• i nöd och i lust

Trekant

Hejsan! jag har en fråga eller kanske ska man säga fundering..

Min man och jag delar en sexfantasi/dröm. Han vill se mig tillsammans med en annan kvinna. Eller han vill ha trekant, dock utan att han ska ha sex med den andra kvinnan. Han vill att jag och den andra kvinnan ska vara med varandra och han han får se på och vara med mig men aldrig den andra tjejen så att säga. Detta är något som gör mig väldigt upphetsad och jag gillar tanken.

Frågan är ju vad de skulle kunna vara för nackdelar med att genomföra detta. Det handlar naturligtvis bara om en sexuell grej oc inget annat. Vi älskar ju varandra väldigt mycket men skulle båda vilja prova på detta.

Skulle du kunna tänka dig att genomföra något sådant om båda ville de och innan var mer än väl överrens om hur långt man får gå och vad som är tillåtet?

Säg gärna för/nack -delar. framförallt vilka nackdelar de skulle kunna medföra?

har du erfarenheter av liknande? Detta är inget vi känner att vi "måste" göra, men ändå något vi båda gillar tanken på.

• Svar på tråden Trekant
  • pyrro

Jag är inte särkillt troende av mig, men jag skulle personligen inte känna mig ärlig om jag stog i kyrkan och lovade evig trohet omjag tänkt att vi skulle ha sex med andra också....jag tro inte att det är det kyrkan menar.

i övrigt får alla ha sex med vem dom vill så länge alla är med på det för mig

• Kattpoet

Pyrro,   vi ser trorhet så här,   när vi har sex med andra är vi ej otrogna eftersom alla inblandade känner varandra och vet om vad som händer.

Otrohet för oss är när den ene partnern går bakom ryggen på den andra och har sex med någon utan att prata om det innan eller få ett ja av den andra partnern.

Men vi valde  borglig vigsel eftersom en kyrkovigsel inte hade funkat för oss och dessutom så behöver vi inte blanda in Gud och känna skuld över att vi är lyckliga.

• sms å fotboll
    Kattpoet skrev 2010-08-04 11:04:52 följande:
     så behöver vi inte blanda in Gud och känna skuld över att vi är lyckliga.

Blanda in Gud och känna skuld?? Nu hängde inte jag med? Det har väl inte med vartannat att göra???

• Kattpoet

Jo går man på vad kristendomen som vi använder här så är det fel att ha en till i förhållandet  och skulle man gifta sig kyrkligt så  bör man tillhöra tron och då blir man matad med att det är fel att ha begär till din nästa... 

Man ska nöja sig med en person , man ska vara nöjd med man valt, allt annat är fel.

Jag var kristen en gång, jag växte upp i en familj med  präster, ungdomsledare, gick i kyrkan varje söndag, var på väg att utbilda  mig till församlig assistent och insåg att   att jag kunde aldrig bli lycklig om jag var tvungen att följa reglarna.

Så fort man försökte finna lycka utanför   de ramar satta av denna religion så blev man skuldbelagd, man får höra att man har fel, att man är konstig.

Så då tänkte jag, nej tack,  om Gud finns, så skulle det  vilja att skapelsen är lycklig och tillfreds  och denna regligion och gud funkar inte för mig alls.

Så därför  tänker jag inte blanda in en Gud, en relgion  som handlar mer om arvsynd och skuldbeläggande än glädje.

Utan jag väljer min väg, det var inte lätt men jag gjorde det och jag har folk som ber för mig att jag ska inse mitt fel och komma tillbaka till den luteranska kyrkan....  

Jag var en aktiv medlem av Svenska kyrkan inget mer men jag har aldrig känt mig lycklig där.

• i nöd och i lust

Jag är inte kyrkligt gift. varken jag eller min man tror på gud.

"Jo går man på vad kristendomen som vi använder här så är det fel att ha en till i förhållandet" Även de är ju en tolkningsfråga! Att ha sex handlar ju inte om att ha en till i förhållandet. beroende på hur man ser de.

