• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Heloise

    Oj vilken fin tjej Solde!


    Det låter som ni haft en härlig vecka Blomman! Men det skär ju i hjärtat mitt när jag läser om eskimån *skickar många kramar som säkert inte hjälper, men jag skickar dem iaf*


    Idag har jag varit på ansiktsbehandling, och även om det var skönt så var det jobbigt, herregud var rastlös jag blev av att ligga still i 1½ timme, men nu är hyn mjuk som en barnrumpas och inte en por fylld så långt som ögat ser, Tydligen hade jag fantastisk hy, tacksamt och i väldigt bra skick. Kul att nått är i bra form på en liksom


     


    Har inte Känt Julle nå mer, men det stod att det var normalt att inte känna på ett par veckor i början, för de kan sparka mot ryggraden eller nått. Jaja snart är det RUL 14 dagar kvar!


    Om 10dagar går stora bröllopet av stapeln och det ska bli kul, klänningen är på väg och Panzer kommer vara snygg som attan i ny kostym, kan nog bli tvungen att dra iväg med onom i nån vrå och hångla upp honom. Kan alltid skylla på hormonerna

  • dfk

    Passion, vad tråkigt att höra om eskimån.Styrkekramar i tusental skickas till dig!!


    Det låter lite som bullerbyn när du beskriver era familjeträffar, så mysigt!


    Jättefin Solde!!


    Heloise, du är värd lite lyxbehandlingar!


    Sonaj, passa på att mys nu med tjejerna när maken får leka med de stora grabbarna där i Lappland. Hämta kraft och säg att han inte får komma hem förrens han är lite gulligare  mot dig!


    Vi ska äta sushi, mums! Köpte lite gott dricka på systembolaget.


    Kram


     

  • Soldemor

    Nu har den mediala linslusen varit i farten igen! Idag vann jag en tävling på Radio Kristianstad, där man skulle gissa vem som sjöng. Jag var först med rätt svar! Tjo ho!

    När jag kommer hem ikväll har vi bara två katter. Solde har åkt till Sandhammaren på lite välbehövlig enkatts-semester!

    I morgon kl 03.00 åker resterande snuttar med matte och husse till Kalmar och utställning!

  • dfk

    Sonja, har du det bra och myser nu då?


     


    Soldemor, Grattis!!


     


    Har jag berättat att min äldsta dotter som snart fyller 14 blev uppringd av ett castingföretag som ville provfilma med henne!!


    Vi blev alla eld och lågor här hemma, jag allra mest tror jag. Dotter sa lugnt att "jag vet inte om jag hinner med det jag ska ju träffa kompisarna"!!Va?! Men det var av chocken tror jag, för sen kom ju iltjut och så slängde sig hon och maken  i bilen in till Stockholm. Det skulle vara en provfilmning för reklamfilm som ska gå i en följetong. Men nu fick hon inte rollen men vilken rolig upplevelse!


    De spar hennes filmsnutt i deras register till eventuella andra uppdrag. 


    Kan ingen ringa och tjata om att få filma mig, hihi....

  • Sonja68

    Wow, Dfk, vilken grej med din dotter! Måste ha varit en upplevelse för henne


    Själv har jag inte njutit så värst mycket. När maken väl tog sig iväg kände jag mig ynklig och övergiven (fick mens igår). Idag har jag legat precis hela dagen med mensmigrän och magont. Precis så jag orkat stiga upp och ge ungarna mat och så var vi tvungna att åka till affären och köpa bindor och tamponger till mig. Men det var med nöd och näppe vi tog oss dit. Och jag som skulle få så mycket gjort i helgen ! Imorgon är det kalas och jag ska hämta folk på tågstationen, så då hinner jag inte heller.


    Skönt ändå  att vara "sjuk" när maken är BORTA, för flickorna är väldigt förstående. Försöker att låta mig få vara ifred, väsnas inte så mycket, storasyster hjälper lillasyster osv. När maken är hemma blir han mest sur och irriterad över att jag ligger och är sjuk och tvingar upp mig hela tiden. Som att han tror att jag "låtsas" vara sjuk för att slippa göra något... Det stör jag mig på enormt!


     


    Nu börjar huvudvärken lätta så jag är uppe och äter lite.


     

  • Im yours

    Dfk; Vilken jättestor upplevelse för din dotter. Låter superduperkul och som du säger en härlig erfarenhet blir det.


    Sonja; Jag känner mig oxå lite ynklig av samma anledning som du. Vi har värsta medelhavsvärmen över oss, så in i nordan varmt alltså ............ Igår höll jag mig inne hela dagen, gör likadant idag ...... tror jag. Korsvädrar för att få in en gnutta frisk luft.


    Idag fyller våran Smilla 2 år, har skickat upp presenter tidigare i veckan. Fick tag på världens sötaste converseskor, röda är de. Och ett Hello Kitty- tält, Ville Viking med godis, ny klänning och ett sött litet saftkalaskitt. 


    Heloise; Mysigt att Julle börjar ge sig till känna.


    Kramar till alla tantvänner.

  • Sonja68

    Halli-hallå!


    Grattis till fröken Smilla 2 år


    Låter som superkuliga presenter för en tvåårig tjej Du måste vara en mycket uppskattad farmor, Liz!


     


    Jag slapp åka till tågstationen och har därför varit med flickorna på invigningen av vårt nya utebad nere vid strandängarna här i kommunen. Äntligen utomhuspool!!! Så flickorna badade i barnpoolen, till T:s stora besvikelse öppnade stora bassängen först kl 15 och då var vi redan på väg hem. Men de plaskade på rätt bra i barnpoolen också. Blöta blev de då i alla fall. Jättefin anläggning De fick åka karusell, hooppa hoppborg och så varmkorv, juice och popcorn. Nu ska vi äta lite innan vi går på kalas. Städa får jag göra ikväll.


    Maken har inte haft ett enda napp och ingen verkar ha fångat nån fisk. Jäkla skitfiskeställe alltså. Tur jag inte åkte med dem. Men de har bott i lyxiga hus och ätit o druckit gott, varit ute och slagits med myggen och kopplat av. Det kan vara bra nog ibland.


     

  • Sonja68
    Kjell Präst skrev 2010-07-04 21:21:05 följande:
    Åter i Ullared...
    Låter livsfarligt. Men chefen din har ju jour, så han vakar förhoppningsvis över dig och din familj
Svar på tråden Tantvarning del 8