• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Klockarbol

    Hej på tråden!
    Nu blev ni förvånade va? Klockan är inte ens i närheten av mitt i natten

    AM - Jag tycker Nennes teori om en drinkpinne på lämpligt ställe skulle vara nyttigt för din granne!
    Jag är så glad att jag bor mitt i ingenstans om bara behöver genomlida fester hos grannar på lite distans och max 2 gånger per år!!!

    Lapinette - skönt att febern går ner såpass fort. Visst är det typiskt att man alltid blir sjuk när det är som mest att göra!

    ...Eller så är det just därför man blir sjuk?

    PB - när åker ni mot min jobbstad? Och hur är det med läget?

  • snaily

    EA
    Håller fortfarande en STOR tumme!! Hoppas alla spår avtagit så du kan testa inom några dagar...


    Piggelin
    Jösses, redan BF imorgon! Eller redan och redan, du tycker nog du varit gravid alldeles tillräckligt länge nu. STORT lycka TILL, hoppas och tror att förlossningen kommer gå toppen!!


    PB
    Och ni åker imorgon, här händer det grejer! Flera finfina ägg i skålen önskar jag er! OCH att ni får stanna och uppleva ET förstås!


    Telis
    Nä, jag är usel på att fylla frysen, men rätt bra på att tömma den! Är nog mest för att jag går här hemma i min lilla kokong och inget händer och jag tycker inte jag har något intressant att skriva, så blir det att jag bara sitter och smygläser istället...


    Idag kan jag dock rapportera från barnmorskebesök och första träffen på föräldrautbildning: tvingade maken gå från jobbet så han hann vara med på barnmorskebesöket som skulle vara precis innan föräldraträffen - men det blev förstås inte av för hon var så försenad och hade klämt in en annan patient istället. Förra gången maken skulle med mig till BM så hade hon ju glömt bort mig och jag fick vänta i 45 min... Förvirringen är total där. Sen var det skoj att träffa några andra blivande föräldrar, men informationen/utbildningen var inte så mycket att hänga i julgranen precis. Går nog dit mest av sociala skäl och inte för att jag tror att vi ska lära oss något.

  • snaily

    Krya på dig Lappis!! Inge vidare att vara sådär däckad... Skönt att du känner dig lite bättre.

  • passionsblomman

    Hej Snaily!

    Klockis, vi ska på ÄP (äggplock) på onsdag fm och hoppas att det sedan går som det ska så vi får komma tillbaka på fredagen för ET (återförande ev ett embryo)
    Däremellan kommer vi att bo hos sväronen i Västerås.
    Det kan bli lite av en prövning, för egentligen är sambon rätt irriterad på dem just nu, men det var ändå det enklaste och gratiskaste. Och sonen får leka hos en kompis ena dagen så det passar bra på så vis.

  • passionsblomman

    Lappis, apselut! Jag hoppas tom kunna hänga lite med er, ifall mina inloggningsuppgifter behagar funka hos sväronen. Jag har haft trubbel med det nämligen, har automatisk inloggning här hemma och de ggr allt kejkat så man måste logga in manuellt, så har jag plötsligt inte funnits med som medlem. det ska vara fixat nu. Annars blir det sms-terror.

  • smint

    yttre tryck kan jag också räcka upp handen på, och sugklocka samtidigt.. tur att jag borta att jag knappt märkte ngt.. Men sambon tyckte det var hemskt..


    AM: Men så läskigt med tappade ölflaskor, kunde ju gått riktigt illa. Bra att ni alla gick och sa till i omgångar.. Hoppas ni slipper dom där människorna


    Lappis: Usch vad trist att bli sjuk, hoppas det går över helt tills i morgon. Oj ja se till at boka era biljetter snart så de inte blir ännu dyrare. 


    PB: Stort lycka till på den lilla trippen.håller alla tummar


    EA: Hoppas det inte hänt ngt mera idag och att du kan testa snart


    Tinga: Tack för maskeradtips, dottern har maskerad på Torsdag också, ingen aning om vad jag skall hitta på. Hon förstår ju inte så mkt heller vad det innebär... 


    Idag var förskolan stängd så vi har varit hemma och myst. sedan gick vi på drop in tid för att klippa lilla fröken. och hon satt lika stilla denna gång som tur är.. lite pärlor och tråd fick hon välja i affären så sedan har hon gjort halsband hela kvällen.


    I morgon dags för jobb igen, förhoppningsvis så blir jag sjukskriven på Torsdag för ont har jag oavsett om jag är hemma eller jobbar. och magen är ju sjukt i vägen nu.. 


     

  • Klockarbol

    Hej Snaily!

    PB - ja, att bo hos sväron kan vara en prövning under de bästa förutsättningar men himla kul för sonen att träffa kompis
    Kör försiktigt om ni bilar upp! Verkar som att det ska vara fint väder och plusgrader men iaf.
    Tummar hålls för återbesök på fredag och bra höstlovsdagar med sonen och sväronen!

    Och tack för översättningarna av förkortningarna, smygläste din lista i granntråden och har sparat den på ett bra ställe

    Nu är det middag - hurra!

  • Fru E

    *Trumvirvel*


     


     


     


    *spänningen stiger*


     


     


     


     


    och det blev...........


     


     


     


    ett nej från maken om att testa innan fredag

  • Fru FruLLan

    Hejsan tjejer
    Faaaan vad trist, nu är det så där jävulusiskt länge sedan jag hade tid att komma in och läsa igen
    Sitter för tillfället på x2000 hem från gbg så nu har jag iallafall 3 timmar att hänga här
    fast 2 timmar har ny gått åt till att läsa ikapp en sådär 400 inlägg.... sen orkade jag inte mer. Och tanken på att jag har några hundra inlägg i den förra tråden som väntar blev för mycket.

    Borde vel jobba. Men jag har varit på spräng sen 4.40 i morse så jag är emr än lovligt dum i huvet så det är ingen ide.''

    Nåväl....
    'vad sjutton är det jag har läst då
    fiskmås

    Nåja: Piggis såg att bf är i morgon. Hoppas att inte... men ja... du fattar vad jag menar. tycker din grav har gått så sjukt fort. fast det är ju klart... d snuvade ju oss på 15 veckor så där

    Grattis till den nya lille trådbebisen som dimpt ner, trist emd tråkig förlossning dock.

    Grattis till att ha börjat jobba vickan. Hoppas att det var så kul som du längtat till.

    Nenne: Vågar inte läsa din blogg för förlossningsberättelsen där.... Hoppas dock att allt är bra mer prickenfamiljen. Är sååååå nyfiken på namnet......

    Telis: Var det i helgen ni skulle ha middagen? Hur gick det med menyn kontra mat åt barn osv. Lät som era gästrer skulle få toppengod mat iallafall. Jag brukar köpa hem risottoris lite då och då men gör det aldrig för att jag har fått för mig att det är så jobbigt att göra. Men älskaaaaaaaaaaaaaaaaar risottto.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!