• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Pinkgrape
    TheD skrev 2011-06-18 11:09:53 följande:
    Haha men gumman då Flört ANDAS!!!!!

    Idag ska vi iväg med marsalk och prova frack sen plockar vi upp  min syster så blir det avfärd mot kyrkan och lite traskande där :D
    Haha ja, jag vet... detta är inte bra. Jag hade ju lovat mig själv att inte stressa upp mig så! :P

    Låter ju som ni får en bra dag idag :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • plin
    Pinkgrape skrev 2011-06-18 11:19:36 följande:
    Haha ja, jag vet... detta är inte bra. Jag hade ju lovat mig själv att inte stressa upp mig så! :P

    Låter ju som ni får en bra dag idag :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ah, mardrömmar om bröllopet! det har jag också börjat få sådär kul! fast senaste drömmen var rättrolig och ingen riktig mardröm. Vi var i tyskland o skulle handla dricka (åker dit på tisdag i verkligheten) men vi glömde köpa drickan på grund av att de hade så billiga ridkläder där. 
  • Pinkgrape
    plin skrev 2011-06-18 11:54:57 följande:
    Ah, mardrömmar om bröllopet! det har jag också börjat få sådär kul! fast senaste drömmen var rättrolig och ingen riktig mardröm. Vi var i tyskland o skulle handla dricka (åker dit på tisdag i verkligheten) men vi glömde köpa drickan på grund av att de hade så billiga ridkläder där. 
    Haha ja, det var ju också en anledning att glömma drickat ;D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • labbalabba

    haha ni är ju roliga! jag har också drömt massa drömmar, bland annat att vi inte hade några ringar och att vi inte hade några dekorationer i lokalen... min m2b tycker att jag är för stressad :p

  • bumbibjörn

    Fy jag mardrömmar förekommer om allt som skulle kunna gå på tok och en massa tokigheter som eg inte skulle kunna hända...Hitta min klänning av en slump och blev kär, men nu börjar jag tvivla och fundera om klänningen verkligen passar mig. Tror dock det hör till för det är ju inte en vanlig dag, här kommer man som brud verkligen stå i centrum och ha allas blickar på sig och man vill ju verkligen känna sig vacker...
    Angående präst så vet vi vilken vi kommer att få, men hon tyckte vi skulle träffas nån vecka innan. Vi gifter oss 27 aug. Blir det tajt?? Verkar som flera av er redan har haft sina samtal. Har iaf träffat kantorn redan och bestämt musiken.
    Liten fundering ang OSA vi har det den 27 juli alltså en månad innan, och det börjar kännas sent... Verkar som flera av er agustibrudar redan har OSA. Har ni några tips till en som har sent OSA?

  • bruden

    Vi valde att ha OSA innan semestern just för att folk inte skulle missa det.

  • Helena brud 20 aug

    Vi har rätt sen osa oxå... Men då vet ja redan att nästan alla kommer ... :) är några få bara som jag är lite osäker över... Det mesta löser ju sig även med sen osa.. Det är ju typ bordsplaceringen som tex kan bli klurig innan man vet... Men ni har ju ändå gott om tid för den och det går ju att börja skissas på den på de man vet kommer...

  • ClaraH
    Helena brud 20 aug skrev 2011-06-17 21:23:36 följande:
    Men ringer ni inte upp de som inte osat, eller skickar litet mail? Beror ju iof på vad man har för relation, men samtidigt så bjuder man väl mest folk man vill ska komma? Eller dras ni med såna måstebjudas personer? Om några inte osat till oss kommer jag kontakta dom på ett el annat sätt...
    Vi har osa 30 juni och det är 20 personer av 87 som inte har svarat, två par har hittills tackat nej. Men vi kommer absolut att kontakta folk efet 30 juni om vi inte ha fått svar. Min värsta mardröm vore att de kommer och så står de där utan mat och plats vid bordet. Men än så länge är det ju 11 dagar kvar.
  • Pinkgrape

    Vi har OSA idag! Just nu är det 19st som svarat att de kommer, 9st som svarat att de inte kommer och 44st som inte svarat alls. Känns ju toppen, verkligen. Några av dem har visserligen svarat och frågat om det är okej att de betalar in pengarna när de fått lön och att de självklart kommer, det är väl ca 10st. Andra har sagt att de självklart kommer, men jag räknar inte med någon förrän vi fått in kuvertavgiften.

    (NEJ, det beror inte på att vi valt att ha kuvertavgift, det beror på en hel del andra saker som jag väljer att inte ta upp här på forumet, då de känns för personliga)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Milla 1979
    bumbibjörn skrev 2011-06-19 07:35:24 följande:
    Liten fundering ang OSA vi har det den 27 juli alltså en månad innan, och det börjar kännas sent... Verkar som flera av er agustibrudar redan har OSA. Har ni några tips till en som har sent OSA?
    Vi har OSA 27 juli, gifter oss 13 aug, börjar oxå fundera om det var så smart att ha det så sent... Fattar inte riktigt hur jag tänkte där. Det är knappt några som har svarat. Får väl se om vi får ringa runt och fråga om några veckor. Vill ju gärna ha läget under kontroll ganska snart.

    Känns inte som vi har nånting klart överhuvudtaget. Skulle ha ett litet bröllop men det känns som det har blivit större. M2b har först igår fattat att det är en MASSA detaljer som ska ordnas. Tror att han trodde att det ska vara som ett vanligt kalas.
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2