• Mia 77

    Juli 2010

    Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010
  • Casmel

    Hinner inte skriva så mycket mer än att jag lagt in en ny bild på dom nytillverkade namnskyltarna

    Skönt o få bocka av ännu en sak på listan


    Bröllop 17/7
  • KatjaB

    oj oj vad ni skriver ..har läst ikapp 3 sidor nu tror jag Vi har ääääntligen klart med tapeter här hemma. Helt underbart att komma hem idag och se att alla papper på golven var borta och våra nya tapeter på väggarna. Underbart!
    Dessutom har vi en ny möblering i vardagsrummet nu efter att ha fått möblera på nytt, så det känns lite som ett nytt hem.

    Ang barnfritt så har vi barnfritt med undantag för våra och syskonbarn. Skulle vi valt att inte ha det så hade vi haft 27 barn de flesta under 5 år, vilket inte är ett alternativ. Vi vill ju ha den fest som vi tänkt oss och inte ett barnkalas. Själv är man ju trött efter att ha varit på ett barnkalas med 8 barn, att ha 27 st barn på ett bröllop som inte heller är så barnanpassat som ett barnkalas är, njaa.. skulle kännas sådär.
    Alla har fixat barnvakt o inte tyckt att det är konstigt alls, förutom en vän till mig.
    Först när inbjudan kom så tackade hon inte för inbjudan alls utan skrev bara lite kort o surt att det var väldigt besvärligt för dem att skaffa barnvakt. Svarade att det såklart är jättetråkigt att det är så besvärligt men förklarade varför vi valt att göra så att jag hoppades att det ändå löser sig för dem. O då sa hon sig förstå. Sen nu så ringde hon på sista dagen för OSA och tackade nej för att de inte fått barnvakt. Och det är klart att det kan vara så för folk, tråkigt tycker ju jag såklart. När hon sa att hon så gärna velat komma så föreslog jag att hon kanske kan komma själv. Men det kunde hon absolut inte för det var för långt. Jahapp, så om det hade varit båda föräldrarna som åkt ifrån barnen med barnvakt så hade det varit närmare? Blev faktiskt lite besviken på henne, men det handlar väl också om att hon lyst med sin frånvaro på senare tid, och enda gångerna hon ringer är det för att prata om sig och sitt.. oss har hon inte varit så intresserad av. Så ja, det är väl inte så kul.

    Smärre bakslag idag förresten, Simons pappadagar är slut o vi hade räknat helt fel så nu får han 10 dagar med garanti-ersättning istället för de vanliga på 80 % av lönen. Aj aj aj.. det kändes ju måttligt kul. För er som inte har barn så innebär garantidagarna att han får 10 dagar med 180 kr /dag innan skatt.


  • sarahkka76

    nightelf: ja, precis, speciellt när man är nybliven förälder har man en hel annat att stå i. Lycka till med tårtan! Du får berätta hur den blev!


    kärleken: kul att det gick så fort med ringarna!


    casmel: vad fint det blev!


    sunflower: vi med!


    katja: skönt att det går framåt på hemmafronten Surt med felräkningen på pappadgarna! Det där är intehelt lätt att räkna på så det är inte så konstigt att det blir fel. Vi får se om vi klarar oss.


     

  • CeKe

    Katja: Känner igen det där med att det skulle ha blivit ett enda stort stojjande barnkalas. Svägerskan menade på att det inte skulle ha varit nåt problem att ha med alla barn, för föräldrarna får ju sjävla se till att se efter dem, men hon förstod ju också att vi inte ville ha allt stoj och att alla vuxna springer upp och ner och ut och in och kors och tvärs efter de små som för den delen skulle leva rätt farligt om föräldrarna inte ständigt var på hugget och såg till att de inte gick ned till vattnet... På våra 100 gäster skulle det ha blivit 40 barn. Höhö, inget för oss!

    ZemraBullen: ja, lite tomt blir det allt. Vi skrev tidigare att vi kanske skulle starta en "efter bröllopettråd" på familjeliv eller nåt Tror det blir en del barnverkstad i tråden efter bröllopen också

    Nu känns det som att vi kommit igång med bröllopstankar lite mer igen. Ser ut som att vi börjar veta lite med in- och utmars också.. lutar mot Annie´s song som inmars och kanske My way som utmars. Lite annorlunda kanske, men gillar dem.

    Nu har ju alla utom ett par osa:t också, så det känns skönt. Då kan vi starta lite smått med brodsplacering etc. Min kompis som jag tidigare skrev om tackade i alla fall nej. Hon har inte sagt nåt till mig, men skickade mail till mina föräldrar som tog emot OSA. Trist, men thats life.

    Ett filmtips om ni inte sett den. En kärleksfilm som heter Notbok. Kollade på den nu ikväll och snyft, tårarna rann Kece sa lite fint att det var första gången under våra tre år som han sett mig storlipa åt en film

  • sarahkka76

    ceke: jag gillar den filmen jätte mycket Skönt att osan är snart äver så ni kan fortsätta med annan planering.

  • Mia 77

    Åh vad det maler runt i mitt huvud nu ang fotografen alltså.


    Han ringde mig nu på morgonen och bara ville prata lite vad vi verkligen skulle få i priset. Eftersom han åker från Sthlm så kommer han ju redan på fredagen, så sa han att han även skulle kunna tänka sig vara med hos frisören och sminket utan extra kostnad.


    Vi får köpa album till inköpspris och som sagt så får vi ALLA bilderna på en högupplöst skiva utan förbehåll.


    Han lät mycket sympatisk och trevlig, och jag blev eld och lågor.


    Troligen kommer vi välja honom, men så kommer lilla snälla jag fram och har så svårt att ringa den andra fotografen som vi för övrigt ska träffa imorgon och säga nej tack. Visst, vi har ju inte skrivit papper eller så men ändå...Känner mig så dum

  • KatjaB

    mia 77: vad kul att ni fått tag på så bra fotograf.. det låter ju kanon! Hur mycket får ni ge för det där då?

    Och det är ju småjobbigt att behöva avboka. Vi kände oss som världens svin när vi avbokade en annan festlokal även fast det var ett halvår innan. Jag tvingade Simon så jag slapp vara "the bad guy", hehe

    Har ägnat morgonen till städa och dammsuga bilen invändigt så det är lite trevligare för Simon o Janne att åka i bilen till Tyskland.


  • Hante
    Mia 77 skrev 2010-05-12 16:01:20 följande:
    Har ni fått prata med prästen än? Jag får väl snart ringa kyrkan och höra efter så det verkligen är bokat
    nej vi har inte fått prata med prästen, men har ringt o kollat av - han skulle ringa upp oss men har ännu inte hört av sig två veckor senare.... så vi ringer igen i nästa vecka när de har öppet....
  • Mia 77
    KatjaB skrev 2010-05-13 11:21:38 följande:
    mia 77: vad kul att ni fått tag på så bra fotograf.. det låter ju kanon! Hur mycket får ni ge för det där då? Och det är ju småjobbigt att behöva avboka. Vi kände oss som världens svin när vi avbokade en annan festlokal även fast det var ett halvår innan. Jag tvingade Simon så jag slapp vara "the bad guy", heheHar ägnat morgonen till städa och dammsuga bilen invändigt så det är lite trevligare för Simon o Janne att åka i bilen till Tyskland.
    7500 kr och då som jag skrivit innan åker han från Stockholm och tar inget betalt för resan.

    Funderar på att dra en vit liten lögn om att vi får en fotograf i present av någon, känns inte lika dumt då

Svar på tråden Juli 2010