• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Fru Bygg

    Lanovia, jag känner verkligen igen allt du skriver. Jag vet att jag inboxade Ninnnis om samma sak för ett par månader sen. Jag ville kolla med ngn om det bara var jag som var konstig eller om fler kände samma sak. Jag kände så med min makes familj och gör väl ibland även nu. Ella blev ledsen med det ibland med en gång, men konstigt när hon rycks ur vår famn direkt innanför dörren. De menar nog bara väl och vill umgås med sitt barnbarn, men det blir ju fel. Vi har varit ärliga och sagt till dem vad vi kände. En del fastnade nog, men inte allt. Ella är ju lite större nu och tycker inte att det är så jobbigt, men det gör vi ibland.

    Så jag hoppas det är helt normalt, men jag känner precis som du Lanovia!

  • Fru Bygg

    Idag ska Ella och jag hem till en kompis och hennes son. Ella och D är i samma ålder och de älskar att leka med varandra. De skiner upp med hela ansiktet när de ser varandra. Min kompis är inte mammaledig längre, men idag så är hon ledig då hennes make var tvungen att jobba, så nu ska vi ha skoj!

  • Ninnnis

    Hej alla!

    Tittar in som hastigast och kastar ut lite kramar till de som vill ha. Bruttan får en extra!

    Här på jobbet vankas det wienerbrød idag eftersom Sverige slog ut Danmark i hockey-VM igår

  • Fjällbruttan

    Tack Ninnis

    Och tack för peppningen Lanovia, tyvärr tror jag ingen vill ha väggen ommålad vid halv sju på morgonen... men lilla vild var snäll i morse och somnade om hos mig och sov till halv nio!! Så jag fick nästan snika till mig en timmes sömn till

    Sov nästan 4 timmat i natt, maken hörde förstås inte när lilla vild grät i sömnen så det tog jag också.. sen var jag upp och ammade vid sju.. och morrade minst sagt till maken! Varpå han säger, jamen förlåt, jag tänkte inte på att sitta bredvid dig när du ammade så hade jag kunna hjälpt dig att rapa Signe!
    PUCKO!!! Jag behöver för fan inte hjälp att rapa henne, hade han velat hjälpa mig hade han kunnat stanna hemma 2 timmar på morgonen så jag fått sova, vilket han kan och har möjlighet till... men aldrig vill!{#lang_emotions_yell}
    Sen ringer han från jobbet för en stund sen och när jag meddelar honom att jag minsann inte behöver hjälp att rapa Signe (gick bara iväg i morse...) så säger han att han inte har tid att prata Jamen varför ringa då???
    Gissa vem som ligger på ett stort fett {#lang_emotions_minus}!!!!
    Vilket förövrigt är den enda typen av minus som får finnas idenna tråd!
    Lyssna nu på häxan surtant!!1

    Nu ska vi äta brunch och sen gå ut i solen och hoppas den tar med sig förkylning och hosta i vårfloden och sen bara njuta!

    Och Lanovia och Fru Bygg, ni är toknormala!!! Hur svårt kan det vara att lyssna på den som känner bebisen rätt?? Samma tjafs här, fat med svärfar som terrar lilla vild med psykningar!!! -Jaså du vill inte krama farfar idag...nä du tycker ju inte om mig sen farmor dog, då går farfar hem och gråter, jag är så ensam....

    Snart stryper jag honom!!
    I förra veckan visade han dessutom bäcken för henne och sa -Tänk här kan man bada!!
    NEEEEJ!!! Det kan man INTE{#lang_emotions_demon} Det räcker väl för fan att hon trillade i när vare sig pappa eller morfar hade koll!! Lilla vild är dock lite klok, tittar på farfar och säger:
    -Jag vill inte gå dit, det är farligt där!!   Min gulllunge{#lang_emotions_heart}

    Maken ska hägna in den nu när tjälen gått ur jorden, annars har jag hotat att flytta!
    Barnens säkerhet före allt annat!

    Behöver jag säga att farfar blev sur av min tollsägelse... eller att jag skiter i att han blev sur

    Ha en underbar dag vänner!!

    Kram

  • Sonja68

    Jag springer också in och kramar alla härliga tjejer och bebisar och alla som vill
    Jag skummar igenom och läser och gläds och våndas med er!

    Jag var på utvecklingssamtal med min chef igår och idag ska jag på sexårs på utv.samtal med TAnja.

    Igår när jag kom hem stod en pojkcykel parkerad på vår gård. När jag kliver genom dörren möts jag av ett par killskor i hallen.. Hmmmm...
    Inne sitter maken och fnissar och pekar mot dotterns rum som är stängd...

    Det var J, hennes beundrare sedan 1-årsåldern De dras fortfarande till varann och de var så gulliga och lekte så fint igår. Han hade följt henne på cykel från skolan (han går i ettan).
    Ja, ja, nu börjas det.
    Jag tycker det är bra att hon har både tjej och killkompisar. Själv hade jag mest killkompisar faktiskt. Bodde inga tjejer i vår by i min ålder nämligen.

  • Ninnnis

     


    Fjällbruttan skrev 2010-05-21 11:15:20 följande:
     Samma tjafs här, fat med svärfar som terrar lilla vild med psykningar!!! -Jaså du vill inte krama farfar idag...nä du tycker ju inte om mig sen farmor dog, då går farfar hem och gråter, jag är så ensam....Snart stryper jag honom!!
    Så kan man väl inte säga till ett litet barn?! Jag förstår att du blir förbannad. Och på maken också...  Kram igen!

    /Tant Grå
  • Ninnnis

     


    lanovia 08 skrev 2010-05-21 09:09:41 följande:
    Och vilken spillevink hon har blivit denna lilla bustjej. Igår satt jag och fika på stan med några mammor. Alla andra barn sov eller satt "ordentligt" hos sina föräldrar. Denna tjej körde ner huvudet mellan sina fötter ner till mina knän. Där låg hon med dubbelvikt med rumpan i vädret och skrattade.

    *hjärtar lilla Spillevink-Ellen*

  • Fru sy

     


    lanovia 08 skrev 2010-05-21 09:13:51 följande:
    Fru Sy man kan inte hålla koll på allt jämt. Det är Fru E, Ninnis och Blommis som fått ta den vägen också. Jag glömmer ingen eller???

    Tack för uppdateringen då hade jag ju koll faktiskt. Och så fick jag förklarat för mig varför ni kallade henne spillevinken

    Det som snurrar mkt i mitt huvud är vad det är för "fel" på mig, eller på min kropp rättare sagt. Får inte säga så för mannen för han är noga med att påpeka att det inte är någons fel... men ni förstår väl vad jag menar. Undrar om det är p-pillerna som spökar fortfarande eller vad det är egentligen. Enligt läkaren kunde det ju vara så i upp till 3 år. Min kompis fick ju precis tillbaka sina indianer efter 1 år... hmmm

    Då börjar tankarna liksom kring hur det kommer bli med framtida barn, för jag tänker att vi kommer få flera faktiskt, det hoppet har jag inte gett upp. Undrar om vi kommer behöva hjälp då oxå eller om det "bara räcker att kicka igång det nu efter pillerna" Mannen säger att han tror det, men vad vet han. Och jag tror att han intalat sig själv att han skall tänka så tills motsatsen bevisats och då även vill att jag skall tänka så...

    Nu skall jag iaf ta helg, skall träffa mannen strax och äta lunch istan.

    Hörs senare. Då skall jag inte bara vara självisk utan även läsa igenom och kommentera det andra ni skrivit också. 

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...