• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Mia 77

Har ni fått prata med prästen än? Jag får väl snart ringa kyrkan och höra efter så det verkligen är bokat

• miris

Psalmer - vi gifter oss borgerligt, så inga psalmer.

Kläder - Mannen har kostym och bestmannen ska antagligen bara ha skjorta och svarta (förhoppningsvis) byxor. Han vill inte ha kostym, och det verkar inte som att han vill ha skjorta och svarta byxor heller. Han frågade om han kunde ha jeans. Suck. Det är inte SÅ noga för mig, men vill gärna att det passar in lite. Speciellt för korten vi ska ta (fotografen) vill att det ska se bra ut tillsammans alltihop.

• CeKe

Roses: inte alls nåt konstigt att ni är så uppklädda! Har väl egentligen inget med kyrka att göra, utan bröllop är ju en av de få chanser man har att verkligen klä upp sig! Helt rätt tycker jag

jadu, det där med barnen.. Vet inte vad jag ska säga. Hon vill inte lämna dem till vem som helst och det förstår jag ju... och vill att de ska va med på vigseln... och inte vara 16 mil ifrån dem om nåt skulle hända. Jag är ju uppvuxen på ett annat sätt; att barnvakt är helt ok, att mamma och pappa var ute och reste nån helg och vi var hos barnvakter etc både nån helg och ibland på kvällar, eller att barnvakterna var hos oss.. så jag har lite svårt att sätta mig in i den där olusten till barnvakter. Men alla är vi olika.. Och alla hennes naturliga barnvakter är ju med på bröllopet, så enkelt är det ju inte.

Annars är även vi väldigt nöjda med beslutet att ha en barnfri fest. Det här kommer också bli bra. Det blir tre barn helt enkelt.. och de kommer nog inte va kvar så länge heller. Tycker det är viktigt att Keces närmaste familj kan komma med, oavsett om jag kan tycka att de har lagt problemet i våra knän istället för att lösa dem själva. De har ju haft ett helt år på sig att ordna nåt...

Prästen: Vi har ju valt en egen präst utanför den församling vi ska gifta oss i, så det var jag som ringde honom... Vi har bjudit in honom och hans fru till kvällen också och det lät som om han tyckte det skulle va kul, men han hade en till vigsel kl 17... får se hur han gör, om de kommer senare eller hur det blir.

• sajberpillan

Här kommer vår uppdatering:
    Idag kom hindersprövningen så nu är det bara att köra på. Spriten har anlänt från Tyskland också så den biten är borta ur budgeten.
    Provade frisyrer igår hon en kompis och det blir toppenbra. Hoppas kunna få dit en sminkös som fixar det på stora dagen så slipper man åka runt halva stan och kan bara sitta och bli ompysslad.

• sarahkka76

Angående festprogram så kommer vi att skriva ut de själva, det blir billigare så.

Ja, det verkar som att det är många som problem med det här med barnfritt, inte lätt att ta de diskussionerna direkt.

Åh vad frustrerande! GRRRR Min beställning från Calligraphen har kommit men då har jag fått helt fel!! Jag beställde 100st matservetter och 50 kaffeservetter alla i mörklila, vad får jaf då? 50 matservetter i mörklila och 50 matservetter i vanilj?! Kollade min bekröftelse och jag har beställt rätt och den bekräftelsen jag fick med i paketet är helt fel, så de har gjort fel. Det blir till att ringa imorgon och försöka få ordning på det.

• NightElf
    100703 M och B skrev 2010-05-12 08:05:02 följande:
    Fast det konstigaste var ju att Nightelf inte ens hade sagt att barnen inte _fick_ komma? Då är det ju helt ofattbart! Är det säkert att kompisen och hennes sambo vet om att barnen får följa med? Usch jag hade blivit jättebesviken! =(
    Ja de vet att barnen får komma så jag förstår inte alls. Vi bodde ihop under gymnasiet (gick på en skola i en annan stad) så jag räknar henne som en nära vän.

