• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Daa

Glad midsommar, allihop!

Im yours: hoppas så att du har rätt i att allt kommer att bli bra. *kramar*

Solde: grattis i förskott på förlovningsdagen!

Heloise: så häftigt att känna av Julle sådär.

Tack för alla gratulationer.

• Heloise

Glad midsommar!

Vi jobbar ikväll och imorgon, i vanlig ordning, jag kan inte komma ihåg när jag var ledig midsommar sist

Sen kommer Panzers syrror och en pojkvän samt ett kompispar till oss hem för fotboll, och grillat. Jag är mest trött och vill sova men det ser dåligt ut på den fronten.

Äta på båtarna Solde?

Glada midsommar kramar

• MittiPrickBrud

Varma goa och hjärtliga Midsommarkramar till alla fina tanter! Åker ut på landet och firar, hoppas och tror på fint väder och planerar det traditionella första doppet kl 00.00 på Midsommarafton med tillförsikt.

Kram!

• Soldemor

Heloise skrev 2010-06-24 12:35:31 följande:
     Äta på båtarna Solde?

Yes! Kallas ibland för att tura, speciellt om man konsumerar stora mängder alkohol under båttturen. Men vi åker för att äta god mat och oftast är det ganska lugnt en midsommardag. Vi åker med färja som går mellan Helsingborg och Helsingör. Finns dessutom en rätt trevlig tax-free-shop på färjan, med godis, vin och öl och parfymer. Skall passa på att köpa något roligt vin till vårt vinlotteri på jobbet!

På måndag börjar projekt fiffa pälsar till utställning. Säsongsdebut för Amaretto. Hade jag inte varit så feg, utan haft honom med i Malmö och i Gislaved, hade han tagit sin Premier-titel nu, för han hade varit ensam i sin klass. Så nu skall Nisse ställas ut, oavsett om pälsen är lite kort! Kvalitén är iaf superfin!

• Heloise

Ibland vill jag bara flytta långt ut i obygden, där ingen kan hitta mig, Panzer och missarna får följa med men that's it.
    Vår lilla trevliga 4 manna midsommar har växt till en 9 manna affär, det betyder att jag kommerr att serva 8 pers imorgon, gravid och supertrött efter en hård arbetsvecka, det ser ut som fan hemma så vi måste städa ikväll runt 21, för vi jobbar imorgon och måste gå upp vid 6:30. Nä men det är kul ibland, verkligen...

Ibland skulle jag vilja att någon kunde bjuda hem mig, säga åt mig att sitta still och serva mig, men det händer  aldrig. Det är alltid vi som ska hålla i allt.

Men på nyår då ska jag och julle och panzer vara själva, jag skiter i om folk vill vara med oss, jag skiter i om Panzer vill vara med andra, vill han det går det bra att åka hemifrån. Jag och julle ska äta hämtmat i morgonrock!

Sorry för egoinägg, men jag är lite ynklig och ledsen just nu, Mest för att jag är så himla trött, helt slut i huvudet, i fötterna och i själen. Jag vill bara få vara ifred!

• Heloise

Jag är inte lika tjurig längre, och önskar alla en underbar midsommar!

Panzer gjorde allt det jobbiga och så köpte vi en potatisskalarmaskin, små knort färskpotatisar blev skrubbade på nolltid

Nu ska vi sussa sängen

Kramar till er alla!

Svar på tråden Tantvarning del 8