• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

Sonja hur går det med barnen nu?

• lanovia 08

Daa vad bra att du pratat med chefen och han är införstådd i din situation.
    Hur mår du då? Är det tungt att jobba?

• lanovia 08

Till mig har indianerna hittat tillbaka igen. Hade glömt bort hur mensvärk kan kännas, var ingen angenäm påminnelse men ändå skönt när kroppen börjar fungera igen. Mensvärken gav mig starka minnen av förlossningen.

Förövrigt var maken snabbt på bettet, om vi börjar försöka redan nu kanske vi kan vara hemma 3mån tillsammans nästa sommar. Dvs en får vara föräldrarledig för E och en för syskon. Hmmm... alltid en tanke , men nja.

• lanovia 08

Idag skall vi få vårat kök levererat. Skall bli spännande att se hur det ser ut. Måste ju öppna kartongerna och se så att allt är helt.

• Fru Bygg

Tack för alla "välkommen tillbaka"-hälsningar!

Lanovia; London var jättemysigt. Hela resan var underbar och vi hade så skoj. Ella var jätteduktig, så det var inte jobbigt alls att resa med henne.

Spännande med nytt kök!

Så ni funderar på att påbörja bebisverkstaden igen? Det är ju spännande. Maken och jag har också börjat prata lite om det, men vet inte om vi ska börja nu eller lite senare.
    Vet någon vilka regler som gäller för föräldrarpenning? Har hört att man antingen ska ha andra barnet inom två år eller vänta betydligt längre.

• Daa

Hej, Fru Bygg! Välkommen hem och lycka till inför jobbstarten. Kan tänka mig att det känns konstigt.

Sonja: vilken störig människa du jobbar med! Tycker också att det låter som att hon är väldigt osäker. *hoppas litelitegrann på att hon ska fortsätta muppa sig så att Villemoa kommer hit, så vi får träffa henne (efter att hon gjort processen kort med muppen förstås! )*
    Bra att du fräst ifrån.

Hej, lanovia: Så indianerna har kommit tillbaka? Lika irriterande som vanligt, men ändå på något sätt skönt att kroppen hittat tillbaka till sina gängor igen. Och kul med köket!
    Tack, jag mår ganska bra. Har varit väldigt trött några dagar, så på så vis är det lite tungt att jobba. Annars går det ganska bra, för jag kan växla mellan stående och sittande arbete. Har just upptäckt att det är aningen svårare än vanligt att ta sig upp ur huksittande, så nu börjar visst de extra kilona att göra sig påminda

• Daa

Kan du kanske krydda det med lite finskt svårmod?
    Det kan jag. Eller i alla fall lite finskt blod.

Sonja68 skrev 2010-08-11 08:07:41 följande:
      Italiano kanske? Mina ryska släktingar (eller makens då) säger att jag är typiskt, nordiskt sval och sansad. Låter lite tråkigt tycker jag.
  • Daa

Förresten, Sonja: inte tråkigt, utan Norrländsk Fura!

Sonja68 skrev 2010-08-11 08:09:23 följande:
    Men å andra sidan så är det väl tur det, det väger upp mot makens heta temprament och irrationella beteende

• Aleta

Hej allihop.
    Ursäkta att jag inte orkar kommentera allt ni skriver, jag tänkte bara berätta vad som har hänt.

Idag var jag inne för fvp. Först kontrollerades urinblåsan igen och den hade blivit ännu större. Vi genomförde fvp i alla fall trots att det förmodligen inte alls är någon kromosomförändring, blåsan är för stor för det. 

Läkaren tyckte att det var bra att jag var så påläst. Vi pratade om lite vad det kunde vara, hon gissade på Prune Belly Syndrome (ovanligt, drabbar 1 på 40 000) men det är svårt att säga så tidigt. Det hon kunde se redan nu var förändringar i njurbäckenet och precis som jag hade läst mig till så finns det ingenting att göra så här tidigt i graviditeten utom att vänta på slutet. Vi har därför valt att avsluta graviditeten och jag fick ett piller redan idag och en tid på förlossningen på fredag.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...