När det gäller kläderna så ska brudgummen ha frack och hans marsalk kostym. Förhoppningsvis hittar vi en slips till honom som matchar tärnans klänning så knyts det hela ihop fint.

Köpte sugarpaste idag och ska provbaka tårtan. Var ett jättebra recept i senaste Allt om mat som jag ska testa! Är det någon mer som ska baka egen tårta?

Fy vad segt för dig Sarahkka 76 med servetterna! Sånt onödigt meck och energislukeri.

3 juli
  • Kärleken9

Barnfritt bröllop förstår jag helt ärligt mig inte på. Men är kanske för att vi själva har 2 barn. Men sen ska erkännas att vi ifjol var på bröllop och var mycket glada vi lämnat barnen hemma. Skönt att bara va M och A inte mamma och pappa och passa och ha koll osv men det är en annan sak att aktivt välja det än att få ett förbjudet i näsan. Nää skulle jag inte gilla. Och jag skulle nog inte få för mig att gå själv heller om vi inte hittade barnvakt. Men som sagt alla är olika. Våra döttrar ska, så klart, vara med på både vigsel och fest. Och några till barn blir det och några blir kvar hemma. Helt fritt val! Men vi kommer se till så andra än vi har ansvar för våra barn just denna dag och kväll. Så mormor, farmor, faster, moster och kusiner får fixa med det. Sen kommer ju så klart barnen komma till oss också, men att ha denna dagen utan dem? Aldrig!

m2b ska ha svart kostym, vit skjorta, väst, kravatt i samma som min klänning, marskalken ska ha svart kostym med kritstrecksränder i, vit skjorta (samma som m2b) silver slips. Samma blomma i kavajslaget som m2b. Tärnan ska ha silver klänning och liten tärnbukett. Så det knyts också ihop fint. Först tänkte vi ha dem lika, marskalk m2b, men ändrade oss sen så tärna och marskalk matchar istället.

Trist med felskickningar, hoppas du får fin kompensation!

Idag fick vi hem våra ringar. Snabba ryck beställde dem i måndags! Fina och precis som vi ville ha dem! <3 Ännu en stor sak borta från listan!

• JollyO

Jag börjar inse att möhippan kan ske snart... Typ om tre veckor iallafall eftersom jag är bortrest denna helgen och några vi känner gifter sig helgen efter det. Roligt!

Vi satt och kollade igenom hela psalmboken typ för att inte ha glömt bort någon trevlig en. Har en lista någonstans över de vi tycker är bra om någon är intresserad. Än så länge har vi bara valt ut en vänlig grönskas rika dräkt med verserna 1, 3 och 5.

Min vän är min och jag är hans
  • Kärleken9

Vi ska psalmerna 200 och 411. 200 är "I den ljuva sommartid" och 411 är en nyare psalm. Fick mail idag från solisten att hon och kantorn skulle öva ihop och dela noterna. Känns skönt att de nu fixar det tillsammans.

• ZemraBullen

Vi kommer gifta oss borgligt utan psalmer. Men vi kommer gå fram till tonerna av Underbart och min bror och min svägerska ska sjunga Lucky under vigseln ceremonin. Vi kommer gifta oss på kommunhuset en tid innan sen kommer min bror hålla i ceremonin den 31 Juli.

Tänkte på att det kommer bli tomt på forumet för oss som gifter oss den 31 Juli. Ni som gifter er inna FÅR inte försvinna, vi vill höra ALLT om era stora dagar. Känns som man får ett litet band till er alla här inne på vårat forum. {#lang_emotions_tongue_out}

Jag har bestämmt att jag ska ha slöja och att jag får vara hur uppkläd som jag vill även om vi gifter oss ute{#lang_emotions_laughing}

Nu ska jag ut på nätet på slöjjakt.

Sov gott alla här inne på det bästa forumet

Min bättre hälft och jag
Svar på tråden Juli 2010