• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Fru sy

    En stor kram till Aleta! Är så ledsen för er skull. Många stora kramar

  • Daa

    Åh NEJ! Så otroligt jobbigt, Aleta.

    (hmm... håller med Blommis om att den lilla blåa fjanten på inget sätt är tillräcklig nu)

    Många varma kramar till dig och maken.

  • Daa

     


    ingenjörsbruden skrev 2010-08-06 13:20:51 följande:
      Men herregud.....hade du fått reda på att den vunnit då?! Jävla ärkeidiot! *tar pappan o lägger honom över knäet o ger honom en rejäl omgång med rapp i r-ven*

    *hjälper Ingis* Kram, Heloise.

  • Aleta

    Tack snälla ni!
    Jag har drömt hemska och konstiga drömmar hela natten så klart, men jag lyckades åtminstone somna.


    Är det möjligtvis någon som har gjort ett tidigt fvp någon gång?
    Jag är lite nervös inför det.

  • Hvidbrud

    Åh, altea! Massor av kramar där ord inte räcker till! Min syster fick ett dåligt nupp också men fick världens finaste friska pojke. 1:2 är 1:2... Har ingen erfarenhet av fvp, så jag kan tyvärr inte hjälpa. Massor av kramar till dig och sin man.

  • Daa

    Usch, Aleta, förstår de hemska drömmarna.
    Ovisshet måste vara något av det värsta man går igenom. Alla "tänk om".

    Vi har inte kollat någonting alls, varken kub eller nupp. Det kändes rätt att låta bli när det var aktuellt och så rullade tiden bara på. Nu känns det nästan som att vårt beslut var helt och hållet passivt, även om jag minns att vi pratade om hur vi ville göra.
    Ägnar många stunder åt att stryka den växande magen och försöka mota bort tanken som bara maler "Är verkligen allt som det ska?" under den långa väntan på RUL (i vecka 20?? Är det bara jag som känner att det är väldigt sent?).

  • ingenjörsbruden

     


    Aleta skrev 2010-08-06 21:19:29 följande:
    Suck, nu har jag börjat skriva flera gånger, men det är svårt. För det första, kramar till alla er med bekymmer.Oansvariga pappor och skatteverk, jobbiga släktingar och gipsade makar m m. Tack för roliga kommentarer från barnen Sonja, det värmer. Idag fick vi ett jobbigt besked, vi gjorde nupp och det såg inte alls bra ut. Jag såg det direkt och läkaren som gjorde det var mycket tydlig redan från början med hur det låg till. Förutom alldeles för bred nackspalt så var urinblåsan kraftigt förstorad. Riskbedömningen hamnade på 1:2 men även om det inte är kromosomfel så finns det risker med den förstorade urinblåsan som jag nog inte törs tala om här i tråden för det är för läskigt. Läkaren var underbar och hon ändrade i sitt eget arbetsschema för att vi skulle kunna få ett extra tidigt fvp. Riskerna för missfall ökar när man gör det tidigare, men odlingarna tar tre veckor (de kommer att testa allt vilket de normalt inte gör, men det såg så illa ut.) Fvp på onsdag, besked om de vanligaste kromosomförändringarna redan på fredag eller senast måndag. Jag började gråta redan under undersökningen och efteråt satt både maken och jag och grät i bilen utanför sjukhuset. Vi har ägnat resten av dagen med att gosa med de underbara barn vi har.  Det känns så grymt mot det lilla livet som låg där i magen. Kanske, kanske ordnar sig allt, men vi har redan börjat ställa in oss på att bli tvungna att avsluta.

    NEEEEEEEEJJJJ!!! Massa kramar till er båda!!!

  • Villemoa

    Det där med urinblåsan visste jag heller inget om, fy vad hemskt!! Och ovissheten sen då, som fler nämnt, fy farao!!
    Har själv inte gjort något fvp men har en kompis som gjorde det i v.11 tror jag och allt gick bra.
    Tänker på dig!

  • Villemoa

    Daa: tycker också att RUL i v.20 är aningen sent. Här i Sthlm görs de mellan v.16-20 men jag tycker alltid att jag hör att folk får göra det i v.19-20.

  • Heloise

    NEEEEEEEEJ aleta! Jag hoppas av hela mitt hjärta att det visar sig att det är bra! Skickar massor med varma kramar till er både, trots att kramar inte riktigt räcker till, och när blå fjant smileys inte räcker till

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...