• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Soldemor

     


    Aleta skrev 2010-06-10 11:24:01 följande:
    Såg förresten en film med Jennifer Lopez här om kvällen som skulle gifta sig. När elaka blivande svärmor inte undrade om hon skulle tänka mer på vad hon åt så att hon skulle passa i sin klänning så sa hon:"Varför? Jag köper en klänning som passar mig, inte tvärt om!"Mer sånt!!!

    Det var en skön inställning! Vad härlig världen skulle vara och hur bra många fler skulle må med den inställningen!

  • passionsblomman

    Aleta, ja? Det är väl alldeles uppenbart att någon som beter sig sådär inte mår bra? Just därför måste man ju göra något åt det. NU!!! INNAN hon börjar skolan och medan tid är!
    Åh shit, jag blir alldles upprörd här.

    Min erfarenhet so far, är att det ofta är rätt effektivt att fråga barnet/personen det rör sig om. "Varför säger du sådär?" och sedan faktiskt vänta på svaret en stund. Det är lätt att man har så himla mycket man vill säga själv. De behöver bara stå där som en gås och låta vattnet rinna av så att säga. Men tvingar man dem att svara på ett och annat brukar den där gås-effekten raseras.

    SEDAN kan man gott tala om ett och annat om vad det är som gäller här i världen...

  • Soldemor

    ...och där kom dagens kloka blom-ord! Känns så skönt att någon kan formulera vad man själv känner, men utan den affektion som så lätt kan komma emellan och störa en sansad diskussion!

  • passionsblomman

    Apropå vad barn säger ibland,häromkvällen vid nattning säger min son;

    "Mamma, visste du att sjöstjärnor har rumpan i ansiktet? (varpå han skrattar stort)
    Mamma, du skulle se rätt rolig ut med rumpan i ansiktet! (Varpå ungen asgarvar så han nästan ramlar ur sängen)

  • Soldemor

     


    passionsblomman skrev 2010-06-10 12:14:19 följande:
    Apropå vad barn säger ibland,häromkvällen vid nattning säger min son;"Mamma, visste du att sjöstjärnor har rumpan i ansiktet? (varpå han skrattar stort)Mamma, du skulle se rätt rolig ut med rumpan i ansiktet! (Varpå ungen asgarvar så han nästan ramlar ur sängen)

    Tänk om vi hade kunnat ha kvar barns sinne för humor ibland! Att kunna skratta så befriande åt något!

  • Cantaton

    Haha. Skönt att barnen kan roa sig själva


    passionsblomman skrev 2010-06-10 12:14:19 följande:
    Apropå vad barn säger ibland,häromkvällen vid nattning säger min son;"Mamma, visste du att sjöstjärnor har rumpan i ansiktet? (varpå han skrattar stort)Mamma, du skulle se rätt rolig ut med rumpan i ansiktet! (Varpå ungen asgarvar så han nästan ramlar ur sängen)
  • Aleta

    Tacka Blompojken för dagens skratt!


    Soldemor förresten, hoppas att hon blir frisk av all medicinen och det var en fin kattpappa du hittat.


    Ha det så mysigt på picknicken Heloise!

  • Aleta

    Passion, jag har testat att vara tyst-tricket, men det funkade inte. Hon är en expert på att sura och vara tyst. Jag ska göra vad jag kan, jag är ju väldigt motiverad att få rätsida på henne eftersom min tjej är så himla känslig.

Svar på tråden Tantvarning del 8