• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

    Bra trådstart AM!


    Tingas bling var jättefint! Hade avundsjuka legat för mig hade jag varit det.


    Och Snorkis. Den kommentaren du fick låter ju kriminell! *skakar på huvudet* Makalöst illa och hon måste ju skämmas.

  • Parnassia

    Inte en grön plutt så långt skärmen räcker... Får väl gå och laga mat då...


     


  • Oms

    snygg trådstart AM - me like!

    just nu håller jag på i tvättstugan (jag äääälskar att ha tvättstuga fastän jag har tvättmaskin här hemma) ska till den lokala tempobutiken och handa lite mjölk för att sen slägna ihop pannkakaor åt stora tjejen - glömde helt bort att hon inte kunde äta familjens söndagsmiddag - hon fick ju tandställngin i fredags och är jätteöm. det är meningen att hon just nu ska plugga på till tisdagens omprov i SO så att jag kan förhöra sen när jag har badat och fiaxt med håret på lilltjejen. men just nu så studerar hon sina justin bieber posters för att se på vilken bild han har uttruckt starkast känsla på.... jag säger då det...

    nä, skulle bara kika in nya tråden -måste skynda på nu - har 4 maskiner kvar att tvätta, åter ikväll kanske

  • Klockarbol

    Fru E - tråkigt att höra om din mormor.
    Även jag håller tumme för att allt annant ska gå jättebra!

    Nu trodde jag att jag hade järnkoll på vad jag skulle kommentera men när samtliga familjemedlemmar tjatar hål i huvudet på mig just nu så försvann allt huxflux  :/

    Vi tillhör också kategorin "det tar en evighet att bli klar med renoveringsarbeten". I ett litet hus där man ska bo i röran så blir det så begränsat med tid att hålla på, mest för att det tar en halv dag att flytta runt saker och möbler innan man kan börja!
    Inte har det hjälpt upp att jag och mina onda leder numera är direkt odugliga på allt vad fixa med huset heter

    Vad härligt det är att läsa om era småskruttar! Man blir alldeles glad i hela kroppen

    Tinga - jättefina ringar!

    Här har det regnat precis hela dagen, en utmärkt dag att kura skymning nonstop.
    Ljus har tänts med eftertanke och såväl tacksamhet som tårar i ögonen i dag.

    Min gamla skralt till bil förärades vinterdäck tidigare i veckan - med påföljden att bilen nu drar åt vänster. Inget uppenbart fel hittas och vi varken vill eller kan kosta på några större arbeten på den.
    Tanken är att byta bil till en bil med finesser som styrservo och elhissar (helst ac också) så det inte ska vara så tungt på mina onda händer att köra. Men den tanken kan inte finansieras just nu så resultatet blir att jag försöker hitta ett sätt att ta mig till jobbet med buss.
    Inte det lättaste eftersom det, med usla bussförbindelser, blir en bit att gå både dit och hem och det tycker mina onda fötter extremt illa om. Om jag dessutom missar eftermiddagens enda matarbuss så får jag helt käckt 3km att gå och det är fysiskt omöjligt.

    Blöh för gamla bilar och onda leder

  • Telis

    EA, beklagar sorgen! Men förhoppningsvis har dom andra här i tråden rätt om livet efter döden och då kommer hon att få veta om er lilla skrutt ändå, även om du tyvärr inte fick glädjen att berätta för henne.


    Åh, vad gulligt med lilla Ru som vill sitta och läsa bilannonserna på morgonen!!


    Vänner, nä jag är faktiskt inte så förtjust i choklad. Klart att jag äter det ibland men det känns fel att prata om favoritchoklad när det finns hundratals andra saker som är godare. Skönt att inte foglossningen begränsar dig längre iallafall även om den inte är 100%-igt bra!


    Hattis, jag såg dig allt på FB när jag lät Facebook gå igenom mina mejlkontakter. Men jag tänkte att du kanske ville vara lite hemlig där också? Vill du att jag lägger till dig och föreslår dom andra trådisarna för dig?


    Ore, åh lucka mellan framtänderna! Det är ju bara sååå gulligt! Och lilla tvättvikaren!


    Klockarbol, jag har nog missat det om du redan har berättat det men vad har du för problem med lederna och händer och fötter? Är det reumatism? (Berätta förstås bara om du vill! )

  • smint

    Nenne: Har börjat få det sista veckan och känner att mitt jobb gör det sjukt mkt värre med alla lyft, upp och ned på golvet osv.. så när jag skickade in min hp ansökan så hade jag inga problem men fysiskt jobb. 


    Här har vi tänt en brasa och ätit efterätt framför den. Jag och dottern bakade sockerkaka och så hade vi glass till det. sedan gjorde vi wallenbergare och jättegott potatismos och svampsås. lugn söndagmiddag. 

  • Hattis

    Ore  - det är sån´t där som påminner en om varför man kämpar

    Oms - låter som en väl späckad kväll, hoppas att du får lite datortid för dig själv iaf.

    Klockarbol - skit med bilen.

    Telis - förstår din tanke eftersom jag är som jag är  jag är inte särskilt aktiv på FB men har redan klivit in i galleriet så varför inte, vore lite kul

    Smint - vad mysigt med brasa, en riktigt bra dag för det.

  • Hattis

    Nu har Starke man börjat på SVT, rekommenderas för er som har tid

  • fru AM

    Hej mitt på söndagskvällen! Att alla skulle få en tår i ögat av att läsa trådstarten var inte meningen men så länge folk inte gråter för att de är ledsna eller arga så är det väl ok


    Idag har hela dagen gått åt till att lämna Livia hos kompis (på Djurgården), passa Hektor medan maken skruvade ihop våningssängen, handla, ge familjen lunch, hämta Livia på Djurgården (en arg Livia som kände sig orättvist behandlad av sin  kompis och surade hela hemvägen, tills hon somnade i protest i vagnen), laga middag till söndagsgästerna ... NU sitter jag äntligen ner. Fast jag borde för-städa inför städarens entré imorgon.


    Roligt att läsa om era små gullegryn och vad de gillar och ogillar! Borde kanske skriva något om Hektor. Tycker att jag klagar så mycket på honom, både i tråden och i andra samtal. Egentligen är han ju gullig. Och en mer nyanserad bild än mitt gnäll vore kanske rättvist mot honom.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!