Jag tycker inte att de är att gå bakom ryggen på sin partner att ha sex med en annan kvinna TILLSAMMANS! men aldrig skulle jag acceptera att han var med någon annan utan mig. inte ens en kyss. Han skulle inte acceptera att jag heller var de och de har varken han eller jag vilja till. Detta är ju en gemensam grej. en liten krydda lixom. Vi har ett fantastiskt sexliv och vi är båda nöjda emd de och skulle lika gärna kunna vara utan att göra denna fantasi verklig. men vi känner oss trygga i vårat förhållande och tror inte att de skulle skada så då kanske man lika gärna kan göra de verkligt. Vi har pratat om de massor och kommer inte göra nått förhastat.

Fortsätta fantisera tillsammans. Prata/drömma och lossas som att någon är med. ge de lite tid och så! :) Varken jag eller min man vill riskera att förstöra något så fint som vi har men så läönge vi är trygg i reltionen, har pratat om de noga så blir de nog inga problem! :)

Jag vill bara vara gift med en, han med se de handlar inte om att ha en till i förhållandet. bara en gång (kanske fler, vem vet) ha en till i SEXLIVET! Sex och kärlek går hand i hand många gånger, men de finns även sex som inte har med kärleken att göra.

Ibland älskar man med varandra och njuter av de man har tillsammans.. kärlekens passionerade stund och ibland knullar man för att de är skönt! Vilt och hårt! vi ser till och med på porr tillsammans ibland och älskar att göra det. Men de är skilnad att älska med sin partner och knulla! å nu menar jag inte att jag kan tänka mig "knulla" med andra bara för de inte är sammankopplat med kärlek. jag menar bara att en till kvinna med i de heta stunderna när man "knullar" faktiskt kunde vara skönt.. en gång. kanske två.. eller vem vet,. kanske fler?! men de innebär ju inte att jag och min man älskar varandra mindre för de.

• Kattpoet

I mitt fall är det inte bara knulla utan även älska en till....  ja eller två.

Komunikation är det viktigaste vad man än gör mellan två partner.

• pyrro

Kattpoet....all lycka till dig om du är lycklig med din väg i livet. Tror vi menar lite samma sak ni har ju valt en borgerlig vigsel. Jag menar varför gifta sig kyrkligt om man inte alls tycker samma sak?

• JustMeAndMyLove
    sms å fotboll skrev 2010-08-04 11:10:44 följande:
    Blanda in Gud och känna skuld?? Nu hängde inte jag med? Det har väl inte med vartannat att göra???
    Många är kristna utan känsla av skuld eller skam, men som polly eller som jag, homo, är man ganska inpräntad med den kristna skuldbilden. 

Bibeln styrker det, det är otroligt mycket skam och skuld i den. Men som tur är utvecklas religioner också så man kan vara kristen utan skuld.

Men jag skulle aldrig ifrågasätta att någon kopplar ihop de två.

• sms å fotboll
    JustMeAndMyLove skrev 2010-08-04 16:28:11 följande:
    Många är kristna utan känsla av skuld eller skam, men som polly eller som jag, homo, är man ganska inpräntad med den kristna skuldbilden.  Bibeln styrker det, det är otroligt mycket skam och skuld i den. Men som tur är utvecklas religioner också så man kan vara kristen utan skuld.   Men jag skulle aldrig ifrågasätta att någon kopplar ihop de två.

Visst är jag väl medveten om "skulden" inom kristendomen men eftersom jag är av åsikten att kärleksbudskapet är det största så struntar jag fullkomligen i skuldbiten. Glömmer ibland bort att många fått växa upp /tagit del av kristendomen när den presenterats i sin, enligt mig, fulaste förpackning. (därav kommentaren).

Jag har svårt att tro att Gud/Jesus vill att jag skulle gå runt på denna jord och må dåligt över ev. val och livsstil. Så länge jag försöker i det yttersta att ta hand om allt levande runt omkring mig och försöker så gott jag kan att bidra till att förbättra världen så är det tillräckligt.

Vill också passa på att be TS om ursäkt för att ämnet snurrat iväg något... Oavsett vad ni väljer att göra eller inte göra så blir det nog bra. Lycka till!

• Kattpoet

Trekants råd.

1.Fika först på allmän plats, lär er känna personen.

2. Se till att alla som ska vara med är införstådda med vad som gäller-

3.  Ha kondom

4. Ha skoj!

5. Stäm av, samtala med alla vad som ni gillade eller inte gillade.

Svar på tråden Trekant