• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Villemoa

Aleta skrev 2010-08-08 17:26:06 följande:
    Tack Heloise, det är klart att vi har ett litet, minimalt hopp om att det ändå ska gå bra, men det är verkligen litet. Urinblåsan var gigantisk och det verkar otroligt att den bara skulle försvinna utan några spår. Allt jag har hittat på internet om detta har varit dåliga prognoser. Hade det "bara" varit riskerna för kromosomfel så hade vi nog inte varit så upprivna, jätteledsna säkert, men nu har vi redan ställt in oss på att det slutar illa. Suck, vad det tar på krafterna att vara ledsen.

Finner inga ord som skulle kunna lindra i detta nu så jag skickar er mina tankar och kramar. Jag ger heller inte upp förrän ni får alla svar!

• passionsblomman

Usch Aleta! Ja det gör det verkligen!

Jag vill bara berätta för dig att jag länkade andra tråden hit för att jag vet att flera verkligen haft en massa med olika siffror och funderingar, oro och googlande och hela grejen, antingen förr eller nu. Tänkte att kanske någon hade något kunnigt att tillföra (vad nu det skulle vara, jag själv kan inte ett skit!)
    Så, nu är där en hel rad med tjejer som gråter och känner med er och önskar er styrka i det här jättesvåra.

• Aleta

Tack gulliga Passionsblomman, jag tänkte faktiskt slänga in en liten fråga i den tråden, men jag hittade den inte när jag letade.

• Aleta

Tack Passionsblomman. Oj, det var en aktiv tråd, det tog en stund att läsa och ögna igenom!

Många, många kramar till dig, du behöver verkligen det. Så himla jobbigt, du skriver och beskriver som vanligt så oerhört bra. 

Alla här är för övrigt verkligen supergulliga. Glöm inte bort er själva bara!

• Fjällbruttan

Sonja, fy för det som hänt men jag är glad och tacksam över att den inte var du...
    Tufft att berätta det för barnen, kommer att bli många frågor.
    När vårt kusinbarn dog så fick jag en bok av skolsköterskan ( jag kontaktade henne för att berätta om barne behövde extra stöd i skolan) och den heter Barn och sorg, den var jättebra!

Kramar extra mycket om alla här!

Ja tyck om ji

Nu ska jag sova innan Grodan ska äta upp mig....

• Sonja68

Barn är fantastiska... Jag berättade för dem och lilla K förstod nog inte riktigt hela innebörden, men T blev först förkrossad och grät hjärtskärande. Jag lät henne gråta ordentligt. Sen liksom vred hon bara av kranen och tog en paus från det hela och gick och lekte med lillasyster. Men det kanske kommer vidare reaktioner och reflektioner senare.
    Nu var de ju inte bästis-bästisar men ändå. De har kamperat ihop i kören och på dansen i två år. Kommer nog kännas konstigt till hösten när flickan inte dyker upp...

Aleta o Blommis: extrakramar från mig till er. Tänker på er!

Och kram till alla andra också.

Fjällis, ni regnar väl inte bort?

• lanovia 08

Då är jag tillbaka från en underbar långhelg i stugan. Jag kämpar för att inte få tillbaka huvudvärken så fort jag kommer hit. Skall ta en slappardag idag. Bara pilla lite i huset men inget större. En tvätt skall jag väl kunna sätta på...

• lanovia 08

Har läst lite snabbt vad som skrivits här men jag fick så fruktansvärt ont i hela mig av all sorg. Massa kramar till Aleta och Sonja.
    Aleta finns inga ord så härifrån får du bara precis så många kramar du behöver.
    sonja säger som de andra tack gode gud att det inte var ni. Nyheten klarar jag inte av att läsa nu. Hoppas barnen fortsätter ta det bra, men hoppas på lite mer tårar från tjejen sedan. Känslorna måste får komma ut.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...