• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

     


    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-12 13:16:27 följande:
    mäh, en gasolbrännare som han vill ha är väl snarare A?!?

    Jämfört med en Porsche som han också skulle vilja ha? Nu finns det ju t o m kombi-Porschar så inte ens storfamiljsargumentet biter ...

  • fru AM

    PB: jag kommer försöka styra mors-/farsdag till att bli just det du beskriver: en barn-föräldergrej. Men liksom du älskar jag att ge presenter och än så länge är barnen lite små (även om Livia skulle kunna prestera ett kärleksbrev med sitt namn på) så i år tar jag tillfället i akt och "ger igen" efter årets mors dag då jag fick ett pinsamt dyrt halsband (som jag drömt om länge )

  • muggles

    PB: i den här familjen är vi dåliga på att fira mors/farsdagar, namnsdagar osv. Men jag tänkte vi skulle bättra oss. Och speciellt nu som det ser ut som att maken ska bli far-till-tre, så tänkte jag att han är värd en present! JAg kom på att han önskar sig en liten smidig Globalkniv (allt till köket går hem tror jag), så det får det bli.


    Att gå ut och äta middag vi tre är en bra idé! Senast vi hade med Moa på en lunch hos en italienare charmade hon ägaren fullständigt och han servade med gratis glass och karameller Kanske ska gå dit igen?

  • muggles

    Idag ska jag på AW med kollegor från ett jobb jag slutade på för snart 8 år sedan! Tänk att vi fortfarande håller kontakten. Men vi hade ett rätt seriöst AW-gäng på den tiden så det är lite nostalgi.

  • smint

    PB: Tack för infon, vet inte vad jag fått det i från bara.. måste förväxla med någon annan helt enkelt..  


     


    nu skall jag slira iväg till affären jag med, evinnerlig tur att det slutat regna. i kväll blir det tapas liknande mat i huset.. får se vad jag hittar för gott


     


    kram så länge

  • Ore

    smint: Du kanske blandar ihp med kikki kikki, de kom nog in i tråden ung samtidigt

    Telis: Grattis till jobbet! Och härligt att kunna decembermysa hemma hela familjen!!!

    Mugglan: Tjohoo, 12 veckor!

    Farsdagspresent: Äh, jag fick ingen morsdagspresent så då får inte maken någon farsdagspresent. Rättvist ska det vara. (Kanske lagar litet extra god mat?)

    Nenne: Skönt att vara på banan igen Punkterad rislampa förresten...? Hur ser sådana ut, tro? 

    Noterade förresten att hormonranden inte är helt borta från min mage, även om den har bleknat betydligt.

    Hmm, vad var det mer jag skulle kommentera?

    Äh, fuldansar litet istället...

  • MSW

    Nenne: det kan det säkert göra (slem-aladåberna).. En av anledningarna att jag har svårt att veta om äl har varit eller inte är just för att jag inte vet om det är äl, eller "rester"..


  • MSW

    På väg hem från stan nu och har konstaterat att vi nog behöver köra köpstopp fram till jul! Exkl julklappar..


  • MSW

    Hoppas på att lappis kö helt plötsligt får superfart och ni hoppar fram REJÄLT till nästa gång ni kollar!


Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!