• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

    Usch, så extremjobbigt för Heloise och Panzer! Vad säger man? Jag hittar inga ord.


    Och Klockarbol, mååååånga kramar till dig! Du verkar också gå igenom ett litet helvete just nu.

  • Telis

    Men vad spännande med Piggelin! Heja, heja!! Håller tummarna för en 101112:a!

  • Telis

    Fin mage, snaily!! Det ser verkligen inte ut att bli någon pygmé som du var orolig för!

  • Telis

    muggles, hade du redan berättat på jobbet eller lyckas du dölja magen fortfarande?

  • Telis

    Lappis, det är ju för jäkligt vilken kö det är. Kan tänka mig att väntan känns extralång sen också när man skickat papprena och går och väntar på Telefonsamtalet varje dag.

  • muggles

    Telis: min kvinnliga kollega som också är gravid (5v före men som det ser ut nu kommer väl jag att föda före henne) och min chef vet, men ingen annan. Planerar att berätta efter KUB om allt ser bra ut. Annars efter FVP (om inget hittades). Som tur är har det ju varit tunikamode så jag har det senaste året haft rätt mkt tunikor så det är ju inget konstigt att jag går runt i det och det döljer ju rätt bra.

  • muggles

    Just det, vad ska man hitta på till Fars dag? Ngn som har idéer?

  • nennesjuttioåtta

    hejhej!


    Skickar de allra varmaste kramar till Helipanzer och Klockarbol, vilka mardrömmar!!!


    Lappis - Fy att din graviditet ska vara så långdragen!


    Heja Piggelainen! Åh kläm!


    Muggles - v 12!!! *fuldansar*


    Sitter med Pricken i knät som har en fin Tintin-lock efter att ha fått hela håret fullt av Borago. Han läser väldigt intresserat. Igår sket han äntligen efter två dagar så hey Parnassia - nu får jag väl vara med i klubben?!?!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!