• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Soldemor

     


    passionsblomman skrev 2010-05-19 13:49:07 följande:
    Tack Solde! Det behövs sannerligen! Oooh nu har jag fått en broschyr från köksföretaget som säljer Köket Som Jag Vill Ha! Kolla; www.ronnerholms.se/index.htmFint va?

    Ja tack, ge mig! Hade gjort supertråkköket superfint!

  • Soldemor

    Har ett brudpar som fått förhinder att komma idag, skulle kanske beta av de där 59 plustimmarna jag samlat på mig? Skall åka och hämta en burklädsel ikväll, så varför inte åka hem?

  • Aleta

    Jättefint kök Blomman!


    Här har det varit perfekt väder idag!
    Ingen sol, precis lagom varmt och ljumma vindar. Har varit ute och lekt med ungarna hela dagen.

  • Im yours

    Hej, här kommer jag intassande, väcktes av miljoners små pippifåglar som tydligt, "högt" och klart skalderar att; Visst det blir sommar även i år{#lang_emotions_kiss} Det finns nämligen någon sorts halvdöd klätterväxt på ena husets gavel, och där tjoas samt tjimas det dygnet runt. Mmmm ...... eller helst nattetid.


    Heloise; Med den sortens jägare kommer ert hushåll aldrig att lida brist på middagsmat. Även om du först måste inhandla filér och sånt.


    Passion; Ett riktigt härligt lantkök ...... jättefint och kommer att klä ert fina tornrumshus. Vad gäller eskimåer så hoppas jag innerligt på ett positivt svar ...... kramar om.


    Undrars hur det går för kompistanterna uppe i norr, läser i tidningarna om att vårfloden kommer att göra livet plaskblött för många. Att det aldrig kan vara nån måtte med allt{#lang_emotions_surprised}Har själv bott i en mellannorrländs stad dör träden helt plötsligt befann sig mitt i älven. Usch, ............ ta hand om er.


    Vilket härligt besök vår huvfudstad får ............ skåningar och norrbottningar från vår kära tanttråd. Själv kommer jag knappast ihåg vad jag gjorde ute på nätet innan alla ni fanns. Önskar ibland att tanter som inte besöker tråden så ofta och har blivit gift, etc kunde titta in o meddela vad som händer och fötter i deras live. Troll1, lillabruden, mulle mf ..... säg hej till publiken{#lang_emotions_innocent}


    Föresten låg och lyssnade på radio en natt, och lärde mig att det aldrig kan gå fel, det blir bara mycket el lite annorlunda. Sund visdom kallar jag sånt.


    Nu ska här försöka sovas igen ........... Ha det så bra och imorgon är en annan dag.

  • passionsblomman

    Jag är svintrött idag! Jag var vaken lika jätteänge och sent inatt som vanligt-och så ännu lite till. men sedan steg jag upp 07.15 och tänkte att jag skulle försöka vända mitt dygn åtminstone några timmar så jag får lite förmiddagar i mitt sommarliv.
    Alltså har jag varit ute och plockat sniglar....snart har jag plockat 5000 små vidriga as. Det tycker jag är rätt många på en liten vecka. Undrans om de tänker minska något i antal snart eller om jag givit mig in på det omöjliga. {#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_frown}

    Iallafall så måste jag bara säga att : Vad VACKERT det är ute idag! Solen skiner så det gnistrar i gräset bland alla daggdropparna, Ljusgröna Lönnlöv och ormbunkar krullar ut sig och skimrar i ljuset. Ån rinner stilla och blänkande ner mot vattenfallet som brusar och dånar hundra meter från tomten. Det blommar enorma röda, gula och vita tulpaner som verkar råka ha hamnat lite varstans i trädgården och grannens körsbärstäd och andra grannens hägg blommar och doftar och mitt ena päronträd med. Det ser ut som en saga-om man bortser från alla skräphögar och allt som är ogjort och vanskött och helt koncentrerar sig på skönheten. Jag måste nog gå ut igen och typ bara SE på allt, och kanske knipsa lite här eller där.... 

  • dfk

    Passion, vilken härlig trädgård! Förstår att det också innebär en massa jobb för att hålla den fin.  Jag hoppas att det ska gå bra med bebisförsöket!


    Jag förundras över att vi har fått så varmt och härligt! Tydligen så spår de en varm sommar också.


    Ja vi får passa på att njuta!!


     

  • Aleta

    Vad härligt det låter Passionsblomman! (Ja, inte sniglarna förstås, det kanske är dags för ankor snart? )


    Vad tycker ni om detta?
    satt i bilen och lyssnade på radio och de pratade om hur lite privatliv vi har på internet egentligen.

    ">

  • Sonja68

    Springer in och säger HEJ!
    Lycka till Blommis med eskimån och köket är helt underbart och din trädgård hoppas jag få besöka nån gång

  • Soldemor

    Idag är det varmt och åskigt. Skall göra agendorna till "Kärlekens lov" nu och har kollat igenom brudkronorna vi skall ställa ut. Skall bli så häftigt!

    I morgon befinner vi oss i Trelleborg, på Söderslätthallen. Det är utställning med damerna. Så ikväll skall det badas svart päls, sköldpaddspälsen skall pudras och så skall damerna få tassikyr! Mr tabbyrand får ha det lite lugnt från lillasyster. Men hans extrapappor kommer vara hos honom (m a o får vi husvakt också, bra!) och dutta med godis och så...

    Har hittat n lägenhet, en 5:a på 134 m2, marklägenhet med stenmur runt altanen och 8 240,-/månad i varmhyra!

Svar på tråden Tantvarning del 8