• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

    Fru E beklagar sorgen. Var hon gammal? Sjuk? Kom det i oväntat? kramar! ---------- Snorkis förstår precis din fb förvirring. Men jag har ett dokument jag med allas nick och riktiga namn som jag fått av Vickan! Skickar det till dig nästa gång jag loggar in från datorn.

  • BrudSommar2006

    Snorkis, jag hade tänkt skriva ett meddelande med förfrågan på FB men meddelandet bara for iväg! Hursom, Vickan har ett dokument med alla tror jag. Någonstans borde jag ha det också för jag fick det av henne för ett tag sedan men hon kanske hittar sitt fortare? Läggdags för mig nu men jag kan leta imorgon annars! Jag är fortfarande lätt förrvirrad!

  • viktualia

    Först - SUPERBRA trådstart, AM!!! Kram på dig!


    Mycket körsbär - frys dem hela i påsar och ta fram lite i taget. Körsbärskräm, även kallad spottsoppa, är en underskattad efterrätt!!


    Tinga - kakburkar finns bl.a på Lagerhaus!


    Fru E - beklagar sorgen om din mormor!! Men jag går helt på linjen att hon och andra som hunnit dö ser sina barnbarnsbarn... tex min mormor... som hade varit lyckig i själen idag när Trollet välsignades...


    Hattis - men FINNS du på fejjan så får du väl krypa fram ur dunklet!! jööööö!! fnissar!!


    Snorkis - jag mailar dig en listan på nick och personer på fejjan!


    Ego - hemma igen efter en mysig helg... där det enda smolket i bägaren är makens bror som verkligen kunde lägga mer möda på att umgås med den här delen av släkten... deras förlust!

  • Klockarbol

    Välkommen tillbaka till den uppkopplade världen PB och lycka till med ikappläsandet
    Massor medtummar håller jag för dig i morgon!

    Jag knycker laxstroganoff-receptet jag också! Låter jättegott och så länge någon släpper in mig i en och annan förpackning så verkar det vara en maträtt jag kan rodda ihop själv!

    Telis - jag fick ont i handleder och händer förra hösten och succesivt under det här året har jag fått värk i fötterna också (som faktiskt är etter värre än onda händer, det är så svårt att inte använda fötterna liksom).
    Det verkar inte vara reumatiskt, iaf inget som syns på några prover ännu. Det enda dom hittat i provtagningsväg är folsyrabrist och gränsvärde på B12. Jag har ätit tabletter en period men proverna dom tog då var inte så mycket bättre.
    Nu har jag gjort uppehåll med b-vitamintilskott och nyligen lämnat nya prover för att se om jag öht kan ta upp folsyra och B12 själv.

    Jag äter en medicin som tar udden av neuropatisk smärta (typ bältros-smärta) men kylan gör nog att jag kommer att behöva ta mer av den. (Vill egentligen inte det eftersom den egentligen är till för annat men som bieffekt är den bra mot smärta).

    Sen visade det sig ju nyligen att jag hade le Grande östrogenbrist som jag nu äter tabletter för men det har inte påverkat ledvärken nåt vad jag har märkt. Hade ju en hysterisk förhoppning att mina onda leder skulle bero på östrogenbristen men,men.

  • viktualia

    Nu har jag mailat Snorkfröken med listan... men så skådar jag något intressant! Ore har uppdaterat vår totalt hemliga facebookgrupp. Jag antar att den är helt skyddad så att ingen ser den alls, mer än vi som är medlemmar?!?! Stämmer det Ore? I så fall kanske nicklistan skulle kunna få ligga där?

  • viktualia

    Och kusinfrun, Snorkis.... min STORE skapare... vilken nervös nolla... gaaaaaaaaaaaaaaaa


    Förresten såg jag att du tagit studenten i metropolen som min pappa är född i... dagens nödvändiga info...

  • porchez

    Jag skriver som en kratta ser jag hoppas ni förstår ändå...

  • Klockarbol

    Alltså, jag känner mig så himla obegåvad just nu :s

    Äldsta dottern och hennes bästis ska åka till London en vecka före jul och de tänkte boka flygbiljetter på Norweigan Air.
    De antal gånger jag har flygit utomlands är lätträknade och jag har aldrig beställt biljetter online.

    Nu läser jag, och läser, men blir min själ inte riktigt klok på vad som gäller bagage på lågprisbiljetter - kan det verkligen vara så att man ska betala kilopris för sitt bagage utöver biljettpriset?

    Nåväl, skulle så vara fallet så sponsrar mamman glatt en väska mot attden fylls med underbara saker jag inte kan leva utan!

  • Tinga

    Tack för alla bling-komplimanger! Jag känner mig själv ävldigt nöjd, så det är kul att höra att andra också tycker att det är fint. J När jag valde ringar från början var jag inne på att ha 2 x 5 mm, men belv övertalad i affären att ”nöja mig” med 2 x 4. Även om jag har gillat mina ringar har jag ändå tyckt att något fattades, så nu såg jag min chans. Och nu är jag väldigt glad för att jag valde 2 x 4 ändå, för det hade blivit för mycket med en ring till om jag hade valt bredare från början.


    AM – tack för Åhléns-tipset! Får åka till storstan om jag inte lyckas hitta något på närmre håll. Skönt att veta att det iallafall finns en bra back-up. J


    Kängu – du skulle bara veta hur effektiva vi varit idag! Så otroligt mycket lättare det är att renovera när man har två tvååringar som äter hyfsat och kan roa sig själva litegrann, jämfört med två ettåringar som bara krånglar med maten, kräks massor och inte klarar sig sjäva alls (som vi hade det för ett år sen, när vi gjorde om vardagsrummet totalt med väggrivning bl a ).


    EA – skickar en beklagar-sorgen-kram och en håller-tummarna- för -ruvningen-kram.


    Ore, Kängu & Telis – så kul att läsa om vad era småttingar hittar på och gillar.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!