• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

    Snaily: vad hade du för BF-datum nu igen, slutet av nov?


    Ja jag håller med, andras grav går fort! Men det är ju också så att man är ju redan i v5 när man plussar, så det är ju inte 12v som gått förbi vilket man lätt glömmer bort... V12 låter så mkt men eg är det ju bara 7v som gått. Jag tyckte att de första två veckorna sniiiglade sig fram, till VUL v7 men sedan har det gått rätt fort ändå.

  • muggles

    Nu har jag tittat på Tingas magbild från v20 och tycker inte att hon ser onormalt stor ut? Men det kanske är för att det var hennes första grav?

  • fru AM

    Spännande med Piggelin! Enligt vårdguiden så ska förlossingen sättas igång om mamman har GBS och vattnet gått (och så får man ju antibiotikadropp under tiden). Så med lite flyt så får lill-Pigge det där tjusiga personnumret!


    Klockarbol: varm kram

  • snaily

    Muggles
    6 december. Enligt UL, egentligen är det 2 december om man räknar från ÄP. Jag har en känsla av att det kanske blir lite före BF, maken tror på efter BF. Antagligen bara önsketänkande från min sida. Baserar det nog på att min mamma födde tre resp två veckor före BF - å andra sidan undrar jag hur noga de kunde räkna ut BF på den tiden utan ultraljud? Syrran fick alla tre i väldigt nära anslutning till BF-datum har jag för mig.

  • muggles

    Hade inte Pirr också BF snart? Kommer ihåg när hon var inne i tråden, då var hon väl i typ v13. Tänk vad fort det har gått då!

  • muggles

    Snaily: min mamma födde 3v sent men de kunde som sagt inte räkna ut BF lika noggrannt då på den tiden utan UL. Jag trodde att jag också skulle föda sent men jag födde 26/8 (precis då hon är född kl 00.08) och BF var 23/8.

  • snaily

    Just det, Pirr var nog lite före mig. Då kanske jag inte är riktigt näst på tur alltså. *pustar ut*

  • Lapinette

    Jag skulle nog säga att ALLA graviditeter går fort utom min .

  • smint

    Hejja Piggelin, hoppas att allt går bra och att den kikar ut idag


    Snaily: Åh då är det snart dags ju, har ingen koll på vem som skall föda när  


    Klockarbol: Stora kramar till dig, jäklar vad jobbigt det måste vara. Förlåt mitt usla minne men visst var du också gravid eller har jag helt blandat ihop det nu? * i så fall skäms jag* 


    Jisses vad det regnar, skickade dottern till fsk med overall men då får vi ju testa hur den funkar i sådant här väder också  


    MSW: Ha en trevlig shopping.


    I morgon skall jag klippa mig, ser framemot lite egentid i frisörstolen, ingen aning hur det skall klippas men det har blivit galet långt nu.. tror inte det varit så här långt sedan gymnasiet. Kanske skall googla fram lite frisyr sidor..

  • snaily
    Lapinette skrev 2010-11-12 10:16:41 följande:
    Jag skulle nog säga att ALLA graviditeter går fort utom min .
    Verkligen!
    Tjuvkikat något mer på er köplats på sistone?

     


    På tal om magar så har jag slängt ut en ny magbild i mitt galleri. Varning för väldigt stökig bakgrund (gud så oproffsigt av fotografen! ) och lite för mycket hud.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!