• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

    Mugglan: vad kul att du kommer! Vi verkar bli ett gäng! Nu är maken klar! Så nu är det shopping som gäller! Puss på er alla!


  • snaily

    Klockarbol
    Tack för rapporten, å vilken mardröm! Skickar ett lass styrkekramar!


    HEJA Piggelin!! Gud så spännande nu!! Just det, det var ju den där eländiga GBS-en, bra att de åkte in tidigt då så hon kan få behandling mot det.
    Hoppas värkarna kommer igång snabbt så kanske det hinner bli ett tjusigt personnummer, 101112

  • muggles

    Snaily: jag tror att det kommer att gå hyfsat snabbt. Hon har ju haft småvärkar då och då och jag tror att livmodertappen har öppnat sig en del under tiden.


    Jag tippar på att det blir en pojke, 3,7kg och 51 cm!


    (Bara 3,7g trots att hon är i v41 grundat på att Amanda var ganska liten, bara drygt 3kg.)

  • snaily

    Gaaaaaa, betyder det här att jag är nästa på tur på BF-listan!??! *lätt panik* (Ja, snart i alla fall, Piggelin har ju inte fött än.)

  • snaily

    GÖR du Mugglan, GRATTIS!! *fuldansar också*
    Det är som alla säger, när det gäller andras graviditeter går tiden så sjukt fort! Själv tyckte jag de första 12 veckorna sniiiiglade sig fram (he he).

  • muggles

    Snaily: blir det en pojk så kommer han iaf att få ett namn på J (Piggelins bror som dog hette det) men vet inte om det blir tilltalsnamnet.


    3barnsmor: ja det där med barnens rörelser när det blir trångt känner jag igen lite. Jag var ganska liten hela vägen med Moa och på slutet var det som att hon inte kunde sparka utan mer strääääcka på sig. Vet att jag nojade över att hon inte sparkade som många andra påstod att deras barn gjorde ända till slutet. Men det fanns nog helt enkelt inte plats i min mage.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!