• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • labbalabba

    såg att vi är uppe i 1000 inlägg nu =) tänkte fira detta med att lägga upp min klänning som jag äntligen har hittat en bild på :) (köpte den redan i november)


  • Skumboll
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 18:54:37 följande:
    bruden skrev 2011-06-22 17:30:07 följande:
    Förstår din känsla. Min dotter föddes i november och i början av juli året efter så plussade jag. Det bidde tätt mellan dem men det gick det med
    Hade inte haft något emot att ha tätt mellan barnen känner många som har det
    Men min son överlevde bara 13 dagar, så ett barn nu skulle ha varit olämpligt..
    mest för att jag fortfarande är lite labil efter allt som hänt.
    Tack och lov har man ett bröllop att se framemot  Skrattande 
    Hoppas plusset kommer när ni väl känner er redo igen! Man måste ju få tid att ta sig igenom det ni varit med om först.

    Vi har funderingar på att försöka igen efter bröllopet men vet inte om vi vågar. Jag är livrädd att kola vippen och att bebisen ska få samma fel som sonen. Samtidigt vill jag ju ha fler barn. Inget lätt beslut... Foten i munnen
  • Skumboll
    Wedding2012 skrev 2011-06-22 20:48:27 följande:
    ta det inte på fel sätt, är glad över alla + och så här i tråden, men ska vi försöka hålla oss till bröllops ämnen ;)
    Äh, man måste väl få prata om annat än bröllopet ibland?
  • Beautiful Disaster
    labbalabba skrev 2011-06-22 19:44:47 följande:
    ja bröllopsplanering är ett väldigt bra sätt att tänka på annat :) hoppas att ni kan få en ny liten knodd när ni känner er mer redo!
    Ja planering är nog bästa sättet att tänka på annat Nu när paniken över att det kanske skulle bli plus så kom vi överens att när bröllopet är stundat den 13e augusti, så blir det bebis verkstad

    Vilket innebär att första försöket blir på bröllopsresan! WEEEY! Och denna gång känns det inte lika panikartat!
    Pinkgrape skrev 2011-06-22 19:56:59 följande:
    Jag hade varit ÖVERLYCKLIG om jag hade plussat sex månader efter dottern. Vi har nu kämpat i snart 4år med ett syskon och det vill sig inte alls. Tyvärr har vi inte råd med IVF och sådant (min sambo vill inte heller), så vi får helt enkelt bara fortsätta försöka och hålla tummarna.

    Nu är det ju så att jag förstår er Beautiful Disaster till 100% att det hade känts lite sisådär med ett barn till så tätt inpå när man gått igenom något sådant. Jag hoppas att det ska gå väger för er sen också, när ni känner er mer redo och all bröllopsstressen är över :)
    Kan inte säga att jag vet hur det känns, då jag blev gravid trots p-piller med Elliott. Men min svägerska har en tjej som fyller 5år i september och i blir storasyster dagarna kring vårt bröllop.

    De har kämpat sedan lilltjejen var ett halvår, så ge inte upp hoppet än! De trodde inte att de skulle kunna bli med barn igen! 
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Beautiful Disaster
    Wedding2012 skrev 2011-06-22 20:48:27 följande:
    ta det inte på fel sätt, är glad över alla + och så här i tråden, men ska vi försöka hålla oss till bröllops ämnen ;)
    Tar det inte alls på fel sätt, var barra tvungen att bubbla ur mig lite

    Nu till ett bröllopsämne Hittade en bild på MIN Förvånad klänning på en Kinasida! Eller den är väl exakt likadan förrutom att min ej har axelband. Min är ingen märkesklänning men ingen Kinaklänning heller, coolt!

    Såhär ser min ut fast utan axelband!


     
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Summer loving
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 18:54:37 följande:
    bruden skrev 2011-06-22 17:30:07 följande:
    Förstår din känsla. Min dotter föddes i november och i början av juli året efter så plussade jag. Det bidde tätt mellan dem men det gick det med
    Hade inte haft något emot att ha tätt mellan barnen känner många som har det
    Men min son överlevde bara 13 dagar, så ett barn nu skulle ha varit olämpligt..
    mest för att jag fortfarande är lite labil efter allt som hänt.
    Tack och lov har man ett bröllop att se framemot  Skrattande 
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Jag vill bara beklaga att ni inte fick ha er Elliot kvar här på jorden. Har tittat in på din blogg, verkligen jätte fin. Jag önskar er ALL LYCKA med att få ett litet syskon till Elliot när ni snart öppnar bebisverkstaden igen. Våra allra bästa och närmaste vänner förlorade sin son i magen för bara 3 veckor sedan och jag börjar fortfarande gråta så fort jag tänker på allt de genomlevt den senaste månaden eftersom vi stått den som nära i allt detta som hänt. Vill bara sända dig en kram!
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • Summer loving
    labbalabba skrev 2011-06-22 21:37:36 följande:
    såg att vi är uppe i 1000 inlägg nu =) tänkte fira detta med att lägga upp min klänning som jag äntligen har hittat en bild på :) (köpte den redan i november)


    Fiiiiiiiiiiiin!!!! Gillar hur den veckar sig!!!!
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • Beautiful Disaster
    Skumboll skrev 2011-06-22 22:21:09 följande:
    Hoppas plusset kommer när ni väl känner er redo igen! Man måste ju få tid att ta sig igenom det ni varit med om först.

    Vi har funderingar på att försöka igen efter bröllopet men vet inte om vi vågar. Jag är livrädd att kola vippen och att bebisen ska få samma fel som sonen. Samtidigt vill jag ju ha fler barn. Inget lätt beslut... Foten i munnen
    Får man fråga vad er son har för fel? Du behöver inte svara Jag är livrädd att nästa barn ska vara lika sjukt som Elliott, men jag tänker inte ge upp
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-06-22 22:21:09 följande:
    Hoppas plusset kommer när ni väl känner er redo igen! Man måste ju få tid att ta sig igenom det ni varit med om först.

    Vi har funderingar på att försöka igen efter bröllopet men vet inte om vi vågar. Jag är livrädd att kola vippen och att bebisen ska få samma fel som sonen. Samtidigt vill jag ju ha fler barn. Inget lätt beslut... Foten i munnen
    Ja, vi har känt flera gånger att det är lite både och med en till. Vår dotter har ett medfött hjärtfel och är hittills opererad 4 gånger. Vi är livrädda för att om det blir ett nästa barn, så ska det också ha ett hjärtfel eller något annat fel. Vi har ju dock samtidigt känt att det är en risk vi är villiga att ta, då vi trots allt som hänt med dottern, inte kunde vara lyckligare över att få vara just hennes föräldrar :) Det är dock mycket att tänka på.

    Får man fråga vad er son har för fel?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Wedding2012 skrev 2011-06-22 20:48:27 följande:
    ta det inte på fel sätt, är glad över alla + och så här i tråden, men ska vi försöka hålla oss till bröllops ämnen ;)
    Ta det inte på fel sätt, men även sådant som graviditeter och annat kan ha väldigt mycket med bröllop att göra. Kanske inte rent praktiskt alltid, men känslomässigt.

    Men ska jag nu skriva något riktigt bröllopsrelaterat, så vill jag gnälla över att min klänning inte hinner fram före midsommar!!!!! Jag som verkligen ville ha den, helst NU! Nåja...
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2