• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

    Piggelin: GRATTIS här också! Vad kul med en kille! Skönt att höra att du hade en finare upplevelse denna gång, även om det naturligtvis säkert ändå var jobbigt stundvis. Klart han sover, han har ju varit med om en "rough trip" han med

  • smint

    Härligt att höra från dig Piggelin. Det är bra med en rejäl krabat  Lika lång som min dotter men hon vägde 3715 så hon var lång och smal..


    Har njutit i frisörstolen en lång stund idag, så skönt att bara få sitta och läsa en skvallertidning och inte säga så mkt. Var en ny frisörsalong så ingen man behöver prata igen vad som hänt sedan sist med.. Men är nöjd med håret och man känner sig så fin när man går därifrån.


    PB: Vilken märklig människa som stövlade in på er tomt.. och sedan börja fråga om sina grejer är ju bara för mkt


    AM: undrar om min sambo skulle ha koll på vart vi har lakan nu  jag är nog den som tar det mesta av det tyvärr.. 


    I kväll blir det spagetti och köttfärssås i hemmet, kommer nog aldrig tröttna på det.. och sedan kanske lite popcorn på det


    var på jakt efter ett par inneskor till sambon i farsdags present, men han har så stora fötter så det fanns inga kvar.. han får dom i efterskott istället. vi gör lite god frukost med amerikanska pannkakor i stället.


     

  • snaily

    Vinkevink


    Hej Piggelin, kul med rapport, stort GRATTIS igen till hela familjen! Åh vad vi ser framemot en bild framöver!


    Var tvungen att testa maken efter AMs lakanshistoria - visade sig att han hade koll på var de befinner sig, konstigt nog eftersom det verkligen alltid är jag som bäddar och packar ner lakan.... och tvättar. Hm, får bli bättring där. I och för sig sitter jag typ alltid och knattrar på datorn medan han lagar mat så det jämnar väl ut sig ändå. Häromkvällen gillade jag vår arbetsfördelning skarpt när jag snickrade IKEA-byrå (kröp runt i konstiga arbetsställningar på golvet) och han lagade middag.


    Smint
    Härligt med ny frisyr! Här är en till som inte tror hon kan tröttna på spaghetti och köttfärssås, det åt vi igår.


    Hur lat får man bli en lördag? Idag har jag verkligen inte gjort Ett Dugg! Eller mjoo, preliminärpackat en bb-väska lite, men det tog typ 10 minuter. Känns bra att ha det gjort, men så tänker jag att jag säkert kommer gå skitmycket över tiden bara för att jag packat väskan så tidigt.


    Fars dags-present - brukar jag nästan aldrig fixa någon, ett telefonsamtal till far brukar det bli. Men i år ska han få en symbolisk present, ett par väl använda vandringskängor, vi kan väl kalla de vintage så låter det lite finare. (En kompis hade tänkt att slänga dem men jag räddade dem från tippen. Skrotsamlare, jag?!)
    Maken är ju inte far riktigt än så han får inget. Förutom en spark från Ynglet kanske om han lägger handen på magen.

  • start september

    Gratts igen Piggelin! Åh så mysigt det lät med liten stensovande. Jag minns klockan från min förlossning på samma sätt.

    Köttfärssås är verkligen fantastiskt gott. Med rivna morötter och svarta oliver helst också. Mmm.  Och popcorn frossade jag i går, fantastiskt gott.

    Lakanen - samma resultat här tror jag. Men vi lever ett konstigt liv med mycket renovering där saker flyttar runt så det har nog mer med det att göra, det nya lakanstället har bara funnits några veckor och det var jag som fixade där. Men visst är det uppdelade ansvar lite här också, men jag ska inte säga att jag tycker det ät ojämställt för det.

    Ett glas Penfolds till pastamiddagen (takeaway från god italienare) och sen somnar jag nästan i soffan.   

    Och Snaily, du får vara hur lat som helst. Du går ju faktiskt och väntar mest och ska vila upp dig. 

    Färga hår ja. Jag är såpass sjåpig när jag är gravid att jag inte gör det. Med på följden att det inte är gjort sedan augusti förra året. Antingen har jag varit gravid eller inte hunnit. Grått i mitt långa  hår är snart en del av mig, men nu katten ska jag passa på snart. Det tar så lång tid med långt hår bara. Någon som har bra frisörtips i City? Har varit på Toni & Guy på söder sista gångerna men de har så lång kö.

     

  • smint

    September: Ja oliver i är ju jättegott, måste komma i håg det till nästa gång.. nu blev det morötter och svamp i..   Jag har gått hos claar och co på karlavägen i några år. Hos en tjej som heter Åsa. Jätteduktig tjej. 


    ja somna i soffan är verkligen ett vanligt tillstånd här nu. Känns nästan lite fånigt att både jag och sambon är så fasligt trötta..


     


    Hoppas alla har en jättemysig helg på alla era håll .


    Kram

  • start september

    God morgon! Här var det lugnt.

    Är det fler som är ensamma om att sätta gränser? Maken är alldeles för snäll, när det är hans sovmorgon går han upp ändå för att lilla tjejen blev ledsen för att han skulle sova. Jag fick sovmorgon igår och har sen jobbat och pysslat hela lördagen så de har verkligen umgåtts. Han hade verkligen behövt sova, och jag tog fajten men han går ändå upp. Är det en blivande  curlingpappa tro?

    Kanske öppnade det ögonen ändå så att det blir mer lika gränser för nu är jag nästan bitch i jämförelse. Suck.

  • fru AM
    start september skrev 2010-11-14 09:29:09 följande:
    God morgon! Här var det lugnt. Är det fler som är ensamma om att sätta gränser? Maken är alldeles för snäll, när det är hans sovmorgon går han upp ändå för att lilla tjejen blev ledsen för att han skulle sova. Jag fick sovmorgon igår och har sen jobbat och pysslat hela lördagen så de har verkligen umgåtts. Han hade verkligen behövt sova, och jag tog fajten men han går ändå upp. Är det en blivande  curlingpappa tro?Kanske öppnade det ögonen ändå så att det blir mer lika gränser för nu är jag nästan bitch i jämförelse. Suck.
    Det där låter precis som hemma hos oss - trots lakansmysteriet ...
  • BrudSommar2006

    September, jag har abslut inte just det problemet med maken, en jädrans massa andra problem har jag med honom men inte just med det. Jag skulle tex vilja sätta bättre gränser för hur det är acceptabelt att den här familjen ska fungera men vi blir bara osams...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!