• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Pinkgrape
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 22:26:07 följande:
    Ja planering är nog bästa sättet att tänka på annat Nu när paniken över att det kanske skulle bli plus så kom vi överens att när bröllopet är stundat den 13e augusti, så blir det bebis verkstad

    Vilket innebär att första försöket blir på bröllopsresan! WEEEY! Och denna gång känns det inte lika panikartat!
    Pinkgrape skrev 2011-06-22 19:56:59 följande:
    Jag hade varit ÖVERLYCKLIG om jag hade plussat sex månader efter dottern. Vi har nu kämpat i snart 4år med ett syskon och det vill sig inte alls. Tyvärr har vi inte råd med IVF och sådant (min sambo vill inte heller), så vi får helt enkelt bara fortsätta försöka och hålla tummarna.

    Nu är det ju så att jag förstår er Beautiful Disaster till 100% att det hade känts lite sisådär med ett barn till så tätt inpå när man gått igenom något sådant. Jag hoppas att det ska gå väger för er sen också, när ni känner er mer redo och all bröllopsstressen är över :)
    Kan inte säga att jag vet hur det känns, då jag blev gravid trots p-piller med Elliott. Men min svägerska har en tjej som fyller 5år i september och i blir storasyster dagarna kring vårt bröllop.

    De har kämpat sedan lilltjejen var ett halvår, så ge inte upp hoppet än! De trodde inte att de skulle kunna bli med barn igen! 
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Nej, jag vet.. och de finns de som får efter 7år och efter 10år och efter 15år. Jag kan dock inte jämföra oss med alla andra. Jag är ledsen för att jag tycker det tagit lång tid redan för oss och det är okej. Ljusglimten i att få höra om andra som plussat tillslut är väl att det behöver inte vara helt kört trots allt hehe Tack :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Skumboll
    Pinkgrape skrev 2011-06-23 01:07:29 följande:
    Ja, vi har känt flera gånger att det är lite både och med en till. Vår dotter har ett medfött hjärtfel och är hittills opererad 4 gånger. Vi är livrädda för att om det blir ett nästa barn, så ska det också ha ett hjärtfel eller något annat fel. Vi har ju dock samtidigt känt att det är en risk vi är villiga att ta, då vi trots allt som hänt med dottern, inte kunde vara lyckligare över att få vara just hennes föräldrar :) Det är dock mycket att tänka på.

    Får man fråga vad er son har för fel?
    Ibland när allt är så jävligt så brukar jag tänka att det finns en anledning till att han valde att komma till oss och att han är en gåva som lärt oss så mycket vi aldrig någonsin skulle lärt oss annars. Samtidigt som man är rädd och absolut inte vill att nästa barn har samma fel så är man ju så mycket bättre rustad om det ändå skulle bli så. 

    Jag själv fick en så svår havandeskapsförgifning att jag höll på att stryka med, låg på intensiven och hej och hå efter akutsnittet. Bara det gör mig ju lite rädd att försöka en gång till. 
    Sonen lider av svåra kräkanfall, men det vet vi inte vad de beror på. Han är utredd både på längden och tvären för de mest konstiga sjukdomar. Och så har han autism och han sondmatas helt genom en gastrostomi. 
  • Skumboll
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 23:22:28 följande:
    Får man fråga vad er son har för fel? Du behöver inte svara Jag är livrädd att nästa barn ska vara lika sjukt som Elliott, men jag tänker inte ge upp
    I mitt svar till pinkgrape så skrev jag om sonen.

    Vad hade din son för fel? 
    Tycker det är riktigt riktigt starkt att inte ge upp efter något så jobbigt som ni har varit med om, speciellt när det inte gått så lång tid. 
  • Beautiful Disaster
    Skumboll skrev 2011-06-23 09:53:24 följande:
    I mitt svar till pinkgrape så skrev jag om sonen.

    Vad hade din son för fel? 
    Tycker det är riktigt riktigt starkt att inte ge upp efter något så jobbigt som ni har varit med om, speciellt när det inte gått så lång tid. 
    Beklagar så att er son är så sjuk. Tur att han har en sån fin mamma som du verkar vara

    Min son led av trisomi 18, så han var dödsdömd redan från befruktningen Tack och lov fick vi 13 dagar med honom iallafall, så man hann lära känna den lille <3 Bilder och mer info finns på min blogg  
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Skumboll
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-23 09:57:24 följande:
    Beklagar så att er son är så sjuk. Tur att han har en sån fin mamma som du verkar vara

    Min son led av trisomi 18, så han var dödsdömd redan från befruktningen Tack och lov fick vi 13 dagar med honom iallafall, så man hann lära känna den lille <3 Bilder och mer info finns på min blogg   
    Allt blir ju en vardag till slut, men man inser ju att man lever ett helt annat liv än de flesta föräldrar. 

    Beklagar verkligen, trisomi 18 är inget man önskar någon! Visst går det att testa fostret redan i magen om du skulle bli gravid igen?
  • Wedding2012
    Skumboll skrev 2011-06-22 22:21:51 följande:
    Äh, man måste väl få prata om annat än bröllopet ibland?
    självklart får man det =). känndes bara lite konstigt att prata så mycket om sånt när det finns en sida för just sånt, familjeliv.se =)
  • Wedding2012
    Pinkgrape skrev 2011-06-23 01:10:00 följande:
    Ta det inte på fel sätt, men även sådant som graviditeter och annat kan ha väldigt mycket med bröllop att göra. Kanske inte rent praktiskt alltid, men känslomässigt.

    Men ska jag nu skriva något riktigt bröllopsrelaterat, så vill jag gnälla över att min klänning inte hinner fram före midsommar!!!!! Jag som verkligen ville ha den, helst NU! Nåja...
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    jag menade inte att man inte ska skriva om det, tyckte bara att det var lite mycket inte mer än så =).
    självklart är det mycket känslor, glädje osv =). känns bara lite mycket sånt snack då det redan finns en sån sida för just det, familjeliv.se
  • SnartFruSir

    Jag måste bara säga hur mycket jag tycker om alla ni Augustibrudar. Ni är så öppna och vågar prata om sådant som både är svårt och alldeles underbart. Jag känner värme och kärlek över denna lilla tråd och ni som är med och skriver i den och är jätteglad att just ni är med och kvittrar om den stora dagen och allt runtomkring.

    Dagens stora nyhet från min sida är att tärnklänningarna jag köpt på e-bay verkar vara framme i Göteborg. Tror knappast DHL är snabba nog att hinna räkna tull och moms innan dagen är slut, men då borde jag ha klänningarna här i nästa vecka i alla fall! :)

    Jag har även defintivtbokat tårtan och gjort upp logistiken runt den, meddelat frisören hur många vi blir som ska göras i ordning och slutligen meddelat sminktjejen hur många vi blir där med.

    Nu sitter jag och filar på vigselprogrammet som är i det närmsta färdigt och på söndag tar jag om min blivande båten till Kiel - och sedan kan vi bocka av alkoholinköp på vår lista.

    Jag lär skriva mer idag, men stor Midsommarkram till er alla!

  • labbalabba
    Summer loving skrev 2011-06-22 22:58:39 följande:
    Fiiiiiiiiiiiin!!!! Gillar hur den veckar sig!!!!
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    vecken gör att den är galet smickrande för figuren också kan jag säga =)
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2