• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Hvidbrud

    Kram leksi gumman! Känner med dig. Kram! Hormonerna KOMMER släppa. Bebis behöver dig just nu och du kommer att njuta av det. Det kan ju kanske vara att di först kommer att börja gilla läget när han blrjar bli mer självständig vid ca 4 mån? Det är många som tycker att det blir lättare då... Prata med BVC när ni ska dit, hon frågar garanterat hur du har det. OM du känner att du behöver snacka av dig fins det ju någon de kan hänvisa dig till. Eller inboxa om det käns mer aktuellt... Har för mig att blommis också hade det jobbigt efter förlossningen? Har kanske några visdomsord att dela med sig av? Kaj skickar iallafall tusen varma kramar!

  • Hvidbrud

    Kram till dig också lanovia! Och dina bröstvårtor . I know... Vänta bara till hon börjar nypa i den andra medan hon tuggar i den ena... Nä! Kram kram kram!

  • Fru sy

     


    Hvidbrud skrev 2010-05-16 19:59:58 följande:
    Bild bild bild!! Fru sy skrev 2010-05-16 18:13:18 följande:

    Det kommer komma bild på den på min blogg om några veckor, men vill att kusinen skall få visa den för folk innan jag visar hur den ser ut på bloggen.

    Vi sitter och äter mögelost på päron och kex, riktigt gott! Nu börjar snart en ny arbetsvecka, känns alltid lite extra tungt efter en långhelg. Men bara 5 veckor kvar till sommarlovet, vilket innebär 25 arbetsdagar det skall jag ju klara

  • Hvidbrud

    Mmm... Låter gott syis! Bara att njuta av mögelosten innan du blir gravid! Guuud vad jag saknade det när jag väntade e. Och vin... Älskar dina klänningar! Kunde tänka mig att köpa en till es niomånadersdag på onsdag... Du kanske kan inboxa lite om det är möjligt att köpa över nätet?

  • lanovia 08

    Nu skäms jag och drar snabb hängtuttarna framför ansiktet, Fru Sy jag har ju helt glömt kolla in på din sida.{#lang_emotions_embarassed} Det har försvunnit i allt annat skall göra det, lovar.

  • lanovia 08

    Babysimmet gick bra. Hon var väldigt fundersam över vad vi höll på med men verkade inte rätt ialla fall. Hon kommer nog gilla det när hon vänjer sig.
    Men efteråt skrek hon. Ojoj stackars trötta tjej. Nu sover hon sött.

    Leksi hon är 3,5 månad. Tyckte det kändes bra att börja med henne nu men sedan är det som många jag pratat med har sagt, man får ingen riktig ögonkontakt med dem ännu vilket är meningen att man skall ha under övningarna.

  • lanovia 08

    Leksi, kram! du skall inte ha dåligt samvete över splittrade känslor. Det är en stor omställning att få en liten. När de äter mycket så tas all energi ur en, är det något som fått mig att gråta så är det just amningen.
    Har ni testat med napp? Vet inte hur det är med er lille men E ville suga hela dagarna i början, inte bara av hunger utan även av sugbehov. När hon en dag hade ammat 8h i stäck gav vi upp och gav henne nappen, suverän gudagåva för oss.
    Skriv här eller inboxa om du behöver hjälp och råd. Vi är några här som gått igenom den tiden redan.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan