• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

    trist att packsenten *lol* inte blev så uppskattad... Men det vänder nog! 


     

  • nennesjuttioåtta

    lappis – nope, ingen bebis än. Vi lyckas nog sällan göra exakt 2 portioner, de flesta recept är för 4 och hittar vi på något eget eller kör på gamla vanor så blir det ändå 4-5 portioner. Då vi inte orkar laga mat utan äter ute så tar pengarna slut väldigt fort, här är luncherna rätt dyra (75 spänn typ) så matlåda är bästa spartipset (inte för att ni behöver såna )

  • viktualia
    lunagarden skrev 2010-07-25 21:50:49 följande:
      Kostar hormonspiralen? Min kopparspiral har alltid varit kostnadsfri
    japp. Koppar är gratis och hormon kostar ca en tusenlapp för fem år.
  • _koko_

    nenne - Inte fredag fm alltså, check. Ska du se bra UT eller se BRA ut? Förlåt...

    Tror conny helt enkelt slagit ihop orden paket och present, fullkomligt logiskt!

  • nennesjuttioåtta

    koko – heheh dagens göteborgare, se bra UT eftersom just linser inte gör så stor skillnad. Hopas ändå kolla lite på glasögon också eftersom jag tappat bort mina och det vore ju bra om jag kunde se på natten också vad jag gör...

  • nennesjuttioåtta

    ja, tror inte hon skulle uppskatta behandlingen. Nu ska jag ta vara på återstoden av dagen! påe r!

  • Lapinette

    kokisen - såg att du har bokat NY. Vad härligt!

    nenne - i mitt jobbkvarter ligger luncherna runt 100-lappen fast å andra sidan får vi då riktigt bra mat. Jag brukar äta inne på kontoret någon gång i veckan men då köpa med mig från någon affär i närheten.

    ego - för att inte bara babbla om semester och annat skoj så har vi imorgon vårt allra sista möte på Soc . Det är ett nätverksmöte med några släktingar (mamma och brorsan) och så våra referenter. Vet inte riktigt vad det kommer att hittas på men jag hoppas alla sköter sig (tänker då mest på min otroligt frispråkiga och gåpåiga mamma ).

  • Ore

    Jag äter också lunch på jobbet varje dag (när jag inte är föräldraledig, då...) Vi har subventionerad lunch, så även med förmånsskatt så är det någonstans mellan 45-50 kr. Tycker jag lätt att det är värt med tanke på social samvaro, plus att jag annars är ruskigt dålig på att ta med grönsaker till matlådan...


    Dessutom blir jag bjuden på lunch av leverantörer typ en gång i veckan i snitt...


    Och när jag kommer hem så äter vi någon ordentlig mat. Nu när jag är föräldraledig så blir det matlåda mitt på dagen, kanske inte så kul men ändå...


    Snorkis: Hoho, hur går det? *håller tummarna för att bebis kommer snart och skickar en kram till den blivande modern och hoppas att det inte är alltför tungt*


    Lappis: Välkommen hem till regnigt och kallt Sverige Oooh, sista soc-mötet. När kommer nästa kötidsuppdatering? Bara så jag vet när jag ska hålla tummarna stenhårt för att kötiden har blivit kortare...


    Apropå väder så verkar molntäcket spricka upp litet här... Kanske kan bli litet sol imorgon? Ska skicka den österut till snaily, jag lovar!


    Koko: Även om conny inte uppskattade packsenten (sött!) så verkade han ju inte blivit arg, så det kommer nog


    Nenne: Bra med rapport! Det KAN ju bli precis när som helst...

Svar på tråden Livets toppar och dalar