• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Wedding2012
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 09:48:17 följande:
    Det gjorde min lillasyster när hon åkte utomlands, hon fick mens iallafall, så 100% är det inte
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    hehe okej.. det är väl olika för alla med det också då =)
  • Skumboll
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 09:50:12 följande:
    Skumboll skrev 2011-06-22 07:55:04 följande:
    Inte omöjligt, när jag väntade sonen fick jag en blödning precis när mensen skulle kommit, höll i sig ett par dagar. 
     Okej, då vet jag det! Gjorde kejsarsnitt i januari, så den där konstiga känslan ligger därikring..
    Vad är det för konstig känsla? Fladdret och en kittlande känsla kan ju vara nerverna kring snittet (är också snittad!)
  • bruden
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 09:50:12 följande:
    Tog ett test imorse, typ testlagrets tror det blev spökstreck, så ska köpa ett riktigt test idag. Tack!
    Vis av erfarenhet så är Testlagrets tester inte att lita på. Jag körde Clearblue och nu finns det dessutom med indikator på hur lång tid man varit gravid
  • SnartFruSir

    Vi träffade kantorn igår. En riktigt flummig liten tant som pratade för sig själv, spelade i högklackat och brände av truddelutt på truddelutt. Men det kändes faktiskt jättebra, så nu är faktiskt hela vigselprogrammet färdigt. Skickar det till tryckeriet imorgon, härligt!

    Vi var även i vår festlokal och provmöblerade igår. Tur var väl det för sätt 1, 2 och 3 fungerade inte. Tillslut hittade vi sätt nr 4 och då föll alla bitar på plats.

    Tror det var Skumboll och jag som pratade lite drinkar, men jag har totalt glömt bort att säga vad vi valde:
    Rasberry Daiquiri
    Appletini
    Mojito
    Rom & Cola
    Gin & Tonic

    Kan också tillägga att jag skjutit upp min mens med både Celeste 28 och Yasmin 28 och det har funkat fint varje gång - och då har jag gjort det ett 20-tal gånger under de 10 år jag ätit p-piller. Ser dokc väldigt mycket fram emot att sluta med p-piller efter bröllopsresan :)

  • Beautiful Disaster
    Skumboll skrev 2011-06-22 10:01:55 följande:
    Vad är det för konstig känsla? Fladdret och en kittlande känsla kan ju vara nerverna kring snittet (är också snittad!)
    Fladdret har känts som om någon trummar löst med fingrarna på insidan. Konstiga känslan, ja hur ska jag beskriva den, det liksom spänner lite i livmodern..

    Nerverna har jag känt av rätt ofta men detta är något helt annat.

    Har bestämt mig för att det är bubbliga tarmar och inte bebisfladder  
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Beautiful Disaster
    bruden skrev 2011-06-22 10:21:30 följande:
    Vis av erfarenhet så är Testlagrets tester inte att lita på. Jag körde Clearblue och nu finns det dessutom med indikator på hur lång tid man varit gravid
    Tack för tipset! Blir en sväng på Apoteket om en stund då
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Skumboll
    SnartFruSir skrev 2011-06-22 10:47:01 följande:
    Vi träffade kantorn igår. En riktigt flummig liten tant som pratade för sig själv, spelade i högklackat och brände av truddelutt på truddelutt. Men det kändes faktiskt jättebra, så nu är faktiskt hela vigselprogrammet färdigt. Skickar det till tryckeriet imorgon, härligt!

    Vi var även i vår festlokal och provmöblerade igår. Tur var väl det för sätt 1, 2 och 3 fungerade inte. Tillslut hittade vi sätt nr 4 och då föll alla bitar på plats.

