• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Fjällbruttan

     


    Fru E skrev 2010-06-08 12:43:04 följande:
    Bruttan-måste fråga vad spacklar du dina tårtor med så att det blir jämt och fint och håller sig så?? Nu möte igen Kram till alla!

    Smörkräm eller fluff (gillar riesenfluff bäst), jag spritsar på det med en stor bred platt tyll och gör det så jämnt som möjligt och sen jämnar jag till det med en lång spatel.
    Sen lägger jag på sugarpaste när det stelnat, då håller det sig fantastiskt.

    Blomman, hur går det  med bilen?
    Och hur mår du idag?

    Kram

  • Ninnnis

    God morgon!

    Vad hade alla för sig igår? Inga inlägg sedan tidig eftermiddag?

    Bruttan, om riesenfluff är lika gott som det låter får du gärna förklara mer ingående vad det är...

    Ankan, skönt att det rullar på och att ni verkar ha det bra!

    Jag, lillasyster och maken (och vovven såklart) hade en mysig kväll med grillning. Idag ska jag gå hem tidigare för att umgås med lillasyster. Det blir nog en sväng på stan om hon får bestämma

  • Sonja68

    Gäsp! Jag är så trött...
    Har varit på utbildning två dagar i nya affärssystemet.
    Idag har jag kvalitetsutbildning halva dagen.
    Hemma ser det ut som ett slagfält. Damm och bråte överallt. Maken har bilat upp golven på nedervåningen. Ska byta alla golvbrunnar.
    Sånt där kommer han på när vi har som minst pengar och som sämst med tid.
    Å andra sidan vill jag inte kväva hans lust att göra något därhemma, för man vet inte när den infinner sig igen nämligen!

    Så jag försöker bara hålla huvudet ovanför vattenytan.

    Kram till alla.

    Blomman, hur gick det med bilen och eskimån och sonen och alltihop ?!

  • Fru E

    Ninnis-fluff är helt enkelt grädde som man värmer till precis innan det kokar (obs får inte koka!) sen lägger man ner valfritt godis tex choklad i alla dess smaker, lakritsfiskar, skumbananer, kolor you name it. Rör till det smälter och in i kylen under natten så att det svalnar ordentligt. Sen vispar man upp det så att det blir fluffigt som vispad grädde ungefär. Underbart gott och lätt att göra


    Ninnis- tack det behövs

  • Fru E

    Bruttan-tack jag har försökt spackla med lite olika men får inte till det riktigt, tror att jag gör själva underarbetet för dåligt dvs inte tillräckligt jämt och får därför lite ojämnt när sockerpastan kommer på.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...