• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM
    viktualia skrev 2010-10-21 11:26:17 följande:
    Telis - hur stor sänkning i procent föreslår de? ang brunchen så tycker jag att det verkar luta åt att fler kan 14:e.. men man borde kanske göra en lista.. hm..
    Okej orkar någon göra en list så fine.

    Jag röstar för 7:e (eftersom jag FÖRMODLIGEN antingen är solo med barnen eller själv i London helgen efter)

  • muggles

    Telis: hoppas du inte tycker jag är för jobbig nu...


    Själv har jag en lön jag i princip är nöjd med - det är bara det att mina manliga kollegor (som har samma ansvar) har mer.... Råkar jag veta från Ratzit då när det var öppet för allmänheten att kolla. Lite surt. Men det är ju det sk penistillägget och det får man ju lov att ha respekt för *ironisk*

  • MSW

    Am: tyvärr är jag inte gravid( har testat negativt).. Nu är det inte bim förrän nån gång nästa vecka... (---) telis: hoppas du får ett ok erbjudande, även om det inte är helt bra! (---) och snorkis, håller helt med i vad de andra skrivit!! Låter inte ett dugg konstigt för mig heller! Kram kram!


  • Telis

    Jo, jag vet att jag har det bra idag så därför är jag beredd att gå ner lite i lön. Med betoning på lite. Dessutom är det ju som AM säger, man kan ju ta det och sen byta om man verkligen inte är nöjd.


    Jag har inte fått någon siffra än, jag väntar med spänning.


    AM, jag har en liten öppning på ett konsultbolag också men dom anställer först när dom har uppdrag och det är ju ofta så att kunderna hör av sig på fredagen och vill ha någon på måndagen.

  • Telis
    muggles skrev 2010-10-21 11:27:49 följande:
    Varför är det så omöjligt att få en hög lön då? Tänker tex på en av mina tjejkompisar som jobbade som teamledare på Ericsson (numera är hon gruppchef). Hon hade en i sitt team som var exakt lika gammal, med exakt lika lång erfarenhet, men han hade ingen avslutad examen (de hade samma utb.nivå men han saknade några poäng så han kunde inte plocka ut examensbeviset). Han hade dock flera tusen mer än henne i lön! Fast hon hade högre befattning och mer ansvar pga att hon var hans teamledare. Anledningen var att han hade kommit från Ericsson i Skövde och där haft en högre lön och då kunde de inte sänka hans lön när han började i Göteborg. Men de kunde ju ha höjt hennes... Sånt gör mig så förbannad! Så, varför skulle inte du Telis kunna få en högre lön än de andra i företaget?
    muggles, jag håller med! Varför skulle inte jag kunna få en högre lön?

    Nej då, du är inte jobbig, det är bra med lite pepp!

  • fru AM

    Kan berätta för intresserade att tjafset med Yasuragi nu nått Hyresnämnden dit vi ska i slutet av november. Ska bli skönt att få ett "oberoende" utlåtande om den här soppan. Nu dags för lunch på stan.

  • Lapinette

    Telis - inte lätt det där! Man vill ju känna sig nöjd och motiverad när man börjar på ett nytt ställe. Hoppas de skärper till sig och inte lägger sig inom acceptansnivå.

  • Telis

    Lappis, ja precis! Men just nu tror jag att jag tackar nej om dom ger ett riktigt skambud men går med på en liten lönesänkning. Det verkar ändå vara ett riktigt kul jobb och bra företag och det är ju värt mycket! Och stämmer inte det så är det ju som AM säger, det är lättare att hitta ett annat om man redan har ett.

  • viktualia
    fru AM skrev 2010-10-21 11:28:17 följande:
    Okej orkar någon göra en list så fine. Jag röstar för 7:e (eftersom jag FÖRMODLIGEN antingen är solo med barnen eller själv i London helgen efter)
    jag orkade! var bara tvungen att ge Trollet mat först. Läget är just nu 9-6 till den 7:e. Och då har jag inte tagit med Parnarnassia och inte lagt in nån tjatattack på Page. Plus att Frullan och Omsan bara svarat om den 7:e.

      listan för den 7-e : Porchez, Hattis, Cicci, AM, Oms, Lappis, koko, Vickan, Telis och ev Parnassia.


    listan för den 9-e : Pirr, Lappis, Vickan, koko, MSW, Telis

Svar på tråden Livets toppar och dalar