    Tror det var Skumboll och jag som pratade lite drinkar, men jag har totalt glömt bort att säga vad vi valde:
    Rasberry Daiquiri
    Appletini
    Mojito
    Rom & Cola
    Gin & Tonic

    Kan också tillägga att jag skjutit upp min mens med både Celeste 28 och Yasmin 28 och det har funkat fint varje gång - och då har jag gjort det ett 20-tal gånger under de 10 år jag ätit p-piller. Ser dokc väldigt mycket fram emot att sluta med p-piller efter bröllopsresan :)
    Tusen tack! Det är helt klart drinkar i min smak....!
  • labbalabba
    SnartFruSir skrev 2011-06-22 10:47:01 följande:
    Vi träffade kantorn igår. En riktigt flummig liten tant som pratade för sig själv, spelade i högklackat och brände av truddelutt på truddelutt. Men det kändes faktiskt jättebra, så nu är faktiskt hela vigselprogrammet färdigt. Skickar det till tryckeriet imorgon, härligt!

    Vi var även i vår festlokal och provmöblerade igår. Tur var väl det för sätt 1, 2 och 3 fungerade inte. Tillslut hittade vi sätt nr 4 och då föll alla bitar på plats.

    Tror det var Skumboll och jag som pratade lite drinkar, men jag har totalt glömt bort att säga vad vi valde:
    Rasberry Daiquiri
    Appletini
    Mojito
    Rom & Cola
    Gin & Tonic

    Kan också tillägga att jag skjutit upp min mens med både Celeste 28 och Yasmin 28 och det har funkat fint varje gång - och då har jag gjort det ett 20-tal gånger under de 10 år jag ätit p-piller. Ser dokc väldigt mycket fram emot att sluta med p-piller efter bröllopsresan :)
    vi har också funderat en massa på drinkar, ska ni ha en professionell bartender? vi känner att det behöver vara ganska så enkla drinkar eftersom det är min kompis lillasyster som ska stå i baren och det kommer troligtvis inte finnas tillgång på allt för mkt plats.... du har inte lust att dela med dig av recepten på drinkarna??? inte rom o cola eller gin o tonic då såklart men de andra :)

    vi har också funderat på en galet god drink med vodka, malibu och ananasjuice, vet inte vad den heter men den är väldigt lätt och väldigt god iaf :)
  • SnartFruSir
    labbalabba skrev 2011-06-22 11:07:11 följande:
    vi har också funderat en massa på drinkar, ska ni ha en professionell bartender? vi känner att det behöver vara ganska så enkla drinkar eftersom det är min kompis lillasyster som ska stå i baren och det kommer troligtvis inte finnas tillgång på allt för mkt plats.... du har inte lust att dela med dig av recepten på drinkarna??? inte rom o cola eller gin o tonic då såklart men de andra :)

    vi har också funderat på en galet god drink med vodka, malibu och ananasjuice, vet inte vad den heter men den är väldigt lätt och väldigt god iaf :)
    Självklart :D Jag är allergisk mot ananas och kiwi, så därför är det inget åt det hållet med på vår lista. Vi ska ha 2 bartendrar som båda är utbildade. Annars hade mojiton rykt, men daiqurin är inte speciellt svår:

    Rasberry daiquri: Ljus rom (4 eller 6 cl beroende på styrka), 1 tsk sockerlag, 1 dl frysta hallon (eller 15 tinade + 5 isbitar) och 1 pressad lime. Kör allt i en mixer och servera antingen i martiniglas eller "ölglas".

    Mojito: Ljus rom (4 el 6 cl beroende på styrka), Två kvistar färsk mynta (10-12 blad), 2 tsk rörsocker alt 2 tsk sockerlag, 1/2 pressad lime och sprite/sodavatten som ni fyller upp restan av glaset med ("ölglas eller annat högre glas), isbitar. Använd en mortel till att muddla myntan och klyftad lime. Häll i socker + rom. Fyll upp ett högt glas med sodavatten och lägg i isbitar.

    Appletini: Vodka (2 el 4 cl beroende på styrka), 2 cl äpplejuice,  1 tsk sockerlag (behövs bara om man har färskpressad eller surare äpplejuice), 1/2 pressad lime. Det går ju att öka med en enhet på alla ingredienser, beroende på glasen, men annars är det bara att blanda allt i en shaker och häll upp i ett martiniglas.

    Sedan vet jag inte om bartendrarna har något superknep, men detta är så vi själva gör :)
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2