• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

    Fint bling, Tinga. Kanske ska du byta nick till Blinga?


    Snaily: Vilken vecka är det nu - 34? Kom att tänka på att det ju faktiskt går bra för Lill-Snigel att komma nu om nu tillväxtultraljudet skulle visa på att det är bäst att komma ut (vilket vi ju inte hoppas såklart men man vet ju inte). Har en kompis som råkade ut för just det: i v 34 eller 35 så plockade de - pga av att tillväxten inte skedde som den skulle - ut en liten kille som idag är en stor kille (4 år). Inga problem. Hur som så håller jag tummarna för er såklart. VIlken dag är det UL?

  • fru AM
    Tinga skrev 2010-10-23 23:39:39 följande:
    Googledrottningar - jag behöver mer hjälp (än bara mattan jag nämnde tidigare). Vi ska bort nästa helg, och jag tänkte ge bort en sats biscotti. Men det känns ju inte så kul att komma med dem i en vanlig plastburk, utan jag skulle vilja ha någon fin metallburk att stoppa dem i. Någon som vet var man hittar sådana? Ni vet, typ gamla tiders kakburkar.
    Här: http://www.ahlens.se/heminredning/aktuellt_sortiment/kok/tillbehor/index.html
  • snaily

    AM
    V 33+4 idag! Ja, det känns faktiskt rätt skönt att det inte vore katastroftidigt om hoan bestämde sig för att komma nu (eller måste plockas ut av nån anledning). UL på torsdag.
    Skönt att du och maken är sams igen!

  • fru AM

    Tinga.  på den sida jag länkade till får du klicka dig fram till sida 2 och så längst ner - vit kakburk. Finns dock inte i din stad (slut) men i den stora staden på M nästgårds ...


    Snaily: skönt att ni tänker så! Tumhållningstorsdag!


    Nu nattinatti!

  • snaily

    Instämmer i AMs natti natti, här börjar ögonlocken bli tunga!

  • Oupsie

    Samma här, gäspningarna kommer allt tätare. God natt på er alla!

  • Klockarbol

    Snorkfröken - Jag bara gapar förvånat (och en god portion förbannat, får man skriva så?). Trodde att jag hade hört det mesta i dumhetsväg - och efter ett antal år i mitt yrke hinner man höra mycket dumt - men detta tog priset alla kategorier

    Håller med ovanstående att jag hoppas det var en rejäl nervositetsgroda. Ochjag hoppas hon kommer att våga be om ursäkt.

  • Telis

    Snorkis, jag blir lite extra glad och rörd över att du tyckte om att läsa om Televinken! Jag var lite rädd för att sånt skulle kännas jobbigt för dig. 


    Vilken helt sjuk kommentar du fick! Jag hoppas att hon bara fick hjärnsläpp av nervositet och att det var därför hon kom med en sån groda! Jag vet att det iallafall att det har hänt mig att jag har sagt riktigt klumpiga eller korkade saker för att jag har varit nervös, även om det kanske inte har varit riktigt av den kalibern. 


    Vad tuff du är som går på fest ändå även om det tar emot och inte känns kul! Stor kram!


    Jag har förresten hittat dig på FB. Jag trodde att jag skulle kunna föreslå andra vänner men jag fick aldrig upp det som alternativ men det kanske går när vi blivit vänner?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!