• i nöd och i lust

    Trekant

    Hejsan! jag har en fråga eller kanske ska man säga fundering..

    Min man och jag delar en sexfantasi/dröm. Han vill se mig tillsammans med en annan kvinna. Eller han vill ha trekant, dock utan att han ska ha sex med den andra kvinnan. Han vill att jag och den andra kvinnan ska vara med varandra och han han får se på och vara med mig men aldrig den andra tjejen så att säga. Detta är något som gör mig väldigt upphetsad och jag gillar tanken.

    Frågan är ju vad de skulle kunna vara för nackdelar med att genomföra detta. Det handlar naturligtvis bara om en sexuell grej oc inget annat. Vi älskar ju varandra väldigt mycket men skulle båda vilja prova på detta.

    Skulle du kunna tänka dig att genomföra något sådant om båda ville de och innan var mer än väl överrens om hur långt man får gå och vad som är tillåtet?

    Säg gärna för/nack -delar. framförallt vilka nackdelar de skulle kunna medföra?

    har du erfarenheter av liknande? Detta är inget vi känner att vi "måste" göra, men ändå något vi båda gillar tanken på.

  • Svar på tråden Trekant
  • Astro
    JustMeAndMyLove skrev 2010-08-04 06:18:27 följande:
    Man kan inte gifta sig med mer än 1 person i Sverige enligt lag. Och jag tycker det är du som är fräck som lägger dina personliga värderingar i en sån sak som religion och livsåskådning.
    Vad annat än personliga värderingar tycker du jag ska lägga i religion och livsåskådning?
  • Kattpoet

    Relgion, personliga värdningar och livskådning går hand i hand.

  • JustMeAndMyLove
    Astro skrev 2010-08-09 19:33:59 följande:
    Vad annat än personliga värderingar tycker du jag ska lägga i religion och livsåskådning?
    I en sån sak som någon annans religion och livsåskådning.

    För att vara tydligare

  • Astro
    Kattpoet skrev 2010-08-03 11:26:44 följande:
    Uhm...... nä vi gifte oss  borgligt för att slippa all trångsynta människor  ideer och ingen av oss är kristen. Lite vid sidan om,  den muslimska tron tillåter flera fruar  och så  gör  mormoner och de lovar att hedra sina fruar under gud.   Så det helt upp till vilken religion man prenumerar på om vad som är tillåtet eller ej.   Poly betyder många, mono byter en, det är latin. Polygami är flergifte Monogami är en gifte Bigami är  två gifte och det är oftas det ordet som används om olaglig fler gifte. I sverige får man inte idka  polygami vilket gör att muslimska familjer  bryts upp när de kommer hit, en kvinna får statusen fru och den andra blir sambo  eller faster eller moster eller inte får följa med till Sverige.   Rent ärligt, om folk är lycklig, varför inte låta dem vara lyckliga?  Varför ska ni missunna folk  chansen att finna lycka och kärlek bara för att det inte är på erat sätt?   Jag tvingar ingen att vara poly, så tvinga inte mig att vara mono.
    Jag vill inte tvinga någon att vara mono, det är knappast min sak, det är mer det med kyrkbröllop jag menade. Sen vet jag oxå att många andra religioner tillåter månggifte, men då svenska kyrkan inte gör det så är det ju en fråga om respekt gentemot den religionen att inte gifta sig i kyrkan om man inte tänkt vara monogam. Och min kritik gäller ju förstås inte dig som av flera goda anledningar valt borgerlig vigsel . Jag unnar verkligen folk att bli lyckliga på sitt sätt bara det inte skadar någon annan, sedan om jag själv kan förstå det eller ej är ju en helt annan fråga. Sedan är jag alltid lite känslig i frågan om kykrbröllop eller ej eftersom jag upplever att många ser kyrkan som en fond och glömmer respekten för den religion som faktiskt utövas där. Därav min något bitska 1:a replik....
  • Astro
    JustMeAndMyLove skrev 2010-08-09 23:29:56 följande:
    I en sån sak som någon annans religion och livsåskådning. För att vara tydligare
    Jag är trött nu, men jag fattar faktiskt fortfarande inte.... Jag får alltså inte uttrycka min åsikt om någon annans livsåskådning? Eller religion?
  • Kattpoet

    Gifter man sig i kyrkan bör man följa alla tradtioner och regler inom den kyrkan, annars finns borgligt.


    Sorgligt nog förstår inte folk detta idagens läge .


    Men  frågan var inte religion utan en trekant  och trekanter är kul.

  • JustMeAndMyLove
    Kattpoet skrev 2010-08-10 11:35:59 följande:
    Gifter man sig i kyrkan bör man följa alla tradtioner och regler inom den kyrkan, annars finns borgligt. Sorgligt nog förstår inte folk detta idagens läge . Men  frågan var inte religion utan en trekant  och trekanter är kul.
    hehehe, okej, men då läre vi se över de nya reglerna kanske?

    Inte är det traditionsenligt att man gifter sig innom samma kön tex. Och absolut inte mellan "raserna"! 


    Nä jag säger hejja till nya traditioner :)


     


    Och ja, det är bara kul och har inget med religion att göra ;) 

  • JustMeAndMyLove
    Astro skrev 2010-08-09 23:49:46 följande:
    Jag är trött nu, men jag fattar faktiskt fortfarande inte.... Jag får alltså inte uttrycka min åsikt om någon annans livsåskådning? Eller religion?
    Hehe, du är inte ensam om att vara trött :)

    Du skrev:


    "men jag hoppas att ni i polygama förhållanden inte har haft fräckheten att gifta er i kyrkan"




    Jag menar då att din personliga åsikt är att det är fräckt, du lägger en värdering i en annan persons religösa uppfattning. Det är inte fräckt att gifta sig om kyrkan accepterar det (vilket de nu inte gör förståss) men jag själv tycker det är fräckt att utrycka sig som du gjorde. Eftersom religion är upp till var och ens tolkning. 


    För att förtydliga så har man ALLTID rätt till sin åsikt. Men bjuder någon inte in till debatt/diskussion så kan man hålla åsikter som kan såra för sig själv.


    Hade TS därimot frågat: Tycker ni man ska få giftsa sig som poly i kyrkan:


    Ja då hade det varit en annan femma!






    Långt inlägg, hoppas ingen missförstår vad jag säger nu :)

  • Kattpoet

    Mellans raserna????????


    Vad är du för människa?  


    Människan är en ras och inget mera!  Herre gud vem är har sagt något om att  gifta sig med apor?


    Jag har inga problem med samkönade äktenskap.


     


     

  • JustMeAndMyLove

    Hahaha, men gud jag gjorde narr av gamla "traditioner". Idag tycker folk det är helt sjuuukt att man kan vara mer än 2 människor i ett förhållande. Men om man tänker efter är det inte så länge sen man tyckte det var helt sjukt att man "gifte sig mellan raserna". Och ja det är helt sjukt att man någonsin sett på människan som fördelad men så var det och man kan faktiskt dra lärdom av det genom att själv granska sina egna fördomar.

Svar på tråden Trekant