju inte) för PB, izzie och MSW!

  • Parnassia

    Izzie - jag tror som MSW att det var fler som kunde den 4/12. Vad trist att det blev dubbelbokat för dig! Men jag tycker som MSW att vi kan boka fler träffar till våren, Vänner tex kunde ju inte heller den här helgen.


    Jag har bokat för 7 nu iaf, kl 12 den 4/12.  Då har jag räknat med : MSW, Parnassia, Tinga, Fru E, MrsB, Kängu och Mugglan.


    Om Oupsie orkar komma hoppas vi se henne också!


    PB - hur tänkte du? Kunde du komma?


    Och Ore! Du måste ju bo inom lagom avstånd från denna metropol!


     


    Bokningen går ju att ändra om antalet förändras.

  • Ore

    Parnassia: Jag har faktiskt klurat på om jag skulle hänga på... Men jag får nog återkomma i frågan när jag kollat närmare på det.

  • Ore

    PB: Jag kanske inte var så tydlig igår, men jag tycker det är alldeles kolossalt ohyfsat att klampa in hos er utan att hälsa på er. Definitivt.

  • BrudSommar2006

    Koko, vi har ju två långhåriga katter men jag tycker inte att de hårar så farligt, inte så att det ramlar hår av dem när de rör sig runt i huset. Däremot är det en fåtölj de gillar att ligga i och den får man rolla, svarta kläder klarar sig så länge man inte tar i dem men stryker de sig mot benet eller man måste lyfta dem är det kört!


    Vår labrador minns jag hade riktigt hårda hårstrån med hullingar som man fick in i fötterna som stickor och som satt som berget när man försökte dra ut dem. Ont gjorde det! Schäferhåren var bättre. Bäst var Westien som inte hårade farligt alls, å andra sidan var det ganska dyrt med de regelbundna besöken på hundsalongen!

  • fru AM

    Men varför HAR man husdjur? Jag är möjligen lite okänslig men jag förstår inte vitsen med dem  om man nu inte är ensam och vill ha lite sällskap. Förlåt!

  • fru AM

    Möjigen blir jag diskvalificerad från tråden nu ...


     


    Bäst jag går iväg på mitt möte så stormen hinner blåsa förbi ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!