• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • miris

Det verkar som att många har detta problem med barnfritt. Jag tycker att man måste respektera brudparets önskemål och försöka fixa barnvakt. Kan man inte det får man väl vara hemma, eller då komma en i familjen.

Men hur ni ska göra är svårt. Om ni verkligen inte vill ha med barn så ska ni stå på er tycker jag. Låter ni de komma så är det väl andra som blir sura istället för att DERAS barn inte fick komma, men andra..

Vi har valt att bjuda barnen, men jag brukar säga när någon frågar att det är kul om de följer med, men det kommer bli fest på kvällen och att de kanske får roligare själva utan barnen. De får själva välja. Vår dotter och våra syskonbarn kommer att vara med. Finns ingen annan som kan passa dem.

• miris

NightElf - det där håller jag med om. Hon borde komma ensam då! Jag skulle aldrig missa en nära väns bröllop bara för att barnen inte får följa med. Då hade min sambo fått vara hemma. (Fast det hade ju varit tråkigt att gå "ensam" förstås. Men att välja att stanna hemma? Nej!
    Men självklart beror det på hur nära vänner man är o.s.v..

• HemligE

Hej på er tjejer!

Jag funderar över en sak... Kommer eran bestman/marsalk ha likadan kostym (eller dylikt) som er m2b?  "ska" de ha likadana?

//Erika

• 100703 M och B
    miris skrev 2010-05-11 21:27:42 följande:
    NightElf - det där håller jag med om. Hon borde komma ensam då! Jag skulle aldrig missa en nära väns bröllop bara för att barnen inte får följa med. Då hade min sambo fått vara hemma. (Fast det hade ju varit tråkigt att gå "ensam" förstås. Men att välja att stanna hemma? Nej! Men självklart beror det på hur nära vänner man är o.s.v..
    Fast det konstigaste var ju att Nightelf inte ens hade sagt att barnen inte _fick_ komma? Då är det ju helt ofattbart! Är det säkert att kompisen och hennes sambo vet om att barnen får följa med? Usch jag hade blivit jättebesviken! =(
    At last my love has come along
  • Casmel

HemligE skrev 2010-05-12 07:34:07 följande:
    Hej på er tjejer! Jag funderar över en sak... Kommer eran bestman/marsalk ha likadan kostym (eller dylikt) som er m2b?  "ska" de ha likadana? //Erika

Måste först säga att jag tycker det är tråkigt med alla barnproblem...Hoppas det löser sig för er. Vi har inte haft några som helst problem med att folk inte hittar barnvakt eller ens frågar om dom får ta med barnen.

Vår marskalk ska försöka matcha men han ska ha vanlig kostym, förhoppningsvis grå och en lila slips medan min m2b ska ha frockcoat och kravat. Men ja, lite kommer dom matcha

Zembrabullen: Tack

Bröllop 17/7
  • CeKe

HemligE: Kece kommer antagligen ha kostym och även marshalken. Jag har ingen aning om vad Kece kommer ha på sig (och än så länge inte han heller) och både tärna och marshalk får helt själva välja kläder. Så jag skulle tippa på att även marshalken har kostym...

Men... så är vi kanske lite "slappare" i det där med kläder och matchning på brudföljet än de flesta.. inte vet jag!

10 juli
  • ZemraBullen

Vi kommer inte ha barn fritt, men det är för att jag är tokig i barn och jobbar/utbildar mig till förskollärare{#lang_emotions_laughing}. Jag förstår de som vill ha barnfritt och det skall respekteras det är ju inget mot just nånnsbarn. Men som sagt, det är klart att man vill ha sin syster på bröllopet. Om ni väljer att låte hennes barn vara med så kan ni ju säga att det är släkten det är ju din blivandes syskonbarn. Usch vad svårt.

Ska provsminka och prova frisyr i veckan. Känner henne så det känns redan br hon vet vad jag gillar och vi tänker väldigt lika. Ska bli riktigt kul.

Min bättre hälft och jag
  • Mia 77

Fick hem prover på olika färger med sizoflor igår så nu vet vi vad vi ska ha som löpare på borden. Blev en rulle sizoflor i aubergine/mörklila

• CeKe

Ojoj, efter några turer kring barn är vi nu i hamn. Först hamnade vi ju att syster inte skulle kunna komma på middagen om barnen inte ska va med. Sen hamnade vi att Keces pappa + fru inte skulle komma om systerbarnen inte fick följa med, för det skulle bli tråkigt för lillasyster (6 år). Så, nu har vi tagit beslut att syskon och syskonbarn är välkomna till festen.. annars är det nån ur keces närmaste familj som inte kan komma, antingen syster eller pappa.

Mina föräldrar är helt med på noterna nu också och kommer hjälpa oss att stå för detta mot kusiner etc som har samma bekymmer. Skulle vi lätta på kusinbarns, och kompisbarnsregeln, har vi plötsligt 40 barn med...

Så, nu är det helt enkelt upp till dem som har med barn (totalt 3 st) att försöka hålla dem lugna, att se till att de inte sticker ut och trillar i havet och får stå ut med att placeras rätt långt ut på borden för att underlätta rörelse...

Och så hoppas vi på inga sura miner etc

På tal om en annan sak. Psalmer. Vad ska ni ha för några? Jag pratade med vår präst tidigare idag. Vi får ju välja precis vad vi vill, både med psalmer och andra låtar. an gav dock förslag på Den blomstertid nu kommer i ny text. Är det någon som vet vad den heter? Den nya texten alltså... eller som har den?

• rosesarered

Jag ska ha slöja och en stor maffig Lasposa klänning och min blivande har han också valt lite utstickande kläder från Uppklädd med grön nehrurock och ja, vi gifter oss utonhus ute på landet

Det kanske blir helt fel nu när ni skriver om det eftersom vi kommer inte att vara i nån fin kyrka utan som sagt utomhus. Men har hittills tänkt att det blir lite "häftigt" och annorlunda men kontrasterna. Hoppas att gästerna inte tycker att vi är löjliga som är så uppklädda

Vad krångligt det ska vara då att lämna barnen hemma en kväll Jag vet inte hur jag skulle göra i ert fall Ceke, det är ju tråkigt om Keces syster inte ska vara med på middagen. Vad är orsaken till att de är emot barnfri fest? Är det på grund av svårigheten att hitta en barnvakt eller bara av princip att barnen ska hänga med överallt?

Vi skrev ju i inbjudan dendär ramsan om barn som cirkulerar här på Bt och det enda negativa jag hört är sambons mormor vars reaktion på vår inbjudan var ilska över att sambons kusins son 1 år inte får följa med på bröllopet... Ja, det var inga " vad kul att ni gifter er" jag tror inte att det är någon större förlust för David 1 år att han inte får komma på vårt bröllop....

Sen har väl några kanske varit lite "sådär" när dom tackat ja till inbjudan att det har varit sååå svårt att hitta barnvakt. Men jag/ vi är verkligen nöjda med vårt beslut att ha barnfritt. Annars hade det blivit barnkalas istället. har många par bland gästerna som har 3 stycken barn mellan 1-5 samt bonusbarn hit och dit. Det är ju en ekonomisk fråga också.

Marskalk - vi har ingen.

Svar på tråden Juli 2010