• Amorosa

    Värmlandsbrudar 2010

    Hej!


    Dax för en ny tråd sen den gamla stängdes. Nu närmar det sig med stormsteg för många av oss. Vi får hålla ihop nu och fortsätta dela stort och smått.


    För min egen del är det klipp och klistra med de egna trycksakerna som gäller de närmaste veckorna. Hur går det för er andra?


     


     

  • Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010
  • VB blivande VD

     


    Karlstadtös i Stockholm skrev 2010-05-31 12:14:13 följande:
    Kul att höra era uppdateringar! Här rullar det också på. Vi har nu börjat med festprogrammen och det tar ju lite tid... Sedan är vi på jakt efter bröllopstårta. Någon som har något tips eller har hört om något bra? Det är ju lite krångligt att sitta i Stockholm och boka allt, men det går ganska bra tycker jag. I helgen fick jag min provuppsättning och prov-make och jag kände mig SÅ fin. =) Nu ska ag bara bestämma mig för vilken blomma jag vill ha i håret. De uppsydda tärnklänningarna ifrån Kina kom förra veckan och de var helt perfekta! Både i färg och form. Skönt!  

    såg att ni ska gifta er i Rottnerospark!
    så fint har jobbat på ett 20 tal bröllop där (iofs ett par år sen) och ville gärna ha mitt där men tyckte att det var för dyrt

    vad kul att så mycket börjar falla på plats!

    angående tårta så har dom väll ett bageri i sunne om ni inte kan tänka er att köpa från nån i Karlstad sen hämta själva eller om dom kan leverera.
    Tårtpinglan i karlstad gör ju inte tårtor just nu men hon har 2 tjejer som hon brukar rekomendera kan kolla upp det till dig om du vill?

  • cajeli

    Äntligen har vi fått tag i alla vita dukar vi behöver, det tog endast 6 besök till IKEA för att få ihop tilll 12 stycken!

    Saker och ting börjar falla på plats vad det gäller gästantal, catering, vininköp, dekorationer, musik till vigseln, vigselsamtal är avklarat det som just nu är problematiskt är vart man ska få tag på is, musik till kvällen som inte kostar skjortan, transport mellan kyrkan och festlokalen dessa saker siktar vi nu på att ha avklarade innan denna vecka tar slut.

    VB; vi åker på bröllopsresa senare i höst, vill gärna vara hemma isommar, njuta av att vara nygifta och att ett nytt äventyr att se framemot när hösten börjar göra sig påmind.

    Ha det gott!

  • Maliinka

    agtä3 och MrsMuffin: Tack för tipsen! Har kollat Haléns och Ellos plus en massa andra på nätet utan att hitta (förutom på specialsajter som är skitdyra). Igår hittade jag på Smultronstället men de var för dyra tycker jag, 349 kr för "kostymbyxor" som han kanske kommer att använda högst 2-3 gånger... Idag gjorde jag istället ett fynd på Lindex, köpte ett par fina enklare svarta byxor på rea för 119 kr Det får duga. Hoppas bara att de inte är för små, får testa det i morgon.


     

  • agtä3
    Maliinka skrev 2010-06-02 21:26:28 följande:
    agtä3 och MrsMuffin: Tack för tipsen! Har kollat Haléns och Ellos plus en massa andra på nätet utan att hitta (förutom på specialsajter som är skitdyra). Igår hittade jag på Smultronstället men de var för dyra tycker jag, 349 kr för "kostymbyxor" som han kanske kommer att använda högst 2-3 gånger... Idag gjorde jag istället ett fynd på Lindex, köpte ett par fina enklare svarta byxor på rea för 119 kr Det får duga. Hoppas bara att de inte är för små, får testa det i morgon.  
    Vad bra! Hoppas de passar. Vad ska barnen ha på sig i övrigt?
  • Maliinka

     


    agtä3 skrev 2010-06-02 21:38:50 följande:
    Vad bra! Hoppas de passar. Vad ska barnen ha på sig i övrigt?

    De passar! Lite smala dock, men det är för att det är sådan modell. Sen ska han ha en vit skjorta och silvrig väst (beställt från Haléns) samt en röd fluga. Sexmånaderskillen ska ha vit långärmad body med krage samt en grå väst och fluga, samt ett par svarta mjukisar av något slag, har inte hittat vad än. Han kryper ju inte ens än utan rullar bara runt, och då är det smidigt med något mjukt och rullvänligt Sambon ska ha svart kostym med silvrig väst och röd kravatt, så tanken är ju att killarna ska matcha honom

  • Maliinka

    Har träffat frissan idag också, hade tänkt klippa mig men hon ville bevara längden och slinga istället, så då blev det så

  • Maliinka

    Min sambo är borta och kommer hem i morgon, men fick ett erbjudande igår som jag ska diskutera med honom i morgon... En gammal kompis till mig (gick på samma skola ett år men har inte haft kontakt på 10 år förrän nyligen, när vi fick kontakt på facebook) har utbildat sig till fotograf och hon har erbjudit sig att fota vårt bröllop. Det skulle bli ca 3 timmar, med porträttfotografering, foto med familjen, inne i kyrkan och mingel och grattis utanför kyrkan. Skulle då få 5 st "stora" bilder, en cd med 50 lågupplösta bilder samt en cd med 100 högupplösta... Detta skulle då kosta 1900 kr (då ingår resa till och från Göteborg). Har rätt begränsad budget, men detta kanske är något att satsa på? Rätt så bra pris väl? Vad tycker ni, någon som har koll på vad som är rimliga priser? Hade annars tänkt ha en tärna som fotar, hon är duktig men har ju ingen utbildning och kan inte redigera och så. Skulle ni anta erbjudandet?

  • VB blivande VD

     


    Maliinka skrev 2010-06-05 10:14:14 följande:
    Min sambo är borta och kommer hem i morgon, men fick ett erbjudande igår som jag ska diskutera med honom i morgon... En gammal kompis till mig (gick på samma skola ett år men har inte haft kontakt på 10 år förrän nyligen, när vi fick kontakt på facebook) har utbildat sig till fotograf och hon har erbjudit sig att fota vårt bröllop. Det skulle bli ca 3 timmar, med porträttfotografering, foto med familjen, inne i kyrkan och mingel och grattis utanför kyrkan. Skulle då få 5 st "stora" bilder, en cd med 50 lågupplösta bilder samt en cd med 100 högupplösta... Detta skulle då kosta 1900 kr (då ingår resa till och från Göteborg). Har rätt begränsad budget, men detta kanske är något att satsa på? Rätt så bra pris väl? Vad tycker ni, någon som har koll på vad som är rimliga priser? Hade annars tänkt ha en tärna som fotar, hon är duktig men har ju ingen utbildning och kan inte redigera och så. Skulle ni anta erbjudandet?

    billigt!!!!
    vill hon/han fota på mitt bröllop med?

  • Maliinka
    VB blivande VD skrev 2010-06-05 16:52:55 följande:
      billigt!!!!vill hon/han fota på mitt bröllop med?
    Kan ju alltid fråga! Tror att hon egentligen är dyrare (håller på att starta eget). Vilket datum är det nu som ni gifter er?
  • VB blivande VD

     


    Maliinka skrev 2010-06-05 20:16:26 följande:
    Kan ju alltid fråga! Tror att hon egentligen är dyrare (håller på att starta eget). Vilket datum är det nu som ni gifter er?

    28 augusti

Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010