• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Sonja68

    Jag är lite nöjd med mig själv faktiskt. Jag har tränat varannan dag, dvs sön, tis och torsdag. Fantastikst vad bra jag mår av det Fast just idag har jag ont i skallen...
    Men jag menar, även om magen putar och låren fortfarande dallrar och vågen och måttbandet visar samma, så skitsamma, jag KÄNNER ju hur bra jag mår och att kroppen blir starkare och starkare.
    Häftig känsla!

    Bruttan, den där kommentaren från svärfar är ju bara för MYCKET!!! Hur fan kan man säga så till ett barn. Jäkla martyr. Grrrrrrr!!!!

  • Sonja68

    Jag har försökt röra på mig ca två ggr/v de senaste två månaderna. Det känns super. Framför allt har jag inte lika ONT i rygg och nacke/axlar Bara det!

  • lanovia 08

    Visst är det skönt att röra sig! Bra jobbat Sonja! *highfive*

    Märker också skillnad på nacke och axlar när jag tränar.

  • lanovia 08

    Jenny om det är för att kroppen behöver komma igång efter p-piller så borde det ju inte bli samma visa vid varje barn om du inte äter piller varje gång vill säga för då kanske det blir det.
    Vi har ju bestämt att jag inte skall ta några hormoner nu för att ta bort en riskfaktor till att det skall ta ett år nästa gång också.

  • lanovia 08

    Bruttan nästa gång får du väcka maken så att han tar lilla vild när hon gråter.Även om han inte vaknar själv så gör han det säkert när du väckt honom.

    Förstår att du blir irriterad på både honom och farfarn. Morr!

  • lanovia 08

    Tack för att ni intygar att jag inte är helt knäpp som reagerar som jag gör.
    Fru Bygg det verkar som de får svårt att ta till sig när det blir mor och farföräldrar. Men på den biten tycker jag faktiskt också makens föräldrar är värst.

  • Sonja68

    Ja, alltså det spelar verkligen ingen roll VAD man gör (på tal om träna/motion), bara man rör på sig. Simma, promenera, cykla, what ever. Den bästa träningen är den som BLIR AV!!
    Jag har nu varvat promenader, cykelturer, Power Pilates, och nu senast 30 min spinning + 30 min Torso. Det är så kul att göra lite olika saker och inte ett och samma.

  • lanovia 08

    Sonja sött med lila T och killen. Dragits till varandra sedan de var 1 år. ♥

  • Daa

    Sonja: säger som lanovia, jättesött med lilla T och hennes lilla beundrare. *hjärtar*

  • Daa

    Lanovia: jag intygar också att du inte är knäpp. Det är inte fru Bygg heller.
    Det är ju svårt att säga, men jag tror att jag skulle ha blivit ganska frustrerad.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...