• i nöd och i lust

    Trekant

    Hejsan! jag har en fråga eller kanske ska man säga fundering..

    Min man och jag delar en sexfantasi/dröm. Han vill se mig tillsammans med en annan kvinna. Eller han vill ha trekant, dock utan att han ska ha sex med den andra kvinnan. Han vill att jag och den andra kvinnan ska vara med varandra och han han får se på och vara med mig men aldrig den andra tjejen så att säga. Detta är något som gör mig väldigt upphetsad och jag gillar tanken.

    Frågan är ju vad de skulle kunna vara för nackdelar med att genomföra detta. Det handlar naturligtvis bara om en sexuell grej oc inget annat. Vi älskar ju varandra väldigt mycket men skulle båda vilja prova på detta.

    Skulle du kunna tänka dig att genomföra något sådant om båda ville de och innan var mer än väl överrens om hur långt man får gå och vad som är tillåtet?

    Säg gärna för/nack -delar. framförallt vilka nackdelar de skulle kunna medföra?

    har du erfarenheter av liknande? Detta är inget vi känner att vi "måste" göra, men ändå något vi båda gillar tanken på.

  • Svar på tråden Trekant
  • mittid

    Varför riskera ett fungerande förhållande för en kick?!?!?!
    Varför inte vara "rädd om" det man har??!!??!?

  • JustMeAndMyLove
    mittid skrev 2010-08-02 22:30:07 följande:
    Varför riskera ett fungerande förhållande för en kick?!?!?!Varför inte vara "rädd om" det man har??!!??!?

    För många kan det se så ut men alla har olika förhållanden.


    Jag har en vän som har en pojkvän och en flickvän. Funkar hurbra som helst och de har vart en trio i 6 år nu.


    För mig är det obegripligt, men det funkar tydligen :)


    Man tar ju bara en risk om man inte är införstådd i vad man gör och har pratat igenom det nogrant!

  • Kattpoet

    Jag skulle aldrig kunna  vara mono, och det skulle  inte ens min karl, vi är poly så det blir nog så att vi blir en trio eller mer i slutändan

  • Lennarts Fru

     


    Kattpoet skrev 2010-08-02 23:50:18 följande:
    Jag skulle aldrig kunna  vara mono, och det skulle  inte ens min karl, vi är poly så det blir nog så att vi blir en trio eller mer i slutändan

    vad menas med mono/poly ?

  • Lennarts Fru

    är man trygg i relationen ich har pratat igenom de nog många gånger å ställt sig alla tänkbara frågor. så lycka till ! :)

  • pyrro

    Ja alltså alla gör ju såklart som dom vill och jag vill inte moralisera....men nog är väl tanken med ett kyrkligt bröllop att man lovar att leva "Mono" och trogen?!

  • Astro

     


    pyrro skrev 2010-08-03 06:54:40 följande:
    Ja alltså alla gör ju såklart som dom vill och jag vill inte moralisera....men nog är väl tanken med ett kyrkligt bröllop att man lovar att leva "Mono" och trogen?!

    Ja, där undrar jag oxå. Det är inte människans sak att döma, men jag hoppas att ni i polygama förhållanden inte har haft fräckheten att gifta er i kyrkan där man faktiskt lovar trohet inför Gud....

  • sms å fotboll
    Astro skrev 2010-08-03 09:40:27 följande:
      Ja, där undrar jag oxå. Det är inte människans sak att döma, men jag hoppas att ni i polygama förhållanden inte har haft fräckheten att gifta er i kyrkan där man faktiskt lovar trohet inför Gud....

    Vad lägger ni i bereppet trohet? Om båda är med på det så är det ju något man upplever tillsammans utan att gå bakom ryggen på varandra.

  • Kattpoet

    Uhm...... nä vi gifte oss  borgligt för att slippa all trångsynta människor  ideer och ingen av oss är kristen.


    Lite vid sidan om,  den muslimska tron tillåter flera fruar  och så  gör  mormoner och de lovar att hedra sina fruar under gud.  


    Så det helt upp till vilken religion man prenumerar på om vad som är tillåtet eller ej.


     


    Poly betyder många, mono byter en, det är latin.


    Polygami är flergifte


    Monogami är en gifte


    Bigami är  två gifte och det är oftas det ordet som används om olaglig fler gifte.


    I sverige får man inte idka  polygami vilket gör att muslimska familjer  bryts upp när de kommer hit, en kvinna får statusen fru och den andra blir sambo  eller faster eller moster eller inte får följa med till Sverige.


     


    Rent ärligt, om folk är lycklig, varför inte låta dem vara lyckliga?  Varför ska ni missunna folk  chansen att finna lycka och kärlek bara för att det inte är på erat sätt?


     


    Jag tvingar ingen att vara poly, så tvinga inte mig att vara mono.

  • JustMeAndMyLove
    Astro skrev 2010-08-03 09:40:27 följande:
      Ja, där undrar jag oxå. Det är inte människans sak att döma, men jag hoppas att ni i polygama förhållanden inte har haft fräckheten att gifta er i kyrkan där man faktiskt lovar trohet inför Gud....

    Man kan inte gifta sig med mer än 1 person i Sverige enligt lag.


    Och jag tycker det är du som är fräck som lägger dina personliga värderingar i en sån sak som religion och livsåskådning.

Svar på tråden Trekant