• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

    Oupsie, tack för tipset om att pundet är nere i 10.40! Kanske ska ta och boka en resa till London???

  • kängu

    Ett tips till er som är gravida är att Asos har mycket fina mammakläder på rea just nu! Blir ju extra billigt när pundet står så lågt också...

  • Lapinette

    Och nu har även kaninen vaknat! Kompisarna gick någon gång framåt halv två i natt och som vanligt kunde jag inte låta bli att börja diska så vi kom i säng strax efter två. Men vad gör det? Idag hade vi verkligen ingen panik att gå upp tidigt ... när vi hörde regnet piska mot sovrumsfönstret. Riktigt mysigt!

    AM – härlig trådstart!


     Snaily – superfin mage!


     


    Snorkis – jösses vilken kommentar! Hon måste ju själv ha hört hur jäkla dumt det lät och mått skit efteråt.


     


    Tinga – fina ringar och vilken aktiv helg ... som vanligt när det gäller dig borde jag nog skriva .  


     


    EA – skickar över en dos kramar gällande mormor men jag fortsätter att hålla tummarna.


     

  • Lapinette

    Ahhh.. just det körsbären i rom blev supergoda trots att det blev improvisation för jag hittade inget recept.

  • kängu

    Kanske skulle skriva en liten Ru-berättelse då: (gillade verkligen din om Televinken, Telis!)


    Ru är nu 16 månader gammal. Hans favoritleksaker är en målarroller, cykelhjälmen och hundarna (han har inte så höga krav som ni hör ). Han kan säga "mamma", "pappa" och "tack", samt en massa andra ord som bara jag och maken förstår . Han tecknar massor, bla. häst, hund, katt, mer...


    Han är otroligt bestämd och gillar att befalla folk. Han tittar då på en, skriker något oförståeligt och pekar dit han vill att man ska gå


    Hans favoritsång är "Bamse-spindel", men han gillar de flesta sånger och nästan all musik. När det kommer en bra låt på radion ställer han sig och dansar, dvs. vaggar från sida till sida (med en viss övervikt åt vänster sida) på ett ryckigt och lite robotliknande sätt. Han har också börjat headbanga så smått.


    Det Ru älskar allra mest i hela världen just nu är bilar, vilket är intressant eftersom både jag och maken är totalt ointresserade av motorfordon. Varje morgon så pekar Ru på morgontidningen och säger "brrrrrm" med sin befallande röst. Då vill han sitta i mitt knä och bläddra genom bilannonserna. 


    Ru älskar också böcker och har många. Favoritboken just nu är "Vems kompis" men han gillar alla Vem-böckerna. Han tycker det är särskilt intressant när någon är arg eller de slår varandra


    Om 2,5 månad ska han börja på dagis och mammas hjärta kommer att gå sönder en smula. Jag försöker verkligen ta vara på den här hösten och minnas de där fantastiska ögonblicken som ju kommer flera gånger varje dag. 


    Älskade Ru!

  • Fru E

    Så nu ska jag vara lite mindre ego


    AM-jättebra trådstart


    Tinga-ringen var jättefin och passar verkligen ihop med de andra två, någon gång i framtiden vill jag med ha en ring till


    Snorkis-men vad f-n hur kan man vräka ur sig något sådant utan att tänka


    Lappis-ibland kan regn vara mysigt dvs när man slipper gå ut här tillbringades natten med en skrikande 2.5 åring som kunde sålts billigt.....

  • Fru E

    Snaily-jag har bara ruvat i *räknar högt* snart 5 dagar så det är verkligen ingenting. Men denna gången har jag noll tålamod och inte så mycket tilltro till att det kan lyckas...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!