• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

    Nenne, det är MSWs fel alltihop! Att mitt kontonummer inte finns med i trådstarten längre alltså.


    Ore, hjälp vad läskigt med getingen, jag hatar getingar, usch.


    Kikki, oj vilken historia!


    Kängu, heja inför syskonförsök!


    Piggelin, jag kan inte titta på Bröderna Lejonhjärta, det är för sorgligt för mig!


    Lapinette, kul med så fin berättelse men annat var ju inte att vänta.


    PB, vad mysigt det låter som att ni haft det.

  • BrudSommar2006

    Hej Koko! Hur går det med sömn och avslutad amning?

  • passionsblomman

    Vaddå "stor" ??? Piggelin är inte alls stor! Det är bara en jättefin mage där och det ser alldeles utomordentligt vackert ut!
    Jag vet, för jag har nyss sett den!

  • snaily

    Lappis
    Lunch = ja!


    Piggelin
    Jag kan ta lite av din "tjockmage" om du vill Jag är ju mest orolig att det inte växer som det ska, så ju större desto bättre för min del.


    Nenne
    Hur gör ni med Nancy när det är dags att åka till förlossningen? (För jag gissar att man inte får ta med sig katter in dit? )

  • passionsblomman

    Egentligen vill jag hänga med er, men jag är så tött så jag spyr snart. Alltså går jag -som en förståndig människa-och lägger mig. God natt!

    *norpar åt mig en chokladrulltårtebit på vägen genom köket*

  • _koko_

    kikki kikki - Vilken tur att din dramatiska historia fick ett lyckligt slut!! -Och sex barn WOW!

    telis - Bra att du sover med telefonen brevid dig, för du förstår väl att du omgående måste in och rapportera i tråden, oavsett tid på dygnet!!

    snaily - Skönt att herr och fru snigel är på samma ort nu, håller tummarna för fint väder för er!

  • Lapinette

    Piggelin - ahhhh ... fick njuta av Venedig i hela 2 minuter!

  • porchez

    tror jag har hittat 2 stycken till på FB, hoppas jag har gissat rätt, annars kan det bli pinsamt

  • _koko_

    porchez - Skönt att semestern blev hyfsat lyckad iaf, och hoppas att du hittar nya vänner som är på samma plats i livet som du.

    PB - Vilken fin vän du har, och vad roligt att hon hälsade på! Jag har en barndomsvän också som är mycket viktig för mig. Det har gått i perioder, under några år hördes vi knappt av alls, sen ofta, sen nån gång om året osv. Men varje gång vi ses är det som att vi inte varit ifrån varandra alls. Just nu ses vi jätteofta och hon betyder massor för conny också, och jag ÄLSKAR det!!

    piggis - De flesta blir väl stora tidigare andra gången, men det behöver ju inte betyda att man blir större på slutet! Jag var konstigt nog mindre med lillebror, men fick foglossning, vilket jag inte hade med conny...
    Så sorgligt med din kompis man!! Och fint av dig att våga höra av dig, många blir ju så tysta när det händer jobbiga saker för att man inte vet vad man ska säga...

  • nennesjuttioåtta

    Parnassia – jaja men skiten kan väl få vara mjuk även om dajmkrysset är bedövat


    koko – åh det kändes så sorgligt när ni åkte, tiden gick alldeles för fort! Hahhaha, vad kul att jvg-museet också blev en hit och då har ni ju allt kvar till nästa år!  


    Piggelin – jag har bara hört från en (1) person att jag har liten mage, det var Ps farmor som sa "så lite kvar? Då lär du då ligga i om det ska bli nåt av det där" Annars är jag nog uppe i över 20 frågor om det är tvillingar ("är du helt säker på det?" "Jo tack vi har dubbelkollat." "Ja men sånt där kan de missa ändå serru..."). 


    Piuh, tur att jag inte bor i Göteborg, fy satan vad tråkigt det är att skala räkor. Men god macka blev det! 


    Heja Emma Green!!!!


    EA – hur mår du, vännen?

Svar på tråden Livets toppar och dalar