• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia
    MSW skrev 2010-10-25 10:42:06 följande:
    Vickan, det blinkade att jag hade en ny händelse, men får inte fram själva inlägget..
    men ser ni inlägget om ni går till själva gruppen?!? Ha ha ha.. annars är det ju extra komiskt.. så hemligt att ni inte ens kan läsa vad jag skrev.. hihihi
  • snaily
    Tinga skrev 2010-10-25 10:45:00 följande:
    Apropå smygläsare - undrar hur många vi har egentligen? När jag lade ut en bild på mina ringar gick besöksfrekvensen på min sida upp från bara några få per dag till nästan 60! OK, kanske 15 av besökarna är ni i tråden, men det ger ju åtminstone ca 40 "andra".
    Och jag har förvånansvärt nog bara haft besök av TVÅ smygisar sen jag lade ut magbilderna. Tycker som du det brukar vara fler annars. Antagligen är folk på ett bröllopsforum mer intresserade av fina ringar än tjocka magar.
  • MSW

    När man trycker på händelesn så kommer man till gruppen, men jag ser inget där.. Uatn om jag trycker någonstans blir det typ att jag ska lägga upp något.. Riktigt hemligt alltså!

  • snaily
    viktualia skrev 2010-10-25 10:49:01 följande:
    men ser ni inlägget om ni går till själva gruppen?!? Ha ha ha.. annars är det ju extra komiskt.. så hemligt att ni inte ens kan läsa vad jag skrev.. hihihi
    Näe! Syns inkentinken. Väldigt irriterande!
  • passionsblomman

    Koko, kul att se dig!

    Tinga, 15 är nog lågt räknat på oss själva, det verkar vara rätt många som "bara läser" även av de som brukar hänga här just nu. Minst 26-27 st är vi som jag kommer på bara sådär. och sedan kan du nog lägga till sisådär nästan hela granntråden också.   

  • snaily

    Nej, nu MÅSTE jag väl pallra mig ut på promenad... suck. *lat*

  • viktualia

    Tinga - du efterlyste tips på mattor. I Casa Vickan är vi också i behov av fler mattor.. och efter att ha dissat alla stora möbelvaruhus så kom det en katalog från www.matt-tema.se/ inramlandes i brevlådan. Deras butik i vår närhet tänkte vi göra en utflykt till! Det verkade finnas en i din metropol också!

  • MSW

    Vickan: Men NU syntes det bland mina nyheter? (Vickan testar göra inlägg) men ser fortfarande inget i gruppen..

  • viktualia
    MSW skrev 2010-10-25 10:51:53 följande:
    När man trycker på händelesn så kommer man till gruppen, men jag ser inget där.. Uatn om jag trycker någonstans blir det typ att jag ska lägga upp något.. Riktigt hemligt alltså!
    kan inte du testa att skriva ett inlägg där också då?!? Så jag får kolla! uuuuu vad spännande detta..

    /muppiga Vickan